Již dnes dokáže Mercedes-Benz nabídnout široký sortiment elektrických vozidel, která jsou již v prodeji anebo k němu mají velmi blízko. Současně je třeba zmínit fakt, že všechny menší modely německého výrobce jsou postaveny na spalovacích platformách. Například malý crossover Mercedes-Benz EQA je v podstatě model GLA s velkou baterií umístěnou v podlaze.
Automobilka sice má vlastní platformu pro výrobu elektromobilů MEA (Modular Electric Architecture), ta je ale určená pro větší modely EQE a EQS. Automobilka ale potřebuje vyrábět i menší modely. Pod názvem MMA (Mercedes Modular Architecture) bude nová platforma použita v modelech řady „Entry Luxury“, která bude ekvivalentem dnešní modelové řady s pohonem předních kol.
Zákazníci ale musí očekávat, že elektromobily, které nahradí dnešní kompaktní Mercedesy, budou dražší a také mnohem luxusnější. Jak řekl technologický ředitel Mercedesu, Markus Schäffer, nové vozy budou obsahovat řadu inovací, které vycházejí z technologického programu Vision EQXX. Současně se mění i zaměření portfolia automobilky, která chce snížit složitost výroby. Namísto původních sedmi plánuje v tomto segmentu nabídnout jen 4 modely.
Čtěte také: Souhlasíte? Mercedes ukázal budoucnost sportovních vozů na elektřinu
První z elektromobilů, založených na nové platformě, by měl debutovat v roce 2024 a mohl by se stát luxusním rivalem Volkswagenu ID.3. Mělo by jít o elektrický ekvivalent současné třídy A. Pokud jde o vzhled budoucích modelů, předpokládáme, že Mercedes použije některé prvky konceptu Vision AMG nebo EQXX.
Obě tato vozidla, i když se mohou zdát odlišná, mají jednu společnou vlastnost. Oba vozy jsou velmi nízko posazené a mají prodlouženou zadní část, která se zužuje. Za zmínku také stojí fakt, že budoucí malé elektrické modely nebudou přímou náhradou dnešní třídy A, třídy B, CLA nebo jejich ekvivalentů.
Spíše se zdá, že německá automobilka vytvoří novou modelovou řadu. Ze snížení počtu karosářských modelů ze sedmi na čtyři lze předpokládat ještě další věc. Mercedes-Benz pokračuje v trendu dnešních výrobců luxusních automobilů, kdy automobilky stále více cílí na luxusní segment. Sice na nich prodají méně vozidel, ale jejich ziskové marže jsou lepší.
Již dnes dokáže Mercedes-Benz nabídnout široký sortiment elektrických vozidel, která jsou již v prodeji anebo k němu mají velmi blízko. Současně je třeba zmínit fakt, že všechny menší modely německého výrobce jsou postaveny na spalovacích platformách. Například malý crossover Mercedes-Benz EQA je v podstatě model GLA s velkou baterií umístěnou v podlaze.
Automobilka sice má vlastní platformu pro výrobu elektromobilů MEA (Modular Electric Architecture), ta je ale určená pro větší modely EQE a EQS. Automobilka ale potřebuje vyrábět i menší modely. Pod názvem MMA (Mercedes Modular Architecture) bude nová platforma použita v modelech řady „Entry Luxury“, která bude ekvivalentem dnešní modelové řady s pohonem předních kol.
Zákazníci ale musí očekávat, že elektromobily, které nahradí dnešní kompaktní Mercedesy, budou dražší a také mnohem luxusnější. Jak řekl technologický ředitel Mercedesu, Markus Schäffer, nové vozy budou obsahovat řadu inovací, které vycházejí z technologického programu Vision EQXX. Současně se mění i zaměření portfolia automobilky, která chce snížit složitost výroby. Namísto původních sedmi plánuje v tomto segmentu nabídnout jen 4 modely.
Čtěte také: Souhlasíte? Mercedes ukázal budoucnost sportovních vozů na elektřinu
První z elektromobilů, založených na nové platformě, by měl debutovat v roce 2024 a mohl by se stát luxusním rivalem Volkswagenu ID.3. Mělo by jít o elektrický ekvivalent současné třídy A. Pokud jde o vzhled budoucích modelů, předpokládáme, že Mercedes použije některé prvky konceptu Vision AMG nebo EQXX.
Obě tato vozidla, i když se mohou zdát odlišná, mají jednu společnou vlastnost. Oba vozy jsou velmi nízko posazené a mají prodlouženou zadní část, která se zužuje. Za zmínku také stojí fakt, že budoucí malé elektrické modely nebudou přímou náhradou dnešní třídy A, třídy B, CLA nebo jejich ekvivalentů.
Spíše se zdá, že německá automobilka vytvoří novou modelovou řadu. Ze snížení počtu karosářských modelů ze sedmi na čtyři lze předpokládat ještě další věc. Mercedes-Benz pokračuje v trendu dnešních výrobců luxusních automobilů, kdy automobilky stále více cílí na luxusní segment. Sice na nich prodají méně vozidel, ale jejich ziskové marže jsou lepší.