Mercedes-Benz pustí do provozu elektrický kolos, na jedno nabití ujede až 500 km

Petr Bergmann
  • Prototyp elektrického tahače od Mercedes-Benz již brzy v provozu
  • Model eActros LongHaul bude mít dojezd přibližně 500 km
  • Připravuje se pro něj také supervýkonná nabíjecí síť
Mercedes-Benz eActros LongHaul
Mercedes-Benz eActros LongHaul

Automobilka Mercedes-Benz Trucks oznámila, že systematicky prosazuje uvádění dalších plně elektrických modelů pro letošní i nadcházející roky. Po uvedení modelu Mercedes-Benz eActros na trh v říjnu 2021 chce společnost v červenci zahájit sériovou výrobu modelu eEconic pro komunální využití. Oba modely spojuje německý závod Wörth.

Mercedes-Benz eActros LongHaul již brzy na silnici

Ve vývojovém procesu jsou v současné době také varianty eActros 300 a eActros 400. Probíhají také aktualizace stávajících řešení, například MirrorCam 2. generace. Zde dostaly kamery zpětných zrcátek zkrácená ramena a vylepšený displej.

Do fáze prototypu se nyní blíží zcela nový Mercedes-Benz eActros LongHaul, o jehož vývoji automobilka informovala před dvěma lety. První prototypy 40 tun vážícího kamionu prochází interními testy a na základě dostupných informací plánují inženýři zahájit zkoušky elektrického kamionu na veřejných komunikacích již v letošním roce.

Elektrické nákladní vozy Mercedes-Benz
Elektrické nákladní vozy Mercedes-Benz

Čtěte také: Scania slaví největší objednávku elektrických tahačů, zákazníkovi dodá 110 kusů


Automobilky připravují společnou nabíjecí síť

Kamion by měl mít dojezd přibližně 500 km na jedno nabití a bude schopen využívat vysoce výkonného, takzvaného „megawattového nabíjení“, které by mělo být kompatibilní s připravovaným systémem Megawatt Charging System (MCS). Přesto automobilka potřebuje ještě hodně času pro uvedení finálního produktu, které je naplánováno na rok 2024.

V té době by již měl být podél hlavních tras připraven společný podnik evropské nabíjecí infrastruktury firem Volvo Group, Daimler Truck a Traton Group skupiny Volkswagen (značky Scania a MAN) s prvními nabíjecími stanicemi MCS. Hlavním, ale pravděpodobně ne jediným, dodavatelem lithium-iontových baterií pro elektromobily Mercedes-Benz Trucks bude firma CATL, která je konkrétně zmíněna v projektu eActros LongHaul.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Petr Bergmann - Redaktor

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".


Komentáře


Nejnovější články