Mazda v pátek třináctého odhalí elektromobil s „revolučním“ motorem

  • Z Mazdy MX-30 se díky spalovacímu motoru stane elektromobil s rozumným dojezdem
  • Ke slovu se opět dostává Wankelův motor
  • Japonci přehodnotili plán přechodu k elektromobilitě
Mazda

Mazda představuje Wankelův generátor elektřiny pro model MX-30 | foto: Mazda

Na konci týdne odhalí Mazda novou verzi modelu MX-30. Na bruselském autosalonu bude v pátek 13. ledna 2023 odhalena Mazda MX-30 REx, která bude vybavena prodlužovačem dojezdu na principu Wankelova motoru.

Mazda MX-30 R-EV se zbaví největší slabiny

Mazda MX-30 R-EV je plug-in hybridním vozem v konfiguraci sériový hybrid. To znamená, že spalovací motor nebude mechanicky propojen s hnacími koly a auto k pohybu využívá pouze elektrický pohon. Spalovací motor slouží pouze jako generátor elektřiny. Elektrické doplňování energie připojením k nabíjecí stanici zůstává zachováno.

Čistě elektrické Mazdě MX-30 byl vytýkán krátký dojezd, jelikož na baterii s kapacitou 35,5 kWh jen těžko zvládá vzdálenosti přes 200 km. Někteří uživatelé dokonce hovoří o tom, že v zimě má japonský elektromobil dojezd jen málo přes 100 km. Tyto hodnoty byly špatné už při uvedení vozu na trh v roce 2020 a vzhledem k současným hodnotám dojezdu elektromobilů jsou smutné.

Díky spalovacímu generátoru by měla vylepšená Mazda zvládat trasy na hranici 400 kilometrů. Pro jarní uvedení vozu na trh si japonská automobilka připravila slogan „Znovuzrození pro elektrický věk“.

Mazda MX-30

Mazda MX-30


Čtěte také: Mazda obrací. Elektromobily už nebude ignorovat a naopak je má chrlit ve velkém


Doba elektrická Mazdu příliš neláká

Nutno dodat, že plán přerodu automobilky do elektrické éry není příliš ambiciózní. Původní plán 25 % elektromobilů do roku 2030 Mazda vyhodnotila jako příliš defenzivní a nastavila nové cíle. Podíl čistě elektrických modelů v roce 2030 se zvýší z dřívějších 25 na 40 %. V souladu s cílem také existuje nový plán přechodu, který je rozdělen do 3 fází.

Vraťme se zpět k modelu MX-30 REx. Na základě informací výrobce by se měl vůz objevit v Evropě už letos na jaře. Podobně tomu bude také v zámoří. Jak konstatuje server Autoblog, očekává se, že výkon 147 koní bude stejný jako u elektrické verze. Elektromotor zůstane bez úprav, to se ale netýká baterie. Její část musela být odstraněna, aby se uvolnil prostor pro palivovou nádrž. Výsledkem je kompromis. I když je elektrický dojezd na jedno nabití ještě nižší než dřív, celkový dojezd se zvýšil. Díky možnosti rychlého dotankování paliva bude i zdolávání delších cest pohodlnější.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mazda v pátek třináctého odhalí elektromobil s „revolučním“ motorem

  • Z Mazdy MX-30 se díky spalovacímu motoru stane elektromobil s rozumným dojezdem
  • Ke slovu se opět dostává Wankelův motor
  • Japonci přehodnotili plán přechodu k elektromobilitě
Mazda

Mazda představuje Wankelův generátor elektřiny pro model MX-30 | foto: Mazda

Na konci týdne odhalí Mazda novou verzi modelu MX-30. Na bruselském autosalonu bude v pátek 13. ledna 2023 odhalena Mazda MX-30 REx, která bude vybavena prodlužovačem dojezdu na principu Wankelova motoru.

Mazda MX-30 R-EV se zbaví největší slabiny

Mazda MX-30 R-EV je plug-in hybridním vozem v konfiguraci sériový hybrid. To znamená, že spalovací motor nebude mechanicky propojen s hnacími koly a auto k pohybu využívá pouze elektrický pohon. Spalovací motor slouží pouze jako generátor elektřiny. Elektrické doplňování energie připojením k nabíjecí stanici zůstává zachováno.

Čistě elektrické Mazdě MX-30 byl vytýkán krátký dojezd, jelikož na baterii s kapacitou 35,5 kWh jen těžko zvládá vzdálenosti přes 200 km. Někteří uživatelé dokonce hovoří o tom, že v zimě má japonský elektromobil dojezd jen málo přes 100 km. Tyto hodnoty byly špatné už při uvedení vozu na trh v roce 2020 a vzhledem k současným hodnotám dojezdu elektromobilů jsou smutné.

Díky spalovacímu generátoru by měla vylepšená Mazda zvládat trasy na hranici 400 kilometrů. Pro jarní uvedení vozu na trh si japonská automobilka připravila slogan „Znovuzrození pro elektrický věk“.

Mazda MX-30

Mazda MX-30


Čtěte také: Mazda obrací. Elektromobily už nebude ignorovat a naopak je má chrlit ve velkém


Doba elektrická Mazdu příliš neláká

Nutno dodat, že plán přerodu automobilky do elektrické éry není příliš ambiciózní. Původní plán 25 % elektromobilů do roku 2030 Mazda vyhodnotila jako příliš defenzivní a nastavila nové cíle. Podíl čistě elektrických modelů v roce 2030 se zvýší z dřívějších 25 na 40 %. V souladu s cílem také existuje nový plán přechodu, který je rozdělen do 3 fází.

Vraťme se zpět k modelu MX-30 REx. Na základě informací výrobce by se měl vůz objevit v Evropě už letos na jaře. Podobně tomu bude také v zámoří. Jak konstatuje server Autoblog, očekává se, že výkon 147 koní bude stejný jako u elektrické verze. Elektromotor zůstane bez úprav, to se ale netýká baterie. Její část musela být odstraněna, aby se uvolnil prostor pro palivovou nádrž. Výsledkem je kompromis. I když je elektrický dojezd na jedno nabití ještě nižší než dřív, celkový dojezd se zvýšil. Díky možnosti rychlého dotankování paliva bude i zdolávání delších cest pohodlnější.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."