Automobilka Mazda oznámila významnou aktualizaci svého střednědobého plánu do roku 2030. Budoucnost japonské značky se nese ve znamení elektromobility. Japonská automobilka uvedla, že si uvědomuje významné změny, ke kterým došlo v minulých letech a snaží se přechod k elektrifikaci urychlit.
Společnost nastínila plán stát se do roku 2035 uhlíkově neutrální firmou a představila aktualizovanou strategii elektrifikace do roku 2030. Ta je založena na třech fázích. Pro Mazdu je důležité postupně a flexibilně elektrifikovat řadu modelů. Proto bude společnost v první fázi (2022-2024) využívat několik technologií pohonu – od vozů se spalovacím motorem po hybridy, plug-in hybridy, vozidla s prodlužovačem dojezdu a elektromobily na baterie.
Během druhé fáze (2025-2027) představí Mazda několik nových prvků, včetně nového hybridního systému, elektromobilů zaměřených převážně na čínský trh a v závěru této fáze uvedení čistě bateriových elektromobilů pro globální trhy. Třetí fáze (2028–2030) bude klíčová, protože přinese celkový přechod značky na bateriové vozy.
Čtěte také: Mazda má v roce 2023 představit revoluční elektromobil
Mazda předpokládá, že v roce 2030 bude její prodej elektromobilů na baterie (globálně) činit 25 % až 40 % celkového objemu (oproti dříve očekávaným 25 %). Někdo může být zklamán, že značka nevstoupí do roku 2030 zcela ve znamení elektromobility (jako například Volvo), přesto je jasné, že firma postupně mění svůj kurz.
Automobilka má k dispozici novou architekturu pro stavbu EV, která se pravděpodobně stane základem nové řady plně elektrických vozů. V současné době je výběr elektrických modelů omezen, tvoří ho jen Mazda MX-30 BEV a Mazda CX-60 PHEV, kterých se dosud v Evropě prodalo přes 20 000 kusů. Příští rok přibude Mazda MX-30 R-EV (verze s prodlužovačem dojezdu) a v následujících letech budou představeny další modely.
Zajímavým prvkem nové strategie je také záměr firmy zapojit se do výroby baterií pro elektromobily. Mazda uvedla, že kromě svých stávajících dodavatelů podepsala dohodu s Envision AESC, která se týká dodávek baterií pro elektromobily vyrobené v Japonsku. Ve třetí fázi (2028-2030) společnost „zváží další investice do výroby baterií“, což naznačuje možnost založení společného podniku na baterie.
Další důležitou věcí je oznámení nových partnerství pro vývoj a výrobu elektrických pohonných jednotek složených z elektromotoru, měniče a redukčního převodu. Podle informací agentury Reuters si plán přechodu k elektromobilitě vyžádá investice až 1,5 bilionu jenů (10,6 miliardy dolarů).
Automobilka Mazda oznámila významnou aktualizaci svého střednědobého plánu do roku 2030. Budoucnost japonské značky se nese ve znamení elektromobility. Japonská automobilka uvedla, že si uvědomuje významné změny, ke kterým došlo v minulých letech a snaží se přechod k elektrifikaci urychlit.
Společnost nastínila plán stát se do roku 2035 uhlíkově neutrální firmou a představila aktualizovanou strategii elektrifikace do roku 2030. Ta je založena na třech fázích. Pro Mazdu je důležité postupně a flexibilně elektrifikovat řadu modelů. Proto bude společnost v první fázi (2022-2024) využívat několik technologií pohonu – od vozů se spalovacím motorem po hybridy, plug-in hybridy, vozidla s prodlužovačem dojezdu a elektromobily na baterie.
Během druhé fáze (2025-2027) představí Mazda několik nových prvků, včetně nového hybridního systému, elektromobilů zaměřených převážně na čínský trh a v závěru této fáze uvedení čistě bateriových elektromobilů pro globální trhy. Třetí fáze (2028–2030) bude klíčová, protože přinese celkový přechod značky na bateriové vozy.
Čtěte také: Mazda má v roce 2023 představit revoluční elektromobil
Mazda předpokládá, že v roce 2030 bude její prodej elektromobilů na baterie (globálně) činit 25 % až 40 % celkového objemu (oproti dříve očekávaným 25 %). Někdo může být zklamán, že značka nevstoupí do roku 2030 zcela ve znamení elektromobility (jako například Volvo), přesto je jasné, že firma postupně mění svůj kurz.
Automobilka má k dispozici novou architekturu pro stavbu EV, která se pravděpodobně stane základem nové řady plně elektrických vozů. V současné době je výběr elektrických modelů omezen, tvoří ho jen Mazda MX-30 BEV a Mazda CX-60 PHEV, kterých se dosud v Evropě prodalo přes 20 000 kusů. Příští rok přibude Mazda MX-30 R-EV (verze s prodlužovačem dojezdu) a v následujících letech budou představeny další modely.
Zajímavým prvkem nové strategie je také záměr firmy zapojit se do výroby baterií pro elektromobily. Mazda uvedla, že kromě svých stávajících dodavatelů podepsala dohodu s Envision AESC, která se týká dodávek baterií pro elektromobily vyrobené v Japonsku. Ve třetí fázi (2028-2030) společnost „zváží další investice do výroby baterií“, což naznačuje možnost založení společného podniku na baterie.
Další důležitou věcí je oznámení nových partnerství pro vývoj a výrobu elektrických pohonných jednotek složených z elektromotoru, měniče a redukčního převodu. Podle informací agentury Reuters si plán přechodu k elektromobilitě vyžádá investice až 1,5 bilionu jenů (10,6 miliardy dolarů).