Po letech čekání a nejrůznějších fám Mazda konečně oživuje technologii rotačního motoru. Debut modelu MX-30 R-EV s Wankelovým motorem coby prodlužovačem dojezdu uvidíme již 13. ledna 2023 na autosalonu v Bruselu.
Nečekejme znovuzrození modelu RX-7. Nový motor pracuje v optimálních otáčkách a slouží jako prodlužovač dojezdu, který nabíjí baterii elektromobilu. Cílem japonského výrobce je vůz spojující výhody elektromobilu s dojezdem spalovacích aut. Právě dojezd je jednou ze slabin stávajícího MX-30. Jeho 35,5kWh baterie nabízí pouhých 160 kilometrů na jedno nabití baterie dle metodiky EPA.
Mazda MX-30 používá jeden elektromotor o výkonu 144 koní s točivým momentem 271 Nm. Ten uděluje vozidlu zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,6 sekundy. Technická data MX-30 R-EV jsou zatím velkou neznámou. Zatím nevíme nic o zdvihovém objemu rotačního motoru ani to, zda Mazda navýšila výkon elektromotoru, aby kompenzovala zvýšenou hmotnost vozu.
Čtěte také: Mazda CX-60 bude prvním plug-in hybridem značky, představí se v březnu
Jak uvádí zahraniční server Motor1, o prodlužovači dojezdu v modelu MX-30 hovořila Mazda již v roce 2020. Tato varianta se měla objevit na americkém trhu od roku 2021. Pokud jde o technologii, mají Mazda a Wankelův motor velmi blízký vztah. Japonská automobilka původně používala v licenci technologii od NSU, kterou japonští inženýři postupně vylepšovali.
První Mazdou s rotačním motorem byl model Cosmo, kterým se automobilka pochlubila v roce 1964 na tokijském autosalonu. Dalšími modely značky se stejným typem motoru se staly RX-3 a RX-7. Problematickými faktory rotačních motorů po celou životnost jsou vysoké emise a zvýšená spotřeba paliva. I to je jedním z důvodů ukončení výroby zatím posledního ikonického modelu s Wankelovým motorem, Mazdy RX-8, v roce 2012.
Po letech čekání a nejrůznějších fám Mazda konečně oživuje technologii rotačního motoru. Debut modelu MX-30 R-EV s Wankelovým motorem coby prodlužovačem dojezdu uvidíme již 13. ledna 2023 na autosalonu v Bruselu.
Nečekejme znovuzrození modelu RX-7. Nový motor pracuje v optimálních otáčkách a slouží jako prodlužovač dojezdu, který nabíjí baterii elektromobilu. Cílem japonského výrobce je vůz spojující výhody elektromobilu s dojezdem spalovacích aut. Právě dojezd je jednou ze slabin stávajícího MX-30. Jeho 35,5kWh baterie nabízí pouhých 160 kilometrů na jedno nabití baterie dle metodiky EPA.
Mazda MX-30 používá jeden elektromotor o výkonu 144 koní s točivým momentem 271 Nm. Ten uděluje vozidlu zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,6 sekundy. Technická data MX-30 R-EV jsou zatím velkou neznámou. Zatím nevíme nic o zdvihovém objemu rotačního motoru ani to, zda Mazda navýšila výkon elektromotoru, aby kompenzovala zvýšenou hmotnost vozu.
Čtěte také: Mazda CX-60 bude prvním plug-in hybridem značky, představí se v březnu
Jak uvádí zahraniční server Motor1, o prodlužovači dojezdu v modelu MX-30 hovořila Mazda již v roce 2020. Tato varianta se měla objevit na americkém trhu od roku 2021. Pokud jde o technologii, mají Mazda a Wankelův motor velmi blízký vztah. Japonská automobilka původně používala v licenci technologii od NSU, kterou japonští inženýři postupně vylepšovali.
První Mazdou s rotačním motorem byl model Cosmo, kterým se automobilka pochlubila v roce 1964 na tokijském autosalonu. Dalšími modely značky se stejným typem motoru se staly RX-3 a RX-7. Problematickými faktory rotačních motorů po celou životnost jsou vysoké emise a zvýšená spotřeba paliva. I to je jedním z důvodů ukončení výroby zatím posledního ikonického modelu s Wankelovým motorem, Mazdy RX-8, v roce 2012.