Mazda MX-30 R-EV oficiálně – Tak trochu jiný „elektromobil“ s dojezdem až 600 km

  • Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV je novinka z japonské stáje
  • Kromě plně elektrické verze nově nabízí i plug-in hybridní ústrojí
  • V čem se chystaný vůz oproti konkurenci liší?
Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV | foto: Mazda

Legendární Wankelův motor je zpět, avšak možná ne v podobě, kterou si jeho příznivci představovali. Japonská automobilka Mazda na bruselském veletrhu představila novou motorizaci pro model MX-30 s označením e-Skyactive R-EV, která využívá motor s rotujícím pístem jako generátor elektrické energie. Mohlo by se jednat o jeden z nejlepších plug-in hybridů současnosti, nebo si na něj radši nechat zajít chuť?

Nová Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV

Naposledy se Wankelův motor objevil v modelu RX-8. Chtělo by se říct, že spojení malého sportovního vozu s tímto pohonným ústrojím bylo téměř bezchybné, bohužel až na spolehlivost. Zároveň motor nesplnil emisní normu Euro 5, což ho v konečném důsledku stálo místo na trhu. Teď je zpátky, ale pod kapotou nového modelu Mazda MX-30 R-EV nebude hrát prim. Dokonce nebude ani mechanicky napojen na kola a zahraje si pouze roli generátoru elektřiny pro elektrický motor, se kterým sdílí motorový prostor.

Ten má disponovat výkonem 125 kW (167 koní) a energii bude čerpat z 17,8kWh lithium-iontové baterie. Předpokládá se, že na jedno nabití bude vůz schopen ujet přibližně 85 kilometrů a s přičiněním benzínového motoru (a palivové nádrže o objemu 50 litrů) se dostaneme až na hranici 600 kilometrů. To je oproti plně elektrické verzi tohoto modelu s dojezdem necelých 100 kilometrů opravdu příjemná změna! Škoda jen pomalejšího nabíjení o maximální rychlosti 36 kW, ovšem díky nižší kapacitě baterie ji dobijete z 20 na 80 % asi za 25 minut.

Nová motorizace modelu MX-30

Nová motorizace e-Skyactive R-EV modelu MX-30 | foto: Mazda


Čtěte také: Které automobilky snižují emise a které na to naopak dost kašlou? Máme aktuální data


Cena a dostupnost

Oficiální české ceny nové Mazdy MX-30 e-Skyactive R-EV ještě neznáme, ale dle dostupných informací by se měla v podstatě shodovat s tou původní, tedy někde nad hranicí 900 tisíc korun. Ani datum uvedení na náš trh není zřejmý, avšak bude-li se shodovat se zbytkem evropského trhu, můžeme se na novinku těšit v létě tohoto roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Mazda MX-30 R-EV oficiálně – Tak trochu jiný „elektromobil“ s dojezdem až 600 km

  • Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV je novinka z japonské stáje
  • Kromě plně elektrické verze nově nabízí i plug-in hybridní ústrojí
  • V čem se chystaný vůz oproti konkurenci liší?
Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV

Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV | foto: Mazda

Legendární Wankelův motor je zpět, avšak možná ne v podobě, kterou si jeho příznivci představovali. Japonská automobilka Mazda na bruselském veletrhu představila novou motorizaci pro model MX-30 s označením e-Skyactive R-EV, která využívá motor s rotujícím pístem jako generátor elektrické energie. Mohlo by se jednat o jeden z nejlepších plug-in hybridů současnosti, nebo si na něj radši nechat zajít chuť?

Nová Mazda MX-30 e-Skyactive R-EV

Naposledy se Wankelův motor objevil v modelu RX-8. Chtělo by se říct, že spojení malého sportovního vozu s tímto pohonným ústrojím bylo téměř bezchybné, bohužel až na spolehlivost. Zároveň motor nesplnil emisní normu Euro 5, což ho v konečném důsledku stálo místo na trhu. Teď je zpátky, ale pod kapotou nového modelu Mazda MX-30 R-EV nebude hrát prim. Dokonce nebude ani mechanicky napojen na kola a zahraje si pouze roli generátoru elektřiny pro elektrický motor, se kterým sdílí motorový prostor.

Ten má disponovat výkonem 125 kW (167 koní) a energii bude čerpat z 17,8kWh lithium-iontové baterie. Předpokládá se, že na jedno nabití bude vůz schopen ujet přibližně 85 kilometrů a s přičiněním benzínového motoru (a palivové nádrže o objemu 50 litrů) se dostaneme až na hranici 600 kilometrů. To je oproti plně elektrické verzi tohoto modelu s dojezdem necelých 100 kilometrů opravdu příjemná změna! Škoda jen pomalejšího nabíjení o maximální rychlosti 36 kW, ovšem díky nižší kapacitě baterie ji dobijete z 20 na 80 % asi za 25 minut.

Nová motorizace modelu MX-30

Nová motorizace e-Skyactive R-EV modelu MX-30 | foto: Mazda


Čtěte také: Které automobilky snižují emise a které na to naopak dost kašlou? Máme aktuální data


Cena a dostupnost

Oficiální české ceny nové Mazdy MX-30 e-Skyactive R-EV ještě neznáme, ale dle dostupných informací by se měla v podstatě shodovat s tou původní, tedy někde nad hranicí 900 tisíc korun. Ani datum uvedení na náš trh není zřejmý, avšak bude-li se shodovat se zbytkem evropského trhu, můžeme se na novinku těšit v létě tohoto roku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."