Poté, co byla řada aktualizací softwaru Volkswagenu zaměřena na eliminaci chyb, měla by aktualizace na Software 3.0 poskytnout větší výkon a nové funkce. S novou verzí softwaru začnou již od 51. týdne sjíždět z výrobní linky všechny modely ID (ID.3, ID.4 a ID.5). U vozidel s velkou 77 kWh baterií zvyšuje aktualizace nabíjecí výkon ze 125 na 135 kW. U ID.5 GTX dokonce na 150 kW.
Za ideálních podmínek může ukázat displej nabíjecího stojanu dokonce hodnotu 175 kW. Volkswagen se neustále snaží své vozy vylepšovat. Připomeňme si, že v polovině roku došlo u malých baterií k aktualizaci nabíjecího výkonu ze 100 na 110 kW. Další aktualizace jsou plánovány, jejich přesné termíny ale nechává německý výrobce otevřené.
Po aktualizaci by měli zákazníci ušetřit při nabíjení z 5 do 80 % přibližně devět minut. Namísto původních 38 minut tedy uplyne necelá půlhodina a tím se modely ID posunou na úroveň Tesly Model 3 se srovnatelně velkou 75 kWh baterií. To ale nebude platit pro ID.4 a ID.5 ve variantě GTX, jejichž baterie dodává jiný výrobce.
Tyto vozy při nabíjení ušetří pouze 2 minuty a budou potřebovat na nabití z 5 na 80 % zhruba 36 minut. Díky novému softwarovému balíčku se kromě zvýšení nabíjecí kapacity zvýšil také dojezd. Volkswagen říká, že o víc než o 50 km.
Na rozdíl od svých sourozenců na platformě MEB, Škoda Enyaq v této fázi aktualizaci rychlosti nabíjení nezíská. Na možnosti upgradu s podporou OTA (Over the Air) se podle mluvčího automobilky pracuje a pravděpodobně k němu dojde na jaře 2022.
Volkswagen chce v příštím roce také rozšířit své služby o funkci Plug and Charge. Ta by měla nahradit současnou autentizaci nabíjecí kartou a usnadnit nabíjení. Jakmile zákazník zapojí nabíjecí kabel, mezi automobilem a nabíjecí stanicí se spustí šifrovaná komunikace. Ta potrvá několik sekund a poté začne samotný proces nabíjení. Následné vyúčtování bude řízeno pomocí vlastní služby VW We Charge. Služba bude podporována sítěmi Ionity, Aral, BP a EON.
Nepřehlédněte: Volkswagen ID.5 konečně přichází do Česka! Cenovka rozhodně není lidová
Volkswagen chce v roce 2022 také spustit obousměrné nabíjení. Na rozdíl od Hyundai Ioniq 5 používá Volkswagen nabíjení, založené na stejnoměrném proudu DC. Teoreticky se dá uvažovat o nabíjecích proudech až do 22 kW. Důraz však klademe na to, aby nedocházelo k nadměrnému zatížení baterie, říkají experti z Volkswagenu.
Volkswagen se také snaží etablovat jako poskytovatel plného servisu a obsluhovat celou elektrickou i dobíjecí síť v domácnostech. V této souvislosti chce od roku 2023 nabízet i vlastní DC wallboxy, které dokážou dodávat elektřinu z auta do sítě. Bližší informace zatím automobilka nezveřejnila.
Poté, co byla řada aktualizací softwaru Volkswagenu zaměřena na eliminaci chyb, měla by aktualizace na Software 3.0 poskytnout větší výkon a nové funkce. S novou verzí softwaru začnou již od 51. týdne sjíždět z výrobní linky všechny modely ID (ID.3, ID.4 a ID.5). U vozidel s velkou 77 kWh baterií zvyšuje aktualizace nabíjecí výkon ze 125 na 135 kW. U ID.5 GTX dokonce na 150 kW.
Za ideálních podmínek může ukázat displej nabíjecího stojanu dokonce hodnotu 175 kW. Volkswagen se neustále snaží své vozy vylepšovat. Připomeňme si, že v polovině roku došlo u malých baterií k aktualizaci nabíjecího výkonu ze 100 na 110 kW. Další aktualizace jsou plánovány, jejich přesné termíny ale nechává německý výrobce otevřené.
Po aktualizaci by měli zákazníci ušetřit při nabíjení z 5 do 80 % přibližně devět minut. Namísto původních 38 minut tedy uplyne necelá půlhodina a tím se modely ID posunou na úroveň Tesly Model 3 se srovnatelně velkou 75 kWh baterií. To ale nebude platit pro ID.4 a ID.5 ve variantě GTX, jejichž baterie dodává jiný výrobce.
Tyto vozy při nabíjení ušetří pouze 2 minuty a budou potřebovat na nabití z 5 na 80 % zhruba 36 minut. Díky novému softwarovému balíčku se kromě zvýšení nabíjecí kapacity zvýšil také dojezd. Volkswagen říká, že o víc než o 50 km.
Na rozdíl od svých sourozenců na platformě MEB, Škoda Enyaq v této fázi aktualizaci rychlosti nabíjení nezíská. Na možnosti upgradu s podporou OTA (Over the Air) se podle mluvčího automobilky pracuje a pravděpodobně k němu dojde na jaře 2022.
Volkswagen chce v příštím roce také rozšířit své služby o funkci Plug and Charge. Ta by měla nahradit současnou autentizaci nabíjecí kartou a usnadnit nabíjení. Jakmile zákazník zapojí nabíjecí kabel, mezi automobilem a nabíjecí stanicí se spustí šifrovaná komunikace. Ta potrvá několik sekund a poté začne samotný proces nabíjení. Následné vyúčtování bude řízeno pomocí vlastní služby VW We Charge. Služba bude podporována sítěmi Ionity, Aral, BP a EON.
Nepřehlédněte: Volkswagen ID.5 konečně přichází do Česka! Cenovka rozhodně není lidová
Volkswagen chce v roce 2022 také spustit obousměrné nabíjení. Na rozdíl od Hyundai Ioniq 5 používá Volkswagen nabíjení, založené na stejnoměrném proudu DC. Teoreticky se dá uvažovat o nabíjecích proudech až do 22 kW. Důraz však klademe na to, aby nedocházelo k nadměrnému zatížení baterie, říkají experti z Volkswagenu.
Volkswagen se také snaží etablovat jako poskytovatel plného servisu a obsluhovat celou elektrickou i dobíjecí síť v domácnostech. V této souvislosti chce od roku 2023 nabízet i vlastní DC wallboxy, které dokážou dodávat elektřinu z auta do sítě. Bližší informace zatím automobilka nezveřejnila.