Volkswagen má překvapení pro majitele elektromobilů. Co všechno dostanou?

  • Elektrické Volkswageny se budou po aktualizaci nabíjet rychleji
  • Software 3.0 přináší větší nabíjecí výkon, dojezd a o 9 minut kratší nabíjecí dobu
  • K nabíjení je možné využít výkon až 174 kW
VW připravuje novou OTA aktualizaci

VW připravuje novou OTA aktualizaci | foto: Volkswagen

Poté, co byla řada aktualizací softwaru Volkswagenu zaměřena na eliminaci chyb, měla by aktualizace na Software 3.0 poskytnout větší výkon a nové funkce. S novou verzí softwaru začnou již od 51. týdne sjíždět z výrobní linky všechny modely ID (ID.3, ID.4 a ID.5). U vozidel s velkou 77 kWh baterií zvyšuje aktualizace nabíjecí výkon ze 125 na 135 kW. U ID.5 GTX dokonce na 150 kW.

Volkswagen plánuje řadu inovací

Za ideálních podmínek může ukázat displej nabíjecího stojanu dokonce hodnotu 175 kW. Volkswagen se neustále snaží své vozy vylepšovat. Připomeňme si, že v polovině roku došlo u malých baterií k aktualizaci nabíjecího výkonu ze 100 na 110 kW. Další aktualizace jsou plánovány, jejich přesné termíny ale nechává německý výrobce otevřené.

Po aktualizaci by měli zákazníci ušetřit při nabíjení z 5 do 80 % přibližně devět minut. Namísto původních 38 minut tedy uplyne necelá půlhodina a tím se modely ID posunou na úroveň Tesly Model 3 se srovnatelně velkou 75 kWh baterií. To ale nebude platit pro ID.4 a ID.5 ve variantě GTX, jejichž baterie dodává jiný výrobce.

Tyto vozy při nabíjení ušetří pouze 2 minuty a budou potřebovat na nabití z 5 na 80 % zhruba 36 minut. Díky novému softwarovému balíčku se kromě zvýšení nabíjecí kapacity zvýšil také dojezd. Volkswagen říká, že o víc než o 50 km.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV si musí na aktualizaci počkat| foto: ŠKODA Auto

Škoda Enyaq zatím aktualizaci nedostane

Na rozdíl od svých sourozenců na platformě MEB, Škoda Enyaq v této fázi aktualizaci rychlosti nabíjení nezíská. Na možnosti upgradu s podporou OTA (Over the Air) se podle mluvčího automobilky pracuje a pravděpodobně k němu dojde na jaře 2022.

Volkswagen chce v příštím roce také rozšířit své služby o funkci Plug and Charge. Ta by měla nahradit současnou autentizaci nabíjecí kartou a usnadnit nabíjení. Jakmile zákazník zapojí nabíjecí kabel, mezi automobilem a nabíjecí stanicí se spustí šifrovaná komunikace. Ta potrvá několik sekund a poté začne samotný proces nabíjení. Následné vyúčtování bude řízeno pomocí vlastní služby VW We Charge. Služba bude podporována sítěmi Ionity, Aral, BP a EON.

Váš Volkswagen se aktualizuje....

Váš Volkswagen se aktualizuje…. | foto: Volkswagen


Nepřehlédněte: Volkswagen ID.5 konečně přichází do Česka! Cenovka rozhodně není lidová


Obousměrné DC nabíjení až 22 kW

Volkswagen chce v roce 2022 také spustit obousměrné nabíjení. Na rozdíl od Hyundai Ioniq 5 používá Volkswagen nabíjení, založené na stejnoměrném proudu DC. Teoreticky se dá uvažovat o nabíjecích proudech až do 22 kW. Důraz však klademe na to, aby nedocházelo k nadměrnému zatížení baterie, říkají experti z Volkswagenu.

Volkswagen se také snaží etablovat jako poskytovatel plného servisu a obsluhovat celou elektrickou i dobíjecí síť v domácnostech. V této souvislosti chce od roku 2023 nabízet i vlastní DC wallboxy, které dokážou dodávat elektřinu z auta do sítě. Bližší informace zatím automobilka nezveřejnila.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen má překvapení pro majitele elektromobilů. Co všechno dostanou?

  • Elektrické Volkswageny se budou po aktualizaci nabíjet rychleji
  • Software 3.0 přináší větší nabíjecí výkon, dojezd a o 9 minut kratší nabíjecí dobu
  • K nabíjení je možné využít výkon až 174 kW
VW připravuje novou OTA aktualizaci

VW připravuje novou OTA aktualizaci | foto: Volkswagen

Poté, co byla řada aktualizací softwaru Volkswagenu zaměřena na eliminaci chyb, měla by aktualizace na Software 3.0 poskytnout větší výkon a nové funkce. S novou verzí softwaru začnou již od 51. týdne sjíždět z výrobní linky všechny modely ID (ID.3, ID.4 a ID.5). U vozidel s velkou 77 kWh baterií zvyšuje aktualizace nabíjecí výkon ze 125 na 135 kW. U ID.5 GTX dokonce na 150 kW.

Volkswagen plánuje řadu inovací

Za ideálních podmínek může ukázat displej nabíjecího stojanu dokonce hodnotu 175 kW. Volkswagen se neustále snaží své vozy vylepšovat. Připomeňme si, že v polovině roku došlo u malých baterií k aktualizaci nabíjecího výkonu ze 100 na 110 kW. Další aktualizace jsou plánovány, jejich přesné termíny ale nechává německý výrobce otevřené.

Po aktualizaci by měli zákazníci ušetřit při nabíjení z 5 do 80 % přibližně devět minut. Namísto původních 38 minut tedy uplyne necelá půlhodina a tím se modely ID posunou na úroveň Tesly Model 3 se srovnatelně velkou 75 kWh baterií. To ale nebude platit pro ID.4 a ID.5 ve variantě GTX, jejichž baterie dodává jiný výrobce.

Tyto vozy při nabíjení ušetří pouze 2 minuty a budou potřebovat na nabití z 5 na 80 % zhruba 36 minut. Díky novému softwarovému balíčku se kromě zvýšení nabíjecí kapacity zvýšil také dojezd. Volkswagen říká, že o víc než o 50 km.

Škoda Enyaq iV

Škoda Enyaq iV si musí na aktualizaci počkat| foto: ŠKODA Auto

Škoda Enyaq zatím aktualizaci nedostane

Na rozdíl od svých sourozenců na platformě MEB, Škoda Enyaq v této fázi aktualizaci rychlosti nabíjení nezíská. Na možnosti upgradu s podporou OTA (Over the Air) se podle mluvčího automobilky pracuje a pravděpodobně k němu dojde na jaře 2022.

Volkswagen chce v příštím roce také rozšířit své služby o funkci Plug and Charge. Ta by měla nahradit současnou autentizaci nabíjecí kartou a usnadnit nabíjení. Jakmile zákazník zapojí nabíjecí kabel, mezi automobilem a nabíjecí stanicí se spustí šifrovaná komunikace. Ta potrvá několik sekund a poté začne samotný proces nabíjení. Následné vyúčtování bude řízeno pomocí vlastní služby VW We Charge. Služba bude podporována sítěmi Ionity, Aral, BP a EON.

Váš Volkswagen se aktualizuje....

Váš Volkswagen se aktualizuje…. | foto: Volkswagen


Nepřehlédněte: Volkswagen ID.5 konečně přichází do Česka! Cenovka rozhodně není lidová


Obousměrné DC nabíjení až 22 kW

Volkswagen chce v roce 2022 také spustit obousměrné nabíjení. Na rozdíl od Hyundai Ioniq 5 používá Volkswagen nabíjení, založené na stejnoměrném proudu DC. Teoreticky se dá uvažovat o nabíjecích proudech až do 22 kW. Důraz však klademe na to, aby nedocházelo k nadměrnému zatížení baterie, říkají experti z Volkswagenu.

Volkswagen se také snaží etablovat jako poskytovatel plného servisu a obsluhovat celou elektrickou i dobíjecí síť v domácnostech. V této souvislosti chce od roku 2023 nabízet i vlastní DC wallboxy, které dokážou dodávat elektřinu z auta do sítě. Bližší informace zatím automobilka nezveřejnila.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."