Auto za 250 tisíc s dojezdem přes 2 000 km? Jezdí na benzín a elektřinu

Nový Roewe M7 DMH nabízí 2 050 km dojezdu, chytrý podvozek, hlasové ovládání i špičkový komfort. Plug-in hybrid, který mění pravidla hry.
Číňané ví, jak na to
Dva tisíce kilometrů bez tankování. A k tomu auto, které umí uspat dítě na povel. Nový Roewe M7 DMH přepisuje pravidla kategorie plug-in hybridů a ukazuje, že i sedan střední třídy může kombinovat ultradlouhý dojezd, prémiový design a umělou inteligenci s praktickými detaily. Jeho design vychází z konceptu Roewe Pearl concept car, který navrhl Jozef Kabáň, bývalý šéfdesignér Rolls-Royce i Škody Auto.
Model uvedený čínskou automobilkou SAIC nabízí v testovacím cyklu CLTC celkový dojezd až 2 050 km (1681 km podle WLTP) a čistě elektricky zvládne 160 km (131 km podle WLTP). Pod kapotou pracuje hybridní systém DMH 6.0, kombinující 1,5L spalovací motor s elektromotorem o výkonu 137 kW. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,9 sekundy a spotřeba paliva činí 2,91 l na 100 km. Díky baterii o kapacitě 19,7 kWh a rychlému nabíjení (30–80 % za 20 minut) jde o jeden z nejefektivnějších vozů své třídy.
Prostor, komfort i detaily míří vysoko. Délka vozu dosahuje téměř pěti metrů, rozvor činí 2 820 mm a zadní prostor pro kolena je 126 mm. Kufr nabízí objem 527 litrů, ve voze je 31 úložných přihrádek. Součástí kabiny je dvouramenný vyhřívaný volant, 10,25“ digitální přístrojovka a 15,6“ centrální displej s rozlišením 2,5K, který běží na výkonném čipu Snapdragon 8155.

Komfort řízený inteligencí
Nejvyšší výbava přidává aktivní podvozek s technologií AI mCDC, který snímá vozovku 200krát za sekundu a umí předvídat 15 metrů dopředu. Reaguje tak na nerovnosti ještě dřív, než se k nim vůz přiblíží. Pomocí hlasového asistenta s modelem Doubao od ByteDance lze navíc měnit nastavení vozu, například při povelu „uspěte dítě“ automaticky ztiší klimatizaci, zavře okna a spustí pohádku.
Z hlediska bezpečnosti nabídne Roewe M7 DMH i pokročilé asistenční systémy úrovně L2, například hlídání mrtvého úhlu, varování před čelní srážkou nebo navigaci na dálnici. K dispozici jsou tři výbavové verze a pět barev karoserie. Jeho ceny jsou pro českého zákazníka jako z říše snů. Začínají na 85 800 jüanech, tedy zhruba 249 tisících korunách. Za vrcholnou verzi zájemce zaplatí 102 800 jüanů (298 tisíc korun).
Srovnatelný dojezd dnes nabídne jen hrstka plug-in hybridů, obvykle ve vyšších cenových hladinách. Roewe sází na kombinaci efektivity, výbavy a chytré techniky, čímž nastavuje novou laťku dostupné střední třídě. Pokud se model dostane mimo čínský trh, může vážně zamíchat kartami v segmentu.
Zdroj: CarNewsChina
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.