Konec malých levných aut? Škodovka kvůli Euro 7 odpíská tyto populární modely

Tomáš Richter
  • Nová emisní norma Euro 7 přinese zpřísnění
  • Automobilky finální podobu celkem hlasitě kritizují
  • Škoda Auto potvrzuje do budoucna výrazné škrty
Škoda Enyaq RS iV test
Škoda Enyaq RS iV test

Když vloni na podzim Europarlament zveřejnil finální podobu plánované emisní normy Euro 7, způsobilo to jak u odborné, tak široké veřejnosti poprask. „Snažili jsme se jako předsednická země o to, aby se podařilo co nejvíce tuto emisní normu změkčit,“ prohlásil tehdy ministr dopravy Martin Kupka.

Emisní norma Euro 7

Nejspíše poslední změna před úplným přechodem na elektromobilitu se opět nese v duchu dalšího zpřísnění vůči emisím oxidu dusného a pevných částic. Tolerované hodnoty v případě automobilů s benzinovým motorem zůstávají takřka shodné, tedy 60 mg na kilometr, nicméně u dieselů je to horší.

EU argumentuje, že značné těžiště znečištění je díky kamionové dopravě. To znamená, že tolerované maximum u vznětových motorů v rámci Euro 7 bude stejné jako u zážehových, čili 60 mg na 1 km.

Nová Škoda Fabia 2021
Nová Škoda Fabia 2021

Čtěte také: Vytápět elektromobil se nevyplatí. Ford vymyslel něco lepšího


Škodovka řeší tíživou budoucnost

Jak jste jistě zaregistrovali, nadcházející změna se promítla i do nálady českého automobilového průmyslu. Škoda Auto de facto krátce poté potvrdila, že zavedení normy nejen výrazně navýší koncovou cenu nových vozů, ale zároveň způsobí, že zejména kompaktní cenově dostupnější modely se stanou prakticky neprodejné.

V tomto kontextu hrozí, že velmi záhy zmizí ze silniční a dálniční mapy vozy jako Kamiq, Scala a Fabia. V novém vydání časopisu Škodovácký odborář to uvedl předseda podnikové rady Škody Jaroslav Povšík.


Komentáře


Nejnovější články