Česká automobilka Škoda Auto se se začátkem roku 2023 opět odhodlala ke zdražování cen svých aut, a to prakticky u všech nabízených modelů na českém trhu. Nejvyšší nárůst ceny zaznamenal Kodiaq, který teď vyjde zákazníky o 85 tisíc dráž, naopak nejméně zdražil Karoq, a to o 27 tisíc. V případě elektrického Enyaqu iV je plošné zdražení o 60 tisíc korun. A zajímá vás, jak zdražovaly ostatní modely?
Firma odůvodňuje zdražení jednak tím, že vylepšuje výbavu svých modelů, ale také tím, jaká je inflace a co se děje ve světě, a má samozřejmě také významný vliv na cenu produktu (ceny energií, nedostatek čipů, apod.). V loňském roce už došlo ke zdražení například Enyaqu, a to o 50 až 85 tisíc korun, tedy současně s vylepšením výbavy.
„Automobilka Škoda Auto musí čelit výraznému navýšení nákladů. Podnikáme průběžně ta nejlepší možná protiopatření k minimalizaci dopadů tohoto vývoje, mimo jiné prostřednictvím zajišťovacích transakcí a dlouhodobých smluv s našimi dodavateli,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Čtěte také: Plány Škodovky na rok 2023. Dorazí nový Superb, Kodiaq, i dva facelifty
„I přes všechny zmíněné vlivy jsme dokázali držet pro celý trh stabilní ceny po dobu 14 měsíců. Od druhé poloviny ledna přistupujeme ke změnám prodejních programů, které u některých modelových řad přinesou zdražení, které nicméně ani zdaleka nedosáhne úrovně současné míry inflace. Zároveň se zvýšením cen dostane rovněž většina modelů do základní výbavy další prvky,“ dodává Maláček.
Karoq zdražuje plošně u všech nabízených variant o 27 tisíc korun, takže vás vyjde nejméně na 665 900 korun, zde se ovšem výbava nijak nevylepšila.
Superb je nyní dražší o 30 tisíc korun, takže startuje na částce 880 900 korun, u kombíku je to ještě o 40 tisíc více. Ani zde se výbava nezlepšila.
A do třetice aut, které jsou u Škodovky nyní dražší, ale výbava zůstala stejná, je Enyaq iV. Za něj dáte nejméně 1 239 900 korun, když zdražil u všech variant o 60 tisíc korun.
Kodiaq už vyjde na více než milion, když došlo ke zdražení o 86 tisíc korun. U tohoto modelu však Škodovka současně vylepšovala výbavu. U standardní výbavy jsou již součástí Matrix-LED světlomety, vyhřívané čelní sklo, Travel Assist či virtuální pedál. U vyšší RS verze za 1 399 900 korun jsou pak standardem ergo sedadla s ventilací, Travel Assist, Side Assist, audiosystém Canton či navigace Columbus.
Nejoblíbenější model od Škody Auto zdražil v základní výbavě o 50 tisíc, nicméně součástí této výbavy jsou nově dešťový senzor, parkovací senzory vzadu či výškově nastavitelná sedadla vpředu. U vyšší stupňů je pak zdražení až o 85 tisíc (RS), resp. 45 tisíc (Ambition), 60 tisíc (Style a také Sportline).
Zde proběhlo zdražení o 52 tisíc korun, když za základní verzi dáte nejméně 479 900 korun. Navíc ale máte ve výbavě parkovací senzory vzadu, vyhřívání předních sedadel, startování tlačítkem či multifunkční volant.
Fabia zdražuje o 20 až 40 tisíc korun, takže vás vyjde na nejméně 369 900 korun. Přičemž vstupní výbava se rozrostla o vyhřívání předních sedadel, tepomat, startování tlačítkem či LED zadní světla.
Česká automobilka Škoda Auto se se začátkem roku 2023 opět odhodlala ke zdražování cen svých aut, a to prakticky u všech nabízených modelů na českém trhu. Nejvyšší nárůst ceny zaznamenal Kodiaq, který teď vyjde zákazníky o 85 tisíc dráž, naopak nejméně zdražil Karoq, a to o 27 tisíc. V případě elektrického Enyaqu iV je plošné zdražení o 60 tisíc korun. A zajímá vás, jak zdražovaly ostatní modely?
Firma odůvodňuje zdražení jednak tím, že vylepšuje výbavu svých modelů, ale také tím, jaká je inflace a co se děje ve světě, a má samozřejmě také významný vliv na cenu produktu (ceny energií, nedostatek čipů, apod.). V loňském roce už došlo ke zdražení například Enyaqu, a to o 50 až 85 tisíc korun, tedy současně s vylepšením výbavy.
„Automobilka Škoda Auto musí čelit výraznému navýšení nákladů. Podnikáme průběžně ta nejlepší možná protiopatření k minimalizaci dopadů tohoto vývoje, mimo jiné prostřednictvím zajišťovacích transakcí a dlouhodobých smluv s našimi dodavateli,“ říká Jiří Maláček, vedoucí českého zastoupení automobilky Škoda Auto.
Čtěte také: Plány Škodovky na rok 2023. Dorazí nový Superb, Kodiaq, i dva facelifty
„I přes všechny zmíněné vlivy jsme dokázali držet pro celý trh stabilní ceny po dobu 14 měsíců. Od druhé poloviny ledna přistupujeme ke změnám prodejních programů, které u některých modelových řad přinesou zdražení, které nicméně ani zdaleka nedosáhne úrovně současné míry inflace. Zároveň se zvýšením cen dostane rovněž většina modelů do základní výbavy další prvky,“ dodává Maláček.
Karoq zdražuje plošně u všech nabízených variant o 27 tisíc korun, takže vás vyjde nejméně na 665 900 korun, zde se ovšem výbava nijak nevylepšila.
Superb je nyní dražší o 30 tisíc korun, takže startuje na částce 880 900 korun, u kombíku je to ještě o 40 tisíc více. Ani zde se výbava nezlepšila.
A do třetice aut, které jsou u Škodovky nyní dražší, ale výbava zůstala stejná, je Enyaq iV. Za něj dáte nejméně 1 239 900 korun, když zdražil u všech variant o 60 tisíc korun.
Kodiaq už vyjde na více než milion, když došlo ke zdražení o 86 tisíc korun. U tohoto modelu však Škodovka současně vylepšovala výbavu. U standardní výbavy jsou již součástí Matrix-LED světlomety, vyhřívané čelní sklo, Travel Assist či virtuální pedál. U vyšší RS verze za 1 399 900 korun jsou pak standardem ergo sedadla s ventilací, Travel Assist, Side Assist, audiosystém Canton či navigace Columbus.
Nejoblíbenější model od Škody Auto zdražil v základní výbavě o 50 tisíc, nicméně součástí této výbavy jsou nově dešťový senzor, parkovací senzory vzadu či výškově nastavitelná sedadla vpředu. U vyšší stupňů je pak zdražení až o 85 tisíc (RS), resp. 45 tisíc (Ambition), 60 tisíc (Style a také Sportline).
Zde proběhlo zdražení o 52 tisíc korun, když za základní verzi dáte nejméně 479 900 korun. Navíc ale máte ve výbavě parkovací senzory vzadu, vyhřívání předních sedadel, startování tlačítkem či multifunkční volant.
Fabia zdražuje o 20 až 40 tisíc korun, takže vás vyjde na nejméně 369 900 korun. Přičemž vstupní výbava se rozrostla o vyhřívání předních sedadel, tepomat, startování tlačítkem či LED zadní světla.