Možná už jste někdy slyšeli o funkci V2L (vehicle-to-load). Elektromobil díky ní funguje jako pojízdná powerbanka a může napájet další elektrická zařízení, a to výkonem až 3,6 kW. Bez problému tak „utáhne“ běžnou osobní elektroniku, ale i větší spotřebiče, jakým může být klidně další elektromobil.
Není nic jednoduššího než to zkusit v praxi. Pro test nám posloužil Peugeot e-208, který měl před zahájením testu jen 32 % SoC (State of Charge – stav nabití – pozn. redakce) a dojezd 74 km. Naopak EV6 startovala s 90 % v baterii.
Do nabíjecího konektoru EV6 jsme připojili adaptér, nabíječku a na její druhý konec druhý elektromobil. Vše probíhalo standardně, jako kdybyste auto napájeli z klasické zásuvky. Kia ukazovala hodnotu výkonu 2,7–2,8 kW.
Čtěte také: Lze nabít elektromobil z powerbanky a kolik kilometrů následně ujedete?
Test běžel přesně 8 hodin. Baterie v e-208 se nabila z 32 na 72 %, tedy přesně o 40 %. To by za předpokladu, že baterie má stále původních 45 kWh využitelné kapacity, znamenalo doplnění celkem 18 kWh. Jen na tuto porci energie jste schopni ujet zhruba 140 kilometrů v městském provozu. Celkově pak e-208 vykazuje dojezd 212 km.
A jak je na tom Kia? Dalo by se s ní ještě vůbec někam dojet? SoC se po 8 hodinách nabíjení dalšího elektromobilu snížilo z 90 na 61 %. Stále tak máte k dispozici ještě zhruba 260 až 300 km dojezdu.
Samozřejmě využití této funkce je velmi široké. Jezdíte o víkendu na chatu a nemáte tam elektřinu? Nevadí, stačí přijet s dostatečně nabitou baterií, zapojit adaptér, natáhnout prodlužovací kabel a je hotovo. Bez problému připojíte elektrickou sekačku, nářadí, vařič, gril atd.
Stejnou funkci nabízí například i sesterský Ioniq 5 a nově představená plně elektrická Kia Niro. Pokud vám dojde baterie v elektromobilu a zůstanete někde bez energie, vaším novým kamarádem bude řidič jednoho z výše uvedených vozidel.
Možná už jste někdy slyšeli o funkci V2L (vehicle-to-load). Elektromobil díky ní funguje jako pojízdná powerbanka a může napájet další elektrická zařízení, a to výkonem až 3,6 kW. Bez problému tak „utáhne“ běžnou osobní elektroniku, ale i větší spotřebiče, jakým může být klidně další elektromobil.
Není nic jednoduššího než to zkusit v praxi. Pro test nám posloužil Peugeot e-208, který měl před zahájením testu jen 32 % SoC (State of Charge – stav nabití – pozn. redakce) a dojezd 74 km. Naopak EV6 startovala s 90 % v baterii.
Do nabíjecího konektoru EV6 jsme připojili adaptér, nabíječku a na její druhý konec druhý elektromobil. Vše probíhalo standardně, jako kdybyste auto napájeli z klasické zásuvky. Kia ukazovala hodnotu výkonu 2,7–2,8 kW.
Čtěte také: Lze nabít elektromobil z powerbanky a kolik kilometrů následně ujedete?
Test běžel přesně 8 hodin. Baterie v e-208 se nabila z 32 na 72 %, tedy přesně o 40 %. To by za předpokladu, že baterie má stále původních 45 kWh využitelné kapacity, znamenalo doplnění celkem 18 kWh. Jen na tuto porci energie jste schopni ujet zhruba 140 kilometrů v městském provozu. Celkově pak e-208 vykazuje dojezd 212 km.
A jak je na tom Kia? Dalo by se s ní ještě vůbec někam dojet? SoC se po 8 hodinách nabíjení dalšího elektromobilu snížilo z 90 na 61 %. Stále tak máte k dispozici ještě zhruba 260 až 300 km dojezdu.
Samozřejmě využití této funkce je velmi široké. Jezdíte o víkendu na chatu a nemáte tam elektřinu? Nevadí, stačí přijet s dostatečně nabitou baterií, zapojit adaptér, natáhnout prodlužovací kabel a je hotovo. Bez problému připojíte elektrickou sekačku, nářadí, vařič, gril atd.
Stejnou funkci nabízí například i sesterský Ioniq 5 a nově představená plně elektrická Kia Niro. Pokud vám dojde baterie v elektromobilu a zůstanete někde bez energie, vaším novým kamarádem bude řidič jednoho z výše uvedených vozidel.