Toyota má problém: Zloději vám ukradnou auto během chvilky a bez povšimnutí

Vozy značek Toyota a Lexus se staly oblíbeným cílem zlodějů. Díky chybě v systému CAN je lze odcizit během pár minut.
Spolehlivé, ale snadno odcizitelné
Vozy japonské Toyoty patří dlouhodobě mezi nejspolehlivější vozy na trhu. Nelze se tedy divit, že si je majitelé ponechávají déle a i po více letech si vozy drží vysoké ceny na trhu s ojetými vozidly. Bohužel existují i negativa, která majitele stále trápí.
Právě pro svojí spolehlivost a dlouhověkost lákají Toyoty i skupiny zlodějů. Na první pohled drobná bezpečnostní chyba umožní skupinám dobře vybavených delikventů ukrást vůz během pár jednotek minut.
Zařízení, které se zapojí do elektrických rozvodů vozu, dokáže řídící jednotky zmást a přesvědčit je o přítomnosti klíče. Spolu s tím deaktivují imobilizér a dokonce vůz bez potíží nastartují. Poté již nic nebrání k odcizení vozu bez nutnosti velkého či dokonce žádného ničení karoserie a dalších součástí.

CAN injector napíchne jednotky a vypustí škodlivý kód
Důležité je, jak se zloději dostanou k elektrické síti. Nejčastěji stačí odtáhnout nárazník a připojit se k čelnímu světlu. Propojenost prakticky veškerých řídících jednotek činí vůz dobře přístupný prakticky z kterékoliv větší sběrnice. To je princip moderních vozidel a systému CAN, tedy Controller Area Network.
Některé vozy Lexus mají pro zloděje lépe přístupné zadní sdružené svítilny. K přístupu často vyvrtají jen drobnou díru v plastovém nárazníku. Jestli se nyní uklidňujete, že s tradičním klíčem a s absencí bezklíčového přístupu nelze vaši Toyotu snadno ukrást, vězte, že druh přístupu nečiní zlodějům žádné komplikace.
Toyota se podle webu Autoblog k této chybě nestaví čelem a její kroky k nápravě jsou jen velmi pomalé. Majitelé si tak musí vozy zatím hlídat vlastními způsoby. Pomáhají tradiční zabezpečovací prvky jako přídavný zámek řízení, převodovky nebo zámky volantů známé a rozšířené v devadesátých letech. V některých případech si majitelé vozy chrání i vlastními botičkami.
Zdroj: Autoblog
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.








