Výběr auta není snadný. Můžete vybírat z mnoha možností, dávat si prioritu na různé věci (cena, design, výbava, atd.), ale ve finále stejně dost možná něco nedomyslíte. Sám mám takovou poměrně čerstvou zkušenost, která mi ukázala, že někdy prostě musíte vůz prodat a koupit si jiný.
Před rokem a půl jsem pořídil pro svou rodinu spolehlivého, japonského kombíka, Toyotu Corolla 1.8 Hybrid ve vyšší výbavě GR Sport. Coby novinář mám projeté stovky různých aut na trhu, takže jsem dobře věděl, jaké mám priority a že právě tohle bude to pravé, co mi nějaký ten pátek vydrží.
Model Corolla Touring Sports je skvělé auto, které je velice prostorné a v dané cenové relaci kolem 700 tisíc korun má výborný podvozek minimálně o kategorii výše, dokáže v hybridní motorizaci 1.8 HSD jezdit za 3-5 litrů na 100 km, ale je především velice spolehlivé a levné na servis a údržbu. Byl jsem se vším nadmíru spokojen.
Pak se ale stalo něco, co mi ukázalo, že ani tohle nestačí k tomu, aby bylo auto dokonalé. Čert vem to, jaký je nepříjemně hlasitý zvukový projekt hybridního systému po silném sešlápnutí plynu nebo to, že už je infotainment poněkud zastaralý a bez Android Auto/Apple CarPlay je to velké retro. Co tedy vedlo k tomu, že jsem Toyotu prodal ne po 10 letech, ale už po roce a půl?
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
Na začátku letošního roku jsem po víkendu přišel k autu, vezmu za kliku a bylo odemknuté. Už to mě znejistělo. Vždy zamykám, mám centrální zamykání s bezklíčovým vstupem. Po usednutí do vozidla zjišťuju, že se do něj někdo cizí dostal tím, že vypáčil malé okénko u řidiče a poničil i druhé u spolujezdce, a odcizil nějaké drobnosti, leč dobře schované.
Po více než měsíci, kdy jsem čekal na opravu vozu kvůli nedostatku náhradních dílů dovážejících až z Japonska a také nutnosti lakování poškozené karoserie, protože člověk se vám do Toyoty dostal přes vyseknutí malého okénka u předních dveří z jedné či druhé strany (řidič, spolujezdec), jsem s autem jezdil pár dnů a případ se opakoval. Tentokrát jsem parkoval na jiném místě.
Kolem případu bych mohl sepsat celý román o tom, co jsem se dozvěděl od policie a Toyoty, ale zjednoduším to. Během 3 měsíců se to celé opakovalo 3× a já si řekl, že je čas na to přestěhovat se rovnou z celé Prahy, kde jsem zdaleka nebyl jediný poškozený, nebo vyměnit auto za jiné, do kterého se vám zloděj nedostane jako lusknutím prstu, když ho neodradí ani zabezpečovací systém.
Toyota navrhla auto, které je bezpečné a v případě nehody, či jiného závažného problému se do něj mohou jednotky integrovaného záchranného systému (IZS) velice rychle dostat. Klíčem je právě malé okénko u předních dveří z jedné a druhé strany, které se dá snadno vypáčit a pak už jen vezmete zevnitř za kliku.
Když se podíváte na vozy Toyota, stejný prvek jako u Corolly najdete také u populárních modelů C-HR, či RAV4. Ten, kdo zjistil, že se dá velice snadno do těchto aut dostat a vykrást je, ten toho teď ve velkém zneužívá. Ochránit vás může snad jen vlastní garáž v domě, kam si tito lidé netroufnou.
Jelikož jsem byl členem různých větších skupin na Facebooku, kde se spolu baví a předávají si zkušenosti majitelé aut od Toyoty, mohu i na základě toho (vedle informací od policie, servisu Toyoty, ale i prodejců od Toyoty) říct, že jsem nebyl zdaleka sám a že někteří dopadli mnohem hůře. Jsou případy, kdy se zloději přes přední světlomety napojí na řídící jednotku a s vozem vám během chvíle odjedou, i když máte Toyotu zaparkovanou před vlastním domem a pod kamerou.
Jak se proti tomu dá bránit? Snad jen běžným způsobem, a sice nenechávat v autě nic, co by bylo vidět. Nebo si také pořídit co nejlepší bezpečnostní systém a poté doufat, že se právě vaše auto nestane příštím cílem. Řešením může být i to, že budete parkovat pouze v garáži, či auto prostě vyměníte za jiné bez této konstrukční slabiny, kterou lze v mžiku zneužít.
I když totiž máte pojištění proti vandalismu, takto poničené auto může být klidně i na pár týdnů odstavené z provozu, protože bez malého okénka se nedá jet rychleji než 50 km/h, aniž byste uvnitř ohluchli. Natož pak, že se do takového auta může kdokoliv a kdykoliv snadno dostat, takže ani nějaké „provizorní zalepení“ není chytrým řešením.
Jaké máte zkušenosti s Toyotou vy? Stalo se vám už něco podobného také a jak jste to řešili? Napište nám do diskuze pod článkem.
Výběr auta není snadný. Můžete vybírat z mnoha možností, dávat si prioritu na různé věci (cena, design, výbava, atd.), ale ve finále stejně dost možná něco nedomyslíte. Sám mám takovou poměrně čerstvou zkušenost, která mi ukázala, že někdy prostě musíte vůz prodat a koupit si jiný.
Před rokem a půl jsem pořídil pro svou rodinu spolehlivého, japonského kombíka, Toyotu Corolla 1.8 Hybrid ve vyšší výbavě GR Sport. Coby novinář mám projeté stovky různých aut na trhu, takže jsem dobře věděl, jaké mám priority a že právě tohle bude to pravé, co mi nějaký ten pátek vydrží.
Model Corolla Touring Sports je skvělé auto, které je velice prostorné a v dané cenové relaci kolem 700 tisíc korun má výborný podvozek minimálně o kategorii výše, dokáže v hybridní motorizaci 1.8 HSD jezdit za 3-5 litrů na 100 km, ale je především velice spolehlivé a levné na servis a údržbu. Byl jsem se vším nadmíru spokojen.
Pak se ale stalo něco, co mi ukázalo, že ani tohle nestačí k tomu, aby bylo auto dokonalé. Čert vem to, jaký je nepříjemně hlasitý zvukový projekt hybridního systému po silném sešlápnutí plynu nebo to, že už je infotainment poněkud zastaralý a bez Android Auto/Apple CarPlay je to velké retro. Co tedy vedlo k tomu, že jsem Toyotu prodal ne po 10 letech, ale už po roce a půl?
Čtěte také: Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto
Na začátku letošního roku jsem po víkendu přišel k autu, vezmu za kliku a bylo odemknuté. Už to mě znejistělo. Vždy zamykám, mám centrální zamykání s bezklíčovým vstupem. Po usednutí do vozidla zjišťuju, že se do něj někdo cizí dostal tím, že vypáčil malé okénko u řidiče a poničil i druhé u spolujezdce, a odcizil nějaké drobnosti, leč dobře schované.
Po více než měsíci, kdy jsem čekal na opravu vozu kvůli nedostatku náhradních dílů dovážejících až z Japonska a také nutnosti lakování poškozené karoserie, protože člověk se vám do Toyoty dostal přes vyseknutí malého okénka u předních dveří z jedné či druhé strany (řidič, spolujezdec), jsem s autem jezdil pár dnů a případ se opakoval. Tentokrát jsem parkoval na jiném místě.
Kolem případu bych mohl sepsat celý román o tom, co jsem se dozvěděl od policie a Toyoty, ale zjednoduším to. Během 3 měsíců se to celé opakovalo 3× a já si řekl, že je čas na to přestěhovat se rovnou z celé Prahy, kde jsem zdaleka nebyl jediný poškozený, nebo vyměnit auto za jiné, do kterého se vám zloděj nedostane jako lusknutím prstu, když ho neodradí ani zabezpečovací systém.
Toyota navrhla auto, které je bezpečné a v případě nehody, či jiného závažného problému se do něj mohou jednotky integrovaného záchranného systému (IZS) velice rychle dostat. Klíčem je právě malé okénko u předních dveří z jedné a druhé strany, které se dá snadno vypáčit a pak už jen vezmete zevnitř za kliku.
Když se podíváte na vozy Toyota, stejný prvek jako u Corolly najdete také u populárních modelů C-HR, či RAV4. Ten, kdo zjistil, že se dá velice snadno do těchto aut dostat a vykrást je, ten toho teď ve velkém zneužívá. Ochránit vás může snad jen vlastní garáž v domě, kam si tito lidé netroufnou.
Jelikož jsem byl členem různých větších skupin na Facebooku, kde se spolu baví a předávají si zkušenosti majitelé aut od Toyoty, mohu i na základě toho (vedle informací od policie, servisu Toyoty, ale i prodejců od Toyoty) říct, že jsem nebyl zdaleka sám a že někteří dopadli mnohem hůře. Jsou případy, kdy se zloději přes přední světlomety napojí na řídící jednotku a s vozem vám během chvíle odjedou, i když máte Toyotu zaparkovanou před vlastním domem a pod kamerou.
Jak se proti tomu dá bránit? Snad jen běžným způsobem, a sice nenechávat v autě nic, co by bylo vidět. Nebo si také pořídit co nejlepší bezpečnostní systém a poté doufat, že se právě vaše auto nestane příštím cílem. Řešením může být i to, že budete parkovat pouze v garáži, či auto prostě vyměníte za jiné bez této konstrukční slabiny, kterou lze v mžiku zneužít.
I když totiž máte pojištění proti vandalismu, takto poničené auto může být klidně i na pár týdnů odstavené z provozu, protože bez malého okénka se nedá jet rychleji než 50 km/h, aniž byste uvnitř ohluchli. Natož pak, že se do takového auta může kdokoliv a kdykoliv snadno dostat, takže ani nějaké „provizorní zalepení“ není chytrým řešením.
Jaké máte zkušenosti s Toyotou vy? Stalo se vám už něco podobného také a jak jste to řešili? Napište nám do diskuze pod článkem.