Test Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid (2023) – Opět zvedá laťku
- Rodinné kombi od Toyoty dostává nejnovější generaci pohonného ústrojí
- Corolla Touring Sports tak opět stoupá žebříčkem
- Jaká je hybridní Toyota Corolla (2023), prozradí náš redakční test
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-test-obr4.jpg&w=3840&q=75)
Pokud budete chtít uvažovat o pořízení hybridního vozu, zajisté se vám do výběru dostane i Toyota. Oprávněně jí patří přední pozice v tomto segmentu a dokáže uspokojit nejrůznější cílové skupiny. Rodina hybridních vozidel je totiž dnes již natolik široká, že si vybere mladý pár, aktivní senioři nebo i typická česká rodina. Pokud spadáte do poslední zmíněné, zpozorněte. Dnešní test vás totiž bude rozhodně zajímat.
Toyota Corolla Touring Sports není na českém trhu žádným nováčkem. Dlouhodobě se těší velké popularitě a není tomu náhodou. Současná dvanáctá generace brázdí naše silnice již čtvrtým rokem. V letošním roce ovšem došlo k důležité obměně pohonného ústrojí. Toyota po prvních vlaštovkách nasazuje i do Corolly Touring Sports pátou generaci hybridního pohonu. A je to velmi dobře. Co se nám na nejnovějším modelů líbí a co naopak zklamalo?
Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid (2023): specifikace
Konstrukce | kombi, rozměry: 4650 × 1790 × 1460 mm, hmotnost: 1 955 kg |
---|---|
Pohon | hybrid, synchronní elektromotor s permanentním magnetem, pohon přední nápravy |
Výkon | 144 kW, točivý moment 190 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, dojezd až 700 km |
Spotřeba a dojezd | udávaná spotřeba 4,6 l/100 km |
Výbava | výbava GR SPORT, pokročilé jízdní asistenty, paket Dynamic, Full LED svítilny, head-up displej |
Cena testovacího modelu | 1 020 400 Kč (základní cena od 777 900 Kč) |
Stejně funkční vzhled, jen s efektivnější motorizací
Z vnějšího pohledu na voze nečekejte žádné změny. Nejde o facelift ani jiné designové úpravy. Tyto změny se udávají skutečně hlavně pod kapotou. Motoricky zde najdete stále stejné benzínové motory objemu 1,8 (140 k) a 2,0 litru (196 k). Projev jednostupňové převodovky bude Toyotě neznalým stále připadat zvláštní, možná až nekultivovaný. Japonci přesto našli způsob, jak své nové ovečky na tento styl jízdy velmi rychle navyknout. I dravější a sportovněji laděné jedince dokáží přesvědčit ke klidnější jízdě. Nemějte to vozu za zlé, pro rychlé průlety zatáčkami nebyl vůz stvořen.
To pravé gró jízdy s hybridy je samozřejmě ekonomická a ekologická stránka. Je až neuvěřitelné, jak i vozidlo s velmi atraktivním a sportovněji laděným vzhledem dokáže řidiče uklidnit. Pokud byste se někam potřebovali dostat ve zrychleném tempu, Corolla vám to umožní. Její pružné zrychlení je výborné, zařadit se na dálnici do rychlého pruhu je velmi snadné, agilní a přesto bezpečné. V takové chvíli jde samozřejmě ekonomika provozu stranou bez ohledu čím zrovna jedete.
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-test-obr6.jpg&w=3840&q=75)
- Přední strana
- Zadní strana
Pátá generace pohonu konečně i v oblíbeném rodinném kombi
Když se ale včas dostanete tam, kam potřebujete, po dalším usednutí do Corolly se opět rozjíždíte s klidnou hlavou a cílem dojet bezpečně s bonusem úsporné jízdy. Oproti minulé generaci motorů je zde poznat skutečně krok vpřed. Poprvé se pátá generace hybridního ústrojí dostala pod kapotu zvýšeného modelu Corolla Cross. A i za ten rok od nasazení lze pozorovat zajímavé zlepšení. Jízda je kultivovaná, chod benzínového motoru v běžné zátěži je sotva patrný. Elektrické generátory navíc zajímavým způsobem pracují dohromady s atmosférickým motorem, takže když se motor zapojí do akce ve vyšší rychosti, nemusí nutně točit vysoké otáčky. Tahle symbióza je skvělou reklamou na to, jak by měl hybrid v praxi fungovat.
Při studených startech se ale krátké jízdě na klasický motor nevyhnete. Vůz krátce zahřeje agregát, který poté připíná do provozu až dle potřeby. Dle mého názoru by přechod z elektrického generátoru mohl být i posunutý lehce později, přesun hnací síly je však téměř nepoznatelný a velmi klidný. Během jízdy nemáte prakticky šanci poznat, kdy se zdroje vymění. Situace je ovšem jiná, pokud potřebujete výrazně zrychlit.
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-interier-test-obr1.jpg&w=3840&q=75)
- Přední sedadla
- Zadní sedadla
- Řadicí páka
- Dotyková obrazovka
Slušná hybridní spotřeba na město. Co ale ty dálnice?
U většiny městských přesunů se budete pohybovat se spotřebou mezi 4,5 a 6 litry paliva. Když nebudete mít na cestě příliš velké převýšení, je možné se poměrem jízdy čistě na elektřinu dostat i přes 65 %. Většina testovacích jízd měla do deseti kilometrů na jeden zátah. Takové výsledky pak mile potěší. Meziměstské přesuny po okresních cestách jsou pro Corollu jako stvořené. V rychlostech mezi 80 a 120 km/h se cítí velmi dobře, motor točí relativně nízké otáčky a v každou možnou chvíli rekuperuje energii do baterií.
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-test-obr9.jpg&w=3840&q=75)
Efektivnější spolupráce benzínu s elektřinou
Oproti minulé generaci se mi tak velmi výjimečně stalo, že by stav nabití baterie klesl pod třetinu. Efektivita rekuperace je na velmi dobré úrovni. U verze výbavy GR sport můžete navíc použít i pádla pod volantem pro zvýšení efektivity motorové brzdy. Jelikož jde o umělé podřazování, není tento efekt tak veliký jako u konvenčních převodovek. Přesto při jízdě z kopce můžete získat o něco málo více energie do baterií. Baterie dostal vůz nové, i když se stále hlásí do hlavní skupiny článků vyžadujících přítomnost lithia. Celková efektivita systému se ale navýšila o příjemných 14 %.
Při dálničních jízdách pak poměr elektrické jízdy klesá i pod 20 %. Když se držíte v rozumné rychlosti pod hranicí maximální povolené, bude se vaše spotřeba u Toyoty Corolla Hybrid stále pohybovat pod hranicí 6 l/100 km. Pro téměř dvoutunové auto jde o přijatelnou hodnotu. Pokud máte rádi jízdní statistiky, určitě si stáhněte aplikaci MyToyota a spárujte s vozem. Palubní data jsou spíše informativního charakteru a teprve v mobilní aplikaci se k nim dostanete lépe a víc v klidu.
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-interier-test-obr12.jpg&w=3840&q=75)
Přeci jen najdeme novinky i uvnitř
Aby nebyla řeč pouze o motorovém projevu, pojďme se podívat i na další vychytávky, které Toyota v letošním modelovém roce upravila. Velké potěšení se koná na straně centrálního displeje. Corolla konečně dostala nejnovější typ infotainmentu, který zatím mohla jen tiše závidět. Na nové 10,5” displeji se dostanete k potřebným položkám citelně rychleji. Systém má velmi dobrou odezvu a přehledně sestavené nabídky.
Systém má příjemné rozlišení a neměl by činit problém s čitelností ani řidičům s brýlemi. Co je ovšem k nepochopení, je rozlišení couvací kamery. Při zařazení zpětného chodu se vám na displeji rozsvítí pár přesvětlených pixelů, ze kterých matně poznáte, jakým směrem se s vozem vůbec vydáváte. S ohledem na kvalitu ostatních dílů a funkcí jde o špatný vtip. Bohužel ani jiné modely výrobce na tom v tomto ohledu nejsou o moc lépe.
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-interier-test-obr2.jpg&w=3840&q=75)
- Palubní displej
- Head-up displej
- Parkovací kamera
- Ovládání klimatizace
Svatá tlačítka a jeden dotykový displej. Halelujá!
Kde ale Toyota boduje, a jsem přesvědčený že nejde jen o můj názor, je ve stylu ovládání. Interiér není plně dotykový a řidič má na dosah mnoho užitečných ovládacích prvků. Panel klimatizace pod centrálním displejem je výborně přístupný a již při druhé jízdě víte, co kde máte ovládat. Pod touto konzolí najdete velkou přihrádku pro bezdrátové nabíjení telefonu, zajímavě schované USB-C pro připojení k platformě Android Auto a Apple CarPlay. Toyota se zde stále drží pouze kabelového připojení, které je ale velmi stabilní.
Volant i páčky mají typické rozložení tlačítek, zde se žádné změny nekonají a je to jen ve prospěch. Toyota klasicky umisťuje asistenční a podružné funkce do fyzických tlačítek nad levé koleno řidiče. Asistent dálkových světel by nejspíše stačilo umístit do digitální nabídky, i tak si zde našel své vyhrazené tlačítko. Digitální budíky mají velmi příjemné rozlišení i seskupení informací. Jednoduchým stiskem jednoho tlačítka na volantu přepínáte mezi třemi plně nastavitelnými režimy zobrazení. Celkový vzhled se mění i změně jízdního režimu. Ty u Corolly nicméně mají spíše kosmetický dopad. I ve standardním jízdním režimu jste totiž schopni zrekuperovat podobné množství energie jako v režimu eko.
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-interier-test-obr13.jpg&w=3840&q=75)
Asistenti, na které se dá spolehnout
Toyota si plní velmi kvalitní práci na poli dopravních asistentů. Adaptivní tempomat má příjemně citlivé reakce, udržování pruhu vás neodráží od vodorovného značení a snaží se vás držet uprostřed pruhu. Součástí paketu Dynamic je i nově head-up displej. Přiznám se, že většinou je pro mě výhodou, jelikož nemám pak takovou tendenci přebíhat zrakem na displej před volantem. V případě Corolly mi Head-up displej přijde skoro až zbytečný, jelikož jdou budíky tak dobře nastavit, že nejsou nijak rušivé. Výškové umístění head-upu je pak vcelku blízko a není tak pro běžný provoz příliš nutný.
- Logo na masce
- Nový design disků
- Štítek GR sportu a hybridu
- Zpětné zrcátko
Závěrečné zhodnocení
Toyota Corolla ve mě již dlouhou dobu rezonuje jako skvělé rodinné vozidlo, zvláště pokud v domácnosti chcete mít pouze jedno univerzální auto. Skvěle zvládá městské jízdy s nízkými náklady, nabízí pohodlí i bezpečnost pro čtyři osoby a bez potíží vás převeze i na delších trasách. Nemít doma dieselový dálniční koráb, byla by pro mě Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid velmi žhavým kandidátem. To platí od příchodu dvanácté generace a tento názor se ve mě jen utvrzuje.
Mezi moderními až futuristickými konkurenty se stále jedná o vůz konvenčního zaměření, který může jednoduše řídit každý. Pokud navíc nezasvěcenému laikovi zatajíte hybridní soustavu, při jízdě to téměř nepozná. Díky skvělému servisnímu programu Toyoty se jedná prakticky o bezúdržbový vůz. Vstupní investice je sice o něco vyšší, během svého životního cyklu se vám ale Corolla mnohonásobně odmění.
![Toyota Corolla Hybrid 2023 test](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Ftoyota-corolla-hybrid-2023-test-obr3.jpg&w=3840&q=75)
Testovaná Toyota Corolla Touring Sports 2.0 Hybrid ve výbavě GR Sport vás v základu vyjde na 967 900 korun. S výhodným paketem Dynamic a vlastním výběrem laku karoserie se dostanete na částku lehce přesahující jeden milion korun. Pokud vám jde ale především o spolehlivou motorizaci, můžete mít svojí Corollu již od 777 900 korun.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
![]() |
Autor článku
![Matouš Vrchota - Redaktor](/_next/image?url=https%3A%2F%2Fbackend.elektrickevozy.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F12%2Fmatous-vrchota-140x191.jpg&w=3840&q=75)
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.