Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto

  • Jaký je nejlepší elektromobil dle poměru cena/výkon?
  • V roce 2024 nám jako vítěz vychází Tesla Model 3 s pohonem zadních kol
  • Aktuálně jej pořídíte za cenu od 1 041 990 Kč včetně DPH
Nejlepší elektromobil 2024 poměr cena výkon

Nejlepší elektromobil, poměr cena výkon

Na českém trhu můžete vybírat z desítek elektromobilů, které mají různé parametry a jsou v různých cenových relacích. Podle konkrétních potřeb jednotlivých zákazníků může být samozřejmě pro každého to nejlepší něco jiného. Co když ale prostě chcete elektromobil, který má nejlepší poměr cena/výkon? Vybrali jsme vítěze, kterého v roce 2024 těžko cokoliv překoná. Vysvětlíme vám, proč tomu tak je.

Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon

Když vezmeme v potaz, jaký je výkon, dojezd, nabíjení a další specifikace a následně to porovnáme s cenou, nejlépe na tom podle nás je úplně základní a nejlevnější Tesla Model 3 (2024) s pohonem zadních kol. Auto pořídíte za cenu 1 041 990 Kč včetně DPH + 6 000 Kč včetně DPH v podobě nevratného poplatku za rezervaci vozu.

Tesla není levná, ale mezi elektromobily nabízí celkově více za méně peněz. Model 3 s pohonem zadních kol má baterii s kapacitou 60 kWh a dojezdem až 513 km dle WLTP. S vynikající reálnou spotřebou kolem 13 kWh/100 km to znamená dojezd kolem 450 km na jedno nabití. Po dálnici při vyšších rychlostech nebo v zimě je potřeba počítat s reálným dojezdem kolem 350 km.

Také pokud se podíváme na výkon, tak elektromobil od Tesly není žádné ořezávátko. I nejlevnější Model 3 dokáže zrychlit z nuly na stovku za 6,1 sekundy a jet maximálně 201 km/h. Díky rychlonabíjení s výkonem až 170 kW může být zastávka na veřejných nabíječkách Tesla Supercharger poměrně rychlou událostí, když dobíjíte i rychlostí přes 170 kilometrů dojezdu za 15 minut.

Nejlepší elektromobil poměr cena výkon je Tesla Model 3 (2024)

Elektromobil Tesla Model 3 (2024) má nejlepší poměr cena/výkon | foto: vlastní


Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete


Nejvyšší výbava už v základu

U Tesly je výběr fakt docela jednoduchý, protože v jejím online konfigurátoru neřešíte tolik příplatkovou výbavu jako u jiných značek. Už v základu máte vše potřebné, od tepelného čerpadla, přes vyhřívané a větrané sedačky, až třeba po panoramatickou střechu. Nejlevnější Tesla má oproti variantě Long Range hlavně nižší výkon (zrychlení 0-100 za 6,1 vs 4,4 s) a menší baterii (dojezd až 513 km vs 629 km dle WLTP), ale ani to vlastně nemusí člověku vadit a za příplatek 200 tisíc to nemusí stát.

Tesla Model 3 (2024) ukazuje, že méně může být více

Pokud si totiž pořídíte levnější Model 3 s pohonem zadních kol, máte automaticky LFP baterii. Tu můžete na rozdíl od Li-Ion baterie u dražšího Modelu 3 Long Range nabíjet klidně až do 100 % a neobávat se rychlejší degradace. Pokud pak porovnáme reálný (nikoliv WLTP) dojezd při 80 % u Long Range a dojezd při 100 % u základní Tesly, vlastně v obou případech reálně zvládnete kolem 450 km. Základní varianta má díky nižší hmotnosti i nižší spotřebu než u Long Range verze, takže za provoz zaplatíte méně.

Specifikace

  • cena: 1 041 990 Kč včetně DPH
  • výkon: 208 kW (283 koní)
  • zrychlení: 0-100 km/h za 6,1 s
  • max. rychlost: 201 km/h
  • baterie: 60 kWh (LFP)
  • spotřeba: cca 13 kWh/100 km (ekvivalent cca 1,5 l/100 km)
  • dojezd: až 513 km dle WLTP
  • výkon nabíjení: až 11 kW (AC)/až 170 kW (DC)
Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Reálný dojezd Tesly Modelu 3 (2024) s pohonem zadních kol je kolem 450 km | foto: vlastní


Čtěte také: Proč Češi odmítají elektromobily? Vlastně vůbec nejde o cenu, dojezd, či nabíjení


Možná seženete levnější elektromobily, ale zaplatíte za jiné věci

A teď to možná nejdůležitější. Říkáte si, proč jsme nevybrali jiný vůz? Proč právě Teslu? Pořizovací cena totiž není tím jediným, na čem při hledání nejlepšího elektromobilu s poměrem cena/výkon záleží. Zákazník dále platí náklady na provoz, údržbu a servis, což je potřeba do celkové ceny zahrnout. A na tomto poli Tesla jednoznačně dominuje, jak potvrdila nedávno zpráva od Consumer Reports.

Nízké náklady na provoz

Auta od Tesly jsou velice úsporná, takže vás kilometr jízdy nebude stát tolik jako u jiných elektrických aut s vyšší spotřebou. Samozřejmě vždy je cena za nabíjení závislá na tom, za kolik kupujete elektřinu. Není to jako u spalovacích aut, kde porovnáváte ceny benzínek, kde se většinou ceny až na pár výjimek příliš neliší. U nabíjení se ceny liší výrazně.

Zde nebudu zabíhat do detailu, protože někdo může nabíjet „zdarma“ na fotovoltaice, někdo jiný za levno doma ze zásuvky mimo špičku, jiný za draho na cizích rychlonabíječkách či leckdy levněji na Tesla Superchargerech. Ale je důležité, že spotřeba u Tesly bývá lepší než u konkurenčních elektromobilů, takže nabíjení vás bude stát méně peněz.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní

Údržba a servis nestojí skoro nic

Dále co se týče údržby a servisu, tak Tesla si zakládá na tom, že méně je více. Vy tak nemusíte jezdit na povinné servisní prohlídky jako u běžných automobilek a platit jako mourovatí.

U americké značky navštívíte servis například kvůli povinnosti přezouvat pneumatiky na zimu (můžete i do jakéhokoliv pneuservisu), výměně vzduchového filtru (doporučeno po dvou letech), servisu klimatizace (doporučuje se po čtyřech letech), či po nějaké době také prohození pneumatik, vyvážení a geometrie kol (doporučuje se po 10 000 km).

Dle našich zkušeností jsou tyto úkony jen v řádu pár tisíc korun, takže servis je podstatně levnější než u jiných značek.

Servis kalifornského výrobce elektromobilů Tesla

Servis výrobce elektromobilů Tesla, ilustrační

Tesla je etalonem

Poměr cena/výkon, ale i celkově skvělý uživatelský dojem díky jednoduchému ovládání, či nejrozsáhlejší rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger na světě – to vše dohromady je hnacím motorem úspěchu značky Tesla ve světě elektromobilů. Za vše mluví prodejní výsledky, ať už se podíváme na globální měřítko, evropský, či český trh.

Tesla umí vyrábět nejlepší elektromobily s ohledem na cenu, ačkoliv stejně jako iPhone od Applu není nejlevnější, má zaručeně nejlepší poměr cena/výkon, když do toho započítáme opravdu vše, včetně celého ekosystému. Pokud tedy v roce 2024 přemýšlíte o pořízení elektrického auta, neměla by právě tahle značka ve vašem výběru chybět. Co si kdo nakonec pořídí, už potom rozhodují individuální preference zákazníka.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon. Není to žádné levné čínské auto

  • Jaký je nejlepší elektromobil dle poměru cena/výkon?
  • V roce 2024 nám jako vítěz vychází Tesla Model 3 s pohonem zadních kol
  • Aktuálně jej pořídíte za cenu od 1 041 990 Kč včetně DPH
Nejlepší elektromobil 2024 poměr cena výkon

Nejlepší elektromobil, poměr cena výkon

Na českém trhu můžete vybírat z desítek elektromobilů, které mají různé parametry a jsou v různých cenových relacích. Podle konkrétních potřeb jednotlivých zákazníků může být samozřejmě pro každého to nejlepší něco jiného. Co když ale prostě chcete elektromobil, který má nejlepší poměr cena/výkon? Vybrali jsme vítěze, kterého v roce 2024 těžko cokoliv překoná. Vysvětlíme vám, proč tomu tak je.

Nejlepší elektromobil poměr cena/výkon

Když vezmeme v potaz, jaký je výkon, dojezd, nabíjení a další specifikace a následně to porovnáme s cenou, nejlépe na tom podle nás je úplně základní a nejlevnější Tesla Model 3 (2024) s pohonem zadních kol. Auto pořídíte za cenu 1 041 990 Kč včetně DPH + 6 000 Kč včetně DPH v podobě nevratného poplatku za rezervaci vozu.

Tesla není levná, ale mezi elektromobily nabízí celkově více za méně peněz. Model 3 s pohonem zadních kol má baterii s kapacitou 60 kWh a dojezdem až 513 km dle WLTP. S vynikající reálnou spotřebou kolem 13 kWh/100 km to znamená dojezd kolem 450 km na jedno nabití. Po dálnici při vyšších rychlostech nebo v zimě je potřeba počítat s reálným dojezdem kolem 350 km.

Také pokud se podíváme na výkon, tak elektromobil od Tesly není žádné ořezávátko. I nejlevnější Model 3 dokáže zrychlit z nuly na stovku za 6,1 sekundy a jet maximálně 201 km/h. Díky rychlonabíjení s výkonem až 170 kW může být zastávka na veřejných nabíječkách Tesla Supercharger poměrně rychlou událostí, když dobíjíte i rychlostí přes 170 kilometrů dojezdu za 15 minut.

Nejlepší elektromobil poměr cena výkon je Tesla Model 3 (2024)

Elektromobil Tesla Model 3 (2024) má nejlepší poměr cena/výkon | foto: vlastní


Čtěte také: Klíče k autu? Tesla má něco lepšího, ani mobil nepotřebujete


Nejvyšší výbava už v základu

U Tesly je výběr fakt docela jednoduchý, protože v jejím online konfigurátoru neřešíte tolik příplatkovou výbavu jako u jiných značek. Už v základu máte vše potřebné, od tepelného čerpadla, přes vyhřívané a větrané sedačky, až třeba po panoramatickou střechu. Nejlevnější Tesla má oproti variantě Long Range hlavně nižší výkon (zrychlení 0-100 za 6,1 vs 4,4 s) a menší baterii (dojezd až 513 km vs 629 km dle WLTP), ale ani to vlastně nemusí člověku vadit a za příplatek 200 tisíc to nemusí stát.

Tesla Model 3 (2024) ukazuje, že méně může být více

Pokud si totiž pořídíte levnější Model 3 s pohonem zadních kol, máte automaticky LFP baterii. Tu můžete na rozdíl od Li-Ion baterie u dražšího Modelu 3 Long Range nabíjet klidně až do 100 % a neobávat se rychlejší degradace. Pokud pak porovnáme reálný (nikoliv WLTP) dojezd při 80 % u Long Range a dojezd při 100 % u základní Tesly, vlastně v obou případech reálně zvládnete kolem 450 km. Základní varianta má díky nižší hmotnosti i nižší spotřebu než u Long Range verze, takže za provoz zaplatíte méně.

Specifikace

  • cena: 1 041 990 Kč včetně DPH
  • výkon: 208 kW (283 koní)
  • zrychlení: 0-100 km/h za 6,1 s
  • max. rychlost: 201 km/h
  • baterie: 60 kWh (LFP)
  • spotřeba: cca 13 kWh/100 km (ekvivalent cca 1,5 l/100 km)
  • dojezd: až 513 km dle WLTP
  • výkon nabíjení: až 11 kW (AC)/až 170 kW (DC)
Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Reálný dojezd Tesly Modelu 3 (2024) s pohonem zadních kol je kolem 450 km | foto: vlastní


Čtěte také: Proč Češi odmítají elektromobily? Vlastně vůbec nejde o cenu, dojezd, či nabíjení


Možná seženete levnější elektromobily, ale zaplatíte za jiné věci

A teď to možná nejdůležitější. Říkáte si, proč jsme nevybrali jiný vůz? Proč právě Teslu? Pořizovací cena totiž není tím jediným, na čem při hledání nejlepšího elektromobilu s poměrem cena/výkon záleží. Zákazník dále platí náklady na provoz, údržbu a servis, což je potřeba do celkové ceny zahrnout. A na tomto poli Tesla jednoznačně dominuje, jak potvrdila nedávno zpráva od Consumer Reports.

Nízké náklady na provoz

Auta od Tesly jsou velice úsporná, takže vás kilometr jízdy nebude stát tolik jako u jiných elektrických aut s vyšší spotřebou. Samozřejmě vždy je cena za nabíjení závislá na tom, za kolik kupujete elektřinu. Není to jako u spalovacích aut, kde porovnáváte ceny benzínek, kde se většinou ceny až na pár výjimek příliš neliší. U nabíjení se ceny liší výrazně.

Zde nebudu zabíhat do detailu, protože někdo může nabíjet „zdarma“ na fotovoltaice, někdo jiný za levno doma ze zásuvky mimo špičku, jiný za draho na cizích rychlonabíječkách či leckdy levněji na Tesla Superchargerech. Ale je důležité, že spotřeba u Tesly bývá lepší než u konkurenčních elektromobilů, takže nabíjení vás bude stát méně peněz.

Nová Tesla Model 3 (2024) alias Highland test

Interiér nové Tesly | foto: vlastní

Údržba a servis nestojí skoro nic

Dále co se týče údržby a servisu, tak Tesla si zakládá na tom, že méně je více. Vy tak nemusíte jezdit na povinné servisní prohlídky jako u běžných automobilek a platit jako mourovatí.

U americké značky navštívíte servis například kvůli povinnosti přezouvat pneumatiky na zimu (můžete i do jakéhokoliv pneuservisu), výměně vzduchového filtru (doporučeno po dvou letech), servisu klimatizace (doporučuje se po čtyřech letech), či po nějaké době také prohození pneumatik, vyvážení a geometrie kol (doporučuje se po 10 000 km).

Dle našich zkušeností jsou tyto úkony jen v řádu pár tisíc korun, takže servis je podstatně levnější než u jiných značek.

Servis kalifornského výrobce elektromobilů Tesla

Servis výrobce elektromobilů Tesla, ilustrační

Tesla je etalonem

Poměr cena/výkon, ale i celkově skvělý uživatelský dojem díky jednoduchému ovládání, či nejrozsáhlejší rychlonabíjecí síť Tesla Supercharger na světě – to vše dohromady je hnacím motorem úspěchu značky Tesla ve světě elektromobilů. Za vše mluví prodejní výsledky, ať už se podíváme na globální měřítko, evropský, či český trh.

Tesla umí vyrábět nejlepší elektromobily s ohledem na cenu, ačkoliv stejně jako iPhone od Applu není nejlevnější, má zaručeně nejlepší poměr cena/výkon, když do toho započítáme opravdu vše, včetně celého ekosystému. Pokud tedy v roce 2024 přemýšlíte o pořízení elektrického auta, neměla by právě tahle značka ve vašem výběru chybět. Co si kdo nakonec pořídí, už potom rozhodují individuální preference zákazníka.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."