Ferrari ukázalo auto se dvěma volanty. Oba jsou s koly propojené jen digitálně

Matouš Vrchota
Koncept Ferrari F76, zepředu | Zdroj: Ferrari
Koncept Ferrari F76, zepředu | Zdroj: Ferrari

Dva řidiči, jeden vůz. Ferrari F76 ukazuje směr, kterým se značka chce vydat. Je to revoluce v designu i technice.

Hyper koncept pro dva řidiče

Ferrari ve svém vývojovém centru pracuje na konceptu, jaký svět ještě neviděl. Designově nepatří mezi nejodvážnější, jde především o poselství. Model F76 má být manifestem a představou, kterou se automobilka bude v dalších letech vydávat.

Číselné označení odkazuje na rok, ve kterém italský výrobce sportovních vozidel poprvé vyhrál ikonický závod Le Mans 24 hodin. Tento koncept se nikdy nedostane na silnice. Hlavním důvodem je, že vzniká pouze v digitální podobě.

Designově přebírá několik prvků od hypervozu F80, zbytek pochází z tužky a myšlenek designérů. Sem zaručeně patří plovoucí přední splitter nebo ostře řezané podběhy kol. Ty mají současně fungovat jako aerodynamické prvky.

Koncept Ferrari F76, zezadu | Zdroj: Ferrari
Koncept Ferrari F76, zezadu | Zdroj: Ferrari

V tomto unikátu si se „spoluřidičem“ příliš nepopovídáte

Aerodynamice byl věnován velký prostor a jde to poznat i na uspořádání kabiny. Ta je ve skutečnosti dvoudílná. Každý ze dvou pasažérů má svojí vlastní bublinu. Prakticky nesdílí společné ovladače a veškeré vybavení najdeme v obou částech. A to včetně pedálů a volantu. Místo dveří se odklápí celá střecha, která usnadní přístup do jednotlivých kokpitů.

Jelikož je celý vůz ovládaný po drátech, mohou řídící jednotky alternovat mezi levým nebo pravým řízením. Zážitek z unikátního vozu a jízdy si tak mohou užít oba cestující. Takový koncept je zcela ojedinělý a nebyl by možný bez užití nejmodernějších systémů, které jsou dnes naprosto běžném například v monopostech Formule 1. Koncept by totiž nemusel nutně počítat s výhradně elektrickým pohonem.

Budoucnost automobilky vypadá velmi zajímavě. Nechtějí ale stavět jen na virtuálních a neprobádaných komponentech. Ferrari by proto rádo vrátilo na silnice například koncept výklopných světel, které vlastnilo například ikonické Ferrari F40. Moderně pojatá zadní světla by mohly být zakomponovaná do masivního zadního křídla.

Zdroj: Ferrari


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články