Po Xiaomi přichází Sharp. Chystá vlastní elektromobil s důrazem na digitální funkce

Matouš Vrchota
Sharp představil prototyp elektromobilu | Zdroj: Sharp
Sharp představil prototyp elektromobilu | Zdroj: Sharp

Výrobci elektroniky míří do aut. Japonská společnost Sharp připravuje svůj první elektromobil s pomocí Foxconnu.

Stanou se automobily doménou výrobců elektroniky?

Na automobilový trh se pravděpodobně chystá další technologický gigant. Po úspěchu Xiaomi chce své štěstí okusit tchaj-wanský Foxconn. Se svojí divizí Foxtron, která se již několik let zabývá vývojem elektromobilů, by rádi příští rok představili první produkční elektromobil.

Aby si ale lidé našli k novince cestu, použije Foxtron pro vůz značku, kterou zatím známe především ze spotřební elektroniky. Japonský Sharp rozhodně zaujme a rozezní nejedno ucho. Od prvního konceptu pod touto značkou z loňského roku vypadá ten aktuální o něco střídměji.

Cíle zatím nejsou vysoké. Sharp v průběhu roku 2026 představí minimalistický rodinný vůz do města, s praktickou hranatou karoserií. Do výroby by měl být nasazen o rok později, tj. 2027. Není ani tak důležité, jaké parametry výrobce do vozu osadí, důležitější je pro něj to, jaké digitální funkce a vlastnosti vůz nabídne. Ani současná podoba není podle vedení finální.

Aktualizovaný koncept Sharp LDK | Zdroj: Sharp
Aktualizovaný koncept Sharp LDK | Zdroj: Sharp

Foxconn nemůže najít ideálního partnera

Tuto myšlenku postupně razí více výrobců a nazývá se software-defined vehicle, SDV. Někteří kolem tohoto hesla tvoří i celé modelové řady, které povětšinou sdílí stejnou platformu. Zcela nový podvozek Sharpu poskytne mateřská společnost Foxconn.

I ta se již před několik lety chtěla sama do vývoje elektromobilů vrhnout. Bohužel se nikdy finálně nedohodla s dalšími partnery. Ve svých pokusech chtěla odkoupit i starou americkou továrnu General Motors v Ohiu. Ani zde Foxconn nenarazil na rodnou půdu.

Proslýchá se, že mezi potenciální partnery by mohlo patřit i Mitsubishi. Ani zde ale zatím nedošlo ke konečnému podpisu spolupráce. I proto štěstí nyní zkouší u Sharpu, který Foxconn vlastní ze 65 procent.

Aktualizovaný koncept Sharp LDK | Zdroj: Sharp
Aktualizovaný koncept Sharp LDK | Zdroj: Sharp

800 V a rychlé nabíjení

Vlastní podvozek má využívat veškerých výhod 800V architektury. LFP baterie by měla mít kapacitu alespoň 100 kWh a podle WLTP metodiky nabídne dojezd kolem 660 kilometrů. Pokud by si Sharp vzal inspiraci z konceptu Foxtronu od Pininfariny a Modelu D, mohl by vůz vypadat velmi k světu.

Zdroj: Sharp


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články