Zamilují si lidé elektromobil? Toyota Corolla vymění benzín za elektřinu

Pavel Škopek
Koncept Toyota Corolla (2026) | Zdroj: Toyota
Koncept Toyota Corolla (2026) | Zdroj: Toyota

Toyota Corolla zůstává autem pro každého, ale míří do budoucnosti s elektrickým pohonem a novou platformou.

Populární auto bude čistě na baterky

O Toyotě Corolle se nedá mluvit jinak než jako o legendě. Auto, kterého se od první generace v roce 1966 prodalo více než 50 milionů kusů, však zdaleka nepatří do starého železa. S novou generací se z něj stává hráč v elektrické lize. Současně si však zachovává svůj charakter „auta pro každého“. Výrazný design, flexibilní technika a elektrický pohon ukazují, že auto, které kdysi definovalo střední třídu, se mění víc než kdy dřív.

Na Japan Mobility Show Toyota představila koncept příští generaci Corolly, která se dočká radikální předělávky. Základem je nová platforma, která pojme vše od obyčejných spalovacích motorů, které kromě benzínu zvládnou i alternativní paliva, přes hybridy až po čistě elektrickou verzi. Konkrétní technické parametry nejen elektrické verze, ale i ostatních pohonných jednotek si Toyota zatím nechala pro sebe.

Hranatý design s dvoubarevnou karoserií spíše než předchozí generaci Corolly evokuje současnou elektrickou řadu bZ. Má však jedinečnou přední část s tenkými předními světlomety a vodorovnou světelnou lištou. Nabíjecí port našel své místo netradičně za předním kolem. Zajímavou vychytávkou je digitální ukazatel stavu baterie vedle švu předních dveří.

Koncept Toyota Corolla (2026), interiér | Zdroj: Toyota
Koncept Toyota Corolla (2026), interiér | Zdroj: Toyota

Široká strategie, globální záměr

Nová Corolla EV je dalším důkazem, že se přístup Toyoty k elektromobilitě mění. Sice zůstává stále věrná své strategii více cest, ale přestává se chovat k čistě elektrickým modelům tak macešsky. Letos už představila několik elektrických modelů, ale Corolla je přece jen úplně jiná liga.

„Corolla byla vždycky auto pro každého,“ řekl generální ředitel Toyoty Koji Sato během tiskové konference a dodal: „Aby taková zůstala, jak by se měla Corolla vyvíjet? Země je obrovská a svět je rozmanitý. Silnice se liší a stejně tak i energetické možnosti… Ať už jde o bateriové elektromobily, plug-in hybridy, hybridy nebo auta se spalovacím motorem – ať už je pohon jakýkoliv – vytvořme pěkná auta, která bude chtít řídit každý.“

Právě Corolla EV může být tím elektromobilem, který prolomí bariéru masového přijetí. Nespornou výhodou Corolly je nejen její historie, ale i globální rozšíření. Prodává se v každém koutě světa a její univerzální charakter může přilákat zákazníky, kteří ještě nejsou připraveni na radikální změnu. Pokud se Toyotě podaří udržet přijatelnou cenu a nabídnout konkurenceschopný dojezd, má zaděláno na úspěch.

Zdroj: InsideEVs


Autor článku

Pavel Škopek - Redaktor

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.


Komentáře


Nejnovější články