Čínská společnost GAC Aion nepřestává udivovat veřejnost svými technickými schopnostmi. Nedávno totiž představila nový elektrický vůz s ohromujícím dojezdem, ale především neskutečně rychlým nabíjením. Podle uniklých fotografií také společnost zanedlouho představí novou dobíjecí stanici, schopnou nabíjet auta naprosto nevídaným výkonem.
Aion je společnost, která se zaměřuje na výrobu čistě elektrických vozů. Nedávno představila svůj nový elektromobil s názvem Aion V SUV. Na první pohled se může zdát, že se jedná o další obyčejné čínské auto. Realita je však jiná. Aion V SUV totiž využívá revoluční trakční baterii na grafenové bázi. Díky tomu společnost slibuje dojezd až 1000 kilometrů na jedno nabití. Hlavní výhodou této technologie je však rychlost nabíjení.
Mnozí odborníci byli k této novince velmi skeptičtí, neboť se domnívali, že podobná bateriová technologie potřebuje ještě několik let vývoje, aby byla použitelná v reálném provozu. Aby tak Aion dokázal, že to s grafenovou baterií myslí opravdu vážně, uspořádal minulý měsíc demonstrační test rychlosti nabíjení.
Čtěte také: Tesla připravuje gigantické rozšíření své nabíjecí sítě! Důvod je přitom prostý
Společnost dokázala, že se na správné nabíjecí stanici Aion V SUV dobije z 0 na 80 % za osm minut. Pokud by se auto nabíjelo z 30 do 80 %, celý proces by pak trval pouhých pět minut. Při 80% stavu nabití baterie se auto stále nabíjelo výkonem 481 kW!
Nyní to však vypadá, že Aion plánuje nabíjecí schopnosti své novinky ještě vylepšit. Uniklé fotografie totiž ukazují, že firma připravuje nabíjecí stanici s napětím 1000 V a proudem 600 A. Díky tomu se maximální nabíjecí výkon vyšplhá až na neuvěřitelných 600 kW.
Takto výkonná nabíjecí stanice by ve světě byla naprostým unikátem. V současnosti totiž nerychlejší nabíječky poskytují výkon maximálně 350 kW. Ani přesto však zatím žádné sériově vyráběné auto podobných hodnot není schopné dosáhnout.
Čtěte také: Šéf Volkswagenu si dovolil kritizovat síť Ionity. Nabíjení označil za „smutnou záležitost“
Aion říká, že první vozy s grafenovou baterií přijdou na trh už toto září, a proto bychom se brzy měli dočkat i zmíněné nabíjecí stanice. Pokud společnost opravdu doručí, co slibuje, bude se jednat o obrovský převrat na poli elektromobility. Zatím bychom však měli být k výrokům společnosti přinejmenším skeptičtí. Nejdůležitějším úkolem totiž bude zvládnutí sériové výroby vozu.
Čínská společnost GAC Aion nepřestává udivovat veřejnost svými technickými schopnostmi. Nedávno totiž představila nový elektrický vůz s ohromujícím dojezdem, ale především neskutečně rychlým nabíjením. Podle uniklých fotografií také společnost zanedlouho představí novou dobíjecí stanici, schopnou nabíjet auta naprosto nevídaným výkonem.
Aion je společnost, která se zaměřuje na výrobu čistě elektrických vozů. Nedávno představila svůj nový elektromobil s názvem Aion V SUV. Na první pohled se může zdát, že se jedná o další obyčejné čínské auto. Realita je však jiná. Aion V SUV totiž využívá revoluční trakční baterii na grafenové bázi. Díky tomu společnost slibuje dojezd až 1000 kilometrů na jedno nabití. Hlavní výhodou této technologie je však rychlost nabíjení.
Mnozí odborníci byli k této novince velmi skeptičtí, neboť se domnívali, že podobná bateriová technologie potřebuje ještě několik let vývoje, aby byla použitelná v reálném provozu. Aby tak Aion dokázal, že to s grafenovou baterií myslí opravdu vážně, uspořádal minulý měsíc demonstrační test rychlosti nabíjení.
Čtěte také: Tesla připravuje gigantické rozšíření své nabíjecí sítě! Důvod je přitom prostý
Společnost dokázala, že se na správné nabíjecí stanici Aion V SUV dobije z 0 na 80 % za osm minut. Pokud by se auto nabíjelo z 30 do 80 %, celý proces by pak trval pouhých pět minut. Při 80% stavu nabití baterie se auto stále nabíjelo výkonem 481 kW!
Nyní to však vypadá, že Aion plánuje nabíjecí schopnosti své novinky ještě vylepšit. Uniklé fotografie totiž ukazují, že firma připravuje nabíjecí stanici s napětím 1000 V a proudem 600 A. Díky tomu se maximální nabíjecí výkon vyšplhá až na neuvěřitelných 600 kW.
Takto výkonná nabíjecí stanice by ve světě byla naprostým unikátem. V současnosti totiž nerychlejší nabíječky poskytují výkon maximálně 350 kW. Ani přesto však zatím žádné sériově vyráběné auto podobných hodnot není schopné dosáhnout.
Čtěte také: Šéf Volkswagenu si dovolil kritizovat síť Ionity. Nabíjení označil za „smutnou záležitost“
Aion říká, že první vozy s grafenovou baterií přijdou na trh už toto září, a proto bychom se brzy měli dočkat i zmíněné nabíjecí stanice. Pokud společnost opravdu doručí, co slibuje, bude se jednat o obrovský převrat na poli elektromobility. Zatím bychom však měli být k výrokům společnosti přinejmenším skeptičtí. Nejdůležitějším úkolem totiž bude zvládnutí sériové výroby vozu.