Čínská automobilka GAC Aion není zrovna zvučným jménem na poli elektromobilů, což je opravdu velká škoda. Místo ní totiž na tamním trhu kraluje zejména nový startup Nio nebo Xpeng, který se snaží v některých věcech do puntíku kopírovat věhlasnou Teslu. Upozaděná značka na svůj vývoj jde trošičku jinak, což nám předvedla před pár dny na svém vlastním technologickém dni.
Během této akce odhalila automobilka celkem dvě verze elektromobilu, a to s nenápadným označením Aion V 3C a 6C. Oba mají krom několika málo odlišností jednu věc společnou, a sice extrémně rychlé nabíjení. Výrobce se nebojí onu šílenou rychlost přirovnat k času, který je potřeba pro natankování nádrže spalovacího auta.
Elektromobil GAC Aion V ve verzi 3C se dokázal nabít před zraky lidí z 0 na 80 % za 16 minut a z 30 na 80 % za 10 minut. Že vám taková rychlost nestačí? Pojďme dál. Úchvatná čísla přichází ve chvíli, kdy se přesunula pozornost na nabíjení verze 6C. Ta se totiž dokázala nabít z 0 na 80 % za 8 minut a pouhých pět minut trvalo, než se vůz nabil z 30 na 80 %. Takovou rychlost už můžeme s klidem přirovnat k tankování spalovacího auta.
Čtěte také: Číňané testují elektromobil, který zvládne urazit až 1000 kilometrů na jediné nabití
Během úspěšné ukázky ukazoval palubní displej elektromobilu rychlost nabíjení 481 kW, a to ve chvíli, kdy byl vůz nabitý na 80 %. V praxi to pak znamená, že GAC Aion V stihl dočerpat 35,1 kWh za pouhé čtyři minuty. Výrobce zároveň uvádí, že baterka i přes časté využívání rychlonabíjení zvládne najezdit až 1 milion kilometrů bez problémů.
Technologie rychlonabíjení bude poprvé nasazena u produkčního modelu Aion V, který čeká na svou premiéru až do září tohoto roku. Slabší 3C verze bude mít dojezd 500 kilometrů a silnější 6C až 1000 kilometrů na jediné nabití! Inu, uvidíme, co přesně čínský výrobce ve výsledku doručí. Tak či onak, podívaná to bude opravdu pořádná.
Čínská automobilka GAC Aion není zrovna zvučným jménem na poli elektromobilů, což je opravdu velká škoda. Místo ní totiž na tamním trhu kraluje zejména nový startup Nio nebo Xpeng, který se snaží v některých věcech do puntíku kopírovat věhlasnou Teslu. Upozaděná značka na svůj vývoj jde trošičku jinak, což nám předvedla před pár dny na svém vlastním technologickém dni.
Během této akce odhalila automobilka celkem dvě verze elektromobilu, a to s nenápadným označením Aion V 3C a 6C. Oba mají krom několika málo odlišností jednu věc společnou, a sice extrémně rychlé nabíjení. Výrobce se nebojí onu šílenou rychlost přirovnat k času, který je potřeba pro natankování nádrže spalovacího auta.
Elektromobil GAC Aion V ve verzi 3C se dokázal nabít před zraky lidí z 0 na 80 % za 16 minut a z 30 na 80 % za 10 minut. Že vám taková rychlost nestačí? Pojďme dál. Úchvatná čísla přichází ve chvíli, kdy se přesunula pozornost na nabíjení verze 6C. Ta se totiž dokázala nabít z 0 na 80 % za 8 minut a pouhých pět minut trvalo, než se vůz nabil z 30 na 80 %. Takovou rychlost už můžeme s klidem přirovnat k tankování spalovacího auta.
Čtěte také: Číňané testují elektromobil, který zvládne urazit až 1000 kilometrů na jediné nabití
Během úspěšné ukázky ukazoval palubní displej elektromobilu rychlost nabíjení 481 kW, a to ve chvíli, kdy byl vůz nabitý na 80 %. V praxi to pak znamená, že GAC Aion V stihl dočerpat 35,1 kWh za pouhé čtyři minuty. Výrobce zároveň uvádí, že baterka i přes časté využívání rychlonabíjení zvládne najezdit až 1 milion kilometrů bez problémů.
Technologie rychlonabíjení bude poprvé nasazena u produkčního modelu Aion V, který čeká na svou premiéru až do září tohoto roku. Slabší 3C verze bude mít dojezd 500 kilometrů a silnější 6C až 1000 kilometrů na jediné nabití! Inu, uvidíme, co přesně čínský výrobce ve výsledku doručí. Tak či onak, podívaná to bude opravdu pořádná.