Číňané testují elektromobil, který zvládne urazit až 1000 kilometrů na jediné nabití

  • Čínský elektromobil GAC Aion LX údajně pokořil zajímavou dojezdovou metu
  • Inženýři automobilky hlásí, že při obtížných podmínkách urazil 904 km
  • Při další sadě testování počítají s dojezdem až 1000 km
Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem

Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem, ilustrační obrázek

Neuplyne snad týden, kdy bychom na našem magazínu nepsali o pokroku na poli elektromobilů. V dnešní době se automobilky předhání v tom, kdo přinese na trh co nejvíce funkční řešení hned v několika segmentech. Tím nejpropíranějším je stále dojezdová vzdálenost, která mnohé odpůrce elektromobilů doslova děsí.

Co když vám ovšem řekneme, že existují auta na baterky, u kterých takový problém nemusíte řešit? Tedy, pokud vám záleží jen a pouze na výsledném čísle. Přivítejte čínský GAC Aion LX!

GAC Aion LX dosahuje šíleného dojezdu

Zatímco ostatní se pokouší o vývoj revolučních solid-state baterií s pevným elektrolytem, tak Číňané na to jdou od lesa. Automobilka GAC Group údajně testuje elektromobil, který by mohl v průběhu několika málo měsíců nabídnout dojezd až 1000 kilometrů. A co stojí za jejich úspěchem? Nějaká revoluční baterka? Inu, výrobce akorát vrazil do auta co největší baterii. Řešení to je, ale..

Elektromobil GAC Aion LX v pohybu

Elektromobil GAC Aion LX v pohybu


Čtěte také: Elektromobil od Huawei dokáže nepřerušeně urazit až 1000 kilometrů!


Neuvěřitelný úspěch nebo “hloupá” inovace?

Na novinku poukázal server CarNewsChina, který “zabijáka strachu z dojezdu” řádně zdokumentoval a část specifikací přeložil z čínštiny. Automobilka údajně provedla test v náročném prostředí, a sice při teplotě 36 °C a vlhkosti okolo 90 %. Dosud ovšem není jasné, jak přesně elektromobil GAC Aiox LX dojezdu 904 kilometrů dosáhl. Šlo o běžnou jízdu nebo tzv. hypermiling?

Tak či onak, téměř okamžitě se po ohlášení zvedla vlna dotazů. Automobilka například uvádí, že v případě lepších podmínek by dokázali vytáhnout z vozu dojezd přes 1000 kilometrů, což je meta, které lze jen těžko uvěřit. Možné to ovšem teoreticky je, jelikož do auta nacpali baterii o kapacitě 150 kWh s energetickou hustotou 280 Wh/kg. Ta je mimochodem větší než u Tesly Model 3.

Myslíte si, že jde o pouhý nesmysl nebo se nám tady rýsuje vůz, který může být odpovědí pro náročné zákazníky? Dává vůbec tak velká baterie smysl? Podělte se o svůj názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Číňané testují elektromobil, který zvládne urazit až 1000 kilometrů na jediné nabití

  • Čínský elektromobil GAC Aion LX údajně pokořil zajímavou dojezdovou metu
  • Inženýři automobilky hlásí, že při obtížných podmínkách urazil 904 km
  • Při další sadě testování počítají s dojezdem až 1000 km
Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem

Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem, ilustrační obrázek

Neuplyne snad týden, kdy bychom na našem magazínu nepsali o pokroku na poli elektromobilů. V dnešní době se automobilky předhání v tom, kdo přinese na trh co nejvíce funkční řešení hned v několika segmentech. Tím nejpropíranějším je stále dojezdová vzdálenost, která mnohé odpůrce elektromobilů doslova děsí.

Co když vám ovšem řekneme, že existují auta na baterky, u kterých takový problém nemusíte řešit? Tedy, pokud vám záleží jen a pouze na výsledném čísle. Přivítejte čínský GAC Aion LX!

GAC Aion LX dosahuje šíleného dojezdu

Zatímco ostatní se pokouší o vývoj revolučních solid-state baterií s pevným elektrolytem, tak Číňané na to jdou od lesa. Automobilka GAC Group údajně testuje elektromobil, který by mohl v průběhu několika málo měsíců nabídnout dojezd až 1000 kilometrů. A co stojí za jejich úspěchem? Nějaká revoluční baterka? Inu, výrobce akorát vrazil do auta co největší baterii. Řešení to je, ale..

Elektromobil GAC Aion LX v pohybu

Elektromobil GAC Aion LX v pohybu


Čtěte také: Elektromobil od Huawei dokáže nepřerušeně urazit až 1000 kilometrů!


Neuvěřitelný úspěch nebo “hloupá” inovace?

Na novinku poukázal server CarNewsChina, který “zabijáka strachu z dojezdu” řádně zdokumentoval a část specifikací přeložil z čínštiny. Automobilka údajně provedla test v náročném prostředí, a sice při teplotě 36 °C a vlhkosti okolo 90 %. Dosud ovšem není jasné, jak přesně elektromobil GAC Aiox LX dojezdu 904 kilometrů dosáhl. Šlo o běžnou jízdu nebo tzv. hypermiling?

Tak či onak, téměř okamžitě se po ohlášení zvedla vlna dotazů. Automobilka například uvádí, že v případě lepších podmínek by dokázali vytáhnout z vozu dojezd přes 1000 kilometrů, což je meta, které lze jen těžko uvěřit. Možné to ovšem teoreticky je, jelikož do auta nacpali baterii o kapacitě 150 kWh s energetickou hustotou 280 Wh/kg. Ta je mimochodem větší než u Tesly Model 3.

Myslíte si, že jde o pouhý nesmysl nebo se nám tady rýsuje vůz, který může být odpovědí pro náročné zákazníky? Dává vůbec tak velká baterie smysl? Podělte se o svůj názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."