Číňané testují elektromobil, který zvládne urazit až 1000 kilometrů na jediné nabití

Roman Macháč
  • Čínský elektromobil GAC Aion LX údajně pokořil zajímavou dojezdovou metu
  • Inženýři automobilky hlásí, že při obtížných podmínkách urazil 904 km
  • Při další sadě testování počítají s dojezdem až 1000 km
Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem
Elektromobil GAC Aion LX se pyšní dlouhým dojezdem

Neuplyne snad týden, kdy bychom na našem magazínu nepsali o pokroku na poli elektromobilů. V dnešní době se automobilky předhání v tom, kdo přinese na trh co nejvíce funkční řešení hned v několika segmentech. Tím nejpropíranějším je stále dojezdová vzdálenost, která mnohé odpůrce elektromobilů doslova děsí.

Co když vám ovšem řekneme, že existují auta na baterky, u kterých takový problém nemusíte řešit? Tedy, pokud vám záleží jen a pouze na výsledném čísle. Přivítejte čínský GAC Aion LX!

GAC Aion LX dosahuje šíleného dojezdu

Zatímco ostatní se pokouší o vývoj revolučních solid-state baterií s pevným elektrolytem, tak Číňané na to jdou od lesa. Automobilka GAC Group údajně testuje elektromobil, který by mohl v průběhu několika málo měsíců nabídnout dojezd až 1000 kilometrů. A co stojí za jejich úspěchem? Nějaká revoluční baterka? Inu, výrobce akorát vrazil do auta co největší baterii. Řešení to je, ale..

Elektromobil GAC Aion LX v pohybu
Elektromobil GAC Aion LX v pohybu

Čtěte také: Elektromobil od Huawei dokáže nepřerušeně urazit až 1000 kilometrů!


Neuvěřitelný úspěch nebo „hloupá“ inovace?

Na novinku poukázal server CarNewsChina, který „zabijáka strachu z dojezdu“ řádně zdokumentoval a část specifikací přeložil z čínštiny. Automobilka údajně provedla test v náročném prostředí, a sice při teplotě 36 °C a vlhkosti okolo 90 %. Dosud ovšem není jasné, jak přesně elektromobil GAC Aiox LX dojezdu 904 kilometrů dosáhl. Šlo o běžnou jízdu nebo tzv. hypermiling?

Tak či onak, téměř okamžitě se po ohlášení zvedla vlna dotazů. Automobilka například uvádí, že v případě lepších podmínek by dokázali vytáhnout z vozu dojezd přes 1000 kilometrů, což je meta, které lze jen těžko uvěřit. Možné to ovšem teoreticky je, jelikož do auta nacpali baterii o kapacitě 150 kWh s energetickou hustotou 280 Wh/kg. Ta je mimochodem větší než u Tesly Model 3.

Myslíte si, že jde o pouhý nesmysl nebo se nám tady rýsuje vůz, který může být odpovědí pro náročné zákazníky? Dává vůbec tak velká baterie smysl? Podělte se o svůj názor v diskuzi!


Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články