Neuplyne snad týden, kdy bychom na našem magazínu nepsali o pokroku na poli elektromobilů. V dnešní době se automobilky předhání v tom, kdo přinese na trh co nejvíce funkční řešení hned v několika segmentech. Tím nejpropíranějším je stále dojezdová vzdálenost, která mnohé odpůrce elektromobilů doslova děsí.
Co když vám ovšem řekneme, že existují auta na baterky, u kterých takový problém nemusíte řešit? Tedy, pokud vám záleží jen a pouze na výsledném čísle. Přivítejte čínský GAC Aion LX!
Zatímco ostatní se pokouší o vývoj revolučních solid-state baterií s pevným elektrolytem, tak Číňané na to jdou od lesa. Automobilka GAC Group údajně testuje elektromobil, který by mohl v průběhu několika málo měsíců nabídnout dojezd až 1000 kilometrů. A co stojí za jejich úspěchem? Nějaká revoluční baterka? Inu, výrobce akorát vrazil do auta co největší baterii. Řešení to je, ale..
Čtěte také: Elektromobil od Huawei dokáže nepřerušeně urazit až 1000 kilometrů!
Na novinku poukázal server CarNewsChina, který “zabijáka strachu z dojezdu” řádně zdokumentoval a část specifikací přeložil z čínštiny. Automobilka údajně provedla test v náročném prostředí, a sice při teplotě 36 °C a vlhkosti okolo 90 %. Dosud ovšem není jasné, jak přesně elektromobil GAC Aiox LX dojezdu 904 kilometrů dosáhl. Šlo o běžnou jízdu nebo tzv. hypermiling?
Tak či onak, téměř okamžitě se po ohlášení zvedla vlna dotazů. Automobilka například uvádí, že v případě lepších podmínek by dokázali vytáhnout z vozu dojezd přes 1000 kilometrů, což je meta, které lze jen těžko uvěřit. Možné to ovšem teoreticky je, jelikož do auta nacpali baterii o kapacitě 150 kWh s energetickou hustotou 280 Wh/kg. Ta je mimochodem větší než u Tesly Model 3.
Myslíte si, že jde o pouhý nesmysl nebo se nám tady rýsuje vůz, který může být odpovědí pro náročné zákazníky? Dává vůbec tak velká baterie smysl? Podělte se o svůj názor v diskuzi!
Neuplyne snad týden, kdy bychom na našem magazínu nepsali o pokroku na poli elektromobilů. V dnešní době se automobilky předhání v tom, kdo přinese na trh co nejvíce funkční řešení hned v několika segmentech. Tím nejpropíranějším je stále dojezdová vzdálenost, která mnohé odpůrce elektromobilů doslova děsí.
Co když vám ovšem řekneme, že existují auta na baterky, u kterých takový problém nemusíte řešit? Tedy, pokud vám záleží jen a pouze na výsledném čísle. Přivítejte čínský GAC Aion LX!
Zatímco ostatní se pokouší o vývoj revolučních solid-state baterií s pevným elektrolytem, tak Číňané na to jdou od lesa. Automobilka GAC Group údajně testuje elektromobil, který by mohl v průběhu několika málo měsíců nabídnout dojezd až 1000 kilometrů. A co stojí za jejich úspěchem? Nějaká revoluční baterka? Inu, výrobce akorát vrazil do auta co největší baterii. Řešení to je, ale..
Čtěte také: Elektromobil od Huawei dokáže nepřerušeně urazit až 1000 kilometrů!
Na novinku poukázal server CarNewsChina, který “zabijáka strachu z dojezdu” řádně zdokumentoval a část specifikací přeložil z čínštiny. Automobilka údajně provedla test v náročném prostředí, a sice při teplotě 36 °C a vlhkosti okolo 90 %. Dosud ovšem není jasné, jak přesně elektromobil GAC Aiox LX dojezdu 904 kilometrů dosáhl. Šlo o běžnou jízdu nebo tzv. hypermiling?
Tak či onak, téměř okamžitě se po ohlášení zvedla vlna dotazů. Automobilka například uvádí, že v případě lepších podmínek by dokázali vytáhnout z vozu dojezd přes 1000 kilometrů, což je meta, které lze jen těžko uvěřit. Možné to ovšem teoreticky je, jelikož do auta nacpali baterii o kapacitě 150 kWh s energetickou hustotou 280 Wh/kg. Ta je mimochodem větší než u Tesly Model 3.
Myslíte si, že jde o pouhý nesmysl nebo se nám tady rýsuje vůz, který může být odpovědí pro náročné zákazníky? Dává vůbec tak velká baterie smysl? Podělte se o svůj názor v diskuzi!