Fisker Ocean – Elektrické SUV z Ameriky nadchne rekordním dojezdem

  • Kalifornský startup má velmi zajímavé elektrické SUV
  • Fisker Ocean má futuristický vzhled a výborné technické specifikace
  • Zaujme například dojezdem až 708 km dle normy WLTP
Fisker Ocean

Fisker Ocean | foto: Fisker

Kolem amerického startupu Henrika Fiskera je opět rušno. Automobilka Fisker, která chce být jako Tesla a svézt se na vlně rostoucí popularity elektrických aut, začínala v Kalifornii, nicméně aktuálně je pro její budoucnost velmi důležitá Evropa, kde uvádí na trh své nejnovější elektrické SUV Fisker Ocean.

Design, kterým si vás možná získá

Nový elektromobil Fisker Ocean zaujme hned na první pohled svým designem, který se nese v duchu řekněme futuristických rysů. „Čumák“ může někomu trochu připomínat jihokorejskou Konu od Hyundai, ale jinak vypadá elektrické SUV s americkými kořeny celkem originálně.

„Fisker Ocean v sobě kombinuje výkon, hodnoty a udržitelnost. Věříme, že jsme vyrobili unikátní elektromobil s nejnovějšími technologiemi. Příkladem je mód California, 17palcový otočný displej a nejdelší dojezd v kategorii,” řekl zakladatel společnosti Henrik Fisker.


Čtěte také: 5 věcí, které rozhodně musíte vědět o americké automobilce Fisker


3 nabízené varianty, dojezd až 708 km

Fisker Ocean se může pochlubit opravdu rekordním dojezdem až 708 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP. V Evropě jde o elektrické SUV s nejdelším dojezdem, kdy předčí dokonce i Teslu Model X nebo Mercedes EQS SUV.

Podle amerického startupu je možné s tímto elektromobilem ujet vzdálenost z Londýna do Glasgow, nebo z Paříže do Frankfurtu, a to na jedno jediné nabití. Navíc ještě se slušnou rezervou v dojezdu. Nicméně to se týká pouze nejvyšší z nabízených verzí.

Ty jsou celkem na výběr 3, a sice: Sport, Ultra, Extreme. A jaké jsou jejich specifikace a jak se liší? Základní provedení Sport má pohon s jedním motorem o výkonu 275 koní, zrychlení z nuly na stovku za zhruba 6,6 sekund, a dojezd 443 km.

Další verze je Ultra, která už má dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 540 koní, zrychlením za 3,9 sekund a dojezdem 628 km. A nakonec nejvyšší provedení Extreme, to se zaměřuje na dlouhý dojezd – až 708 km, ale má i pekelný výkon 550 koní a zrychlení za 3,6 sekund.

Fisker Ocean

Jak se vám líbí tohle elektrické SUV? | foto: Fisker

Některé poměrně důležité specifikace si však Fisker nechává zatím jen pro sebe, například velikost kapacity u baterií. Víme jen, že model Ocen bude mít LFP (lithium iron phosphate) baterie u verze Sport, zatímco verze Ultra a Extreme mají mít NMC (nickel-manganese-cobalt) baterie od firmy CATL.

Díky rychlonabíjení má být možné dobít elektromobil z 10 na 80 % kapacity baterie za méně než 30 minut. Nicméně ani zde jsme se nedozvěděli, jaký je maximální nabíjecí výkon, který Fisker Ocean technicky zvládne.

Cena a dostupnost

Fisker Ocean se v Evropě prodává za cenu startující na částce v přepočtu zhruba 950 tisíc korun (verze Sport). Vyšší verze Ultra a Extreme vyjdou na více než milion, a to konkrétně 1,32 milionu, resp. 1,62 milionu korun. Dostupnost se uvádí na rok 2023/2024. Výroba bude probíhat v sousedním Rakousku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Fisker Ocean – Elektrické SUV z Ameriky nadchne rekordním dojezdem

  • Kalifornský startup má velmi zajímavé elektrické SUV
  • Fisker Ocean má futuristický vzhled a výborné technické specifikace
  • Zaujme například dojezdem až 708 km dle normy WLTP
Fisker Ocean

Fisker Ocean | foto: Fisker

Kolem amerického startupu Henrika Fiskera je opět rušno. Automobilka Fisker, která chce být jako Tesla a svézt se na vlně rostoucí popularity elektrických aut, začínala v Kalifornii, nicméně aktuálně je pro její budoucnost velmi důležitá Evropa, kde uvádí na trh své nejnovější elektrické SUV Fisker Ocean.

Design, kterým si vás možná získá

Nový elektromobil Fisker Ocean zaujme hned na první pohled svým designem, který se nese v duchu řekněme futuristických rysů. „Čumák“ může někomu trochu připomínat jihokorejskou Konu od Hyundai, ale jinak vypadá elektrické SUV s americkými kořeny celkem originálně.

„Fisker Ocean v sobě kombinuje výkon, hodnoty a udržitelnost. Věříme, že jsme vyrobili unikátní elektromobil s nejnovějšími technologiemi. Příkladem je mód California, 17palcový otočný displej a nejdelší dojezd v kategorii,” řekl zakladatel společnosti Henrik Fisker.


Čtěte také: 5 věcí, které rozhodně musíte vědět o americké automobilce Fisker


3 nabízené varianty, dojezd až 708 km

Fisker Ocean se může pochlubit opravdu rekordním dojezdem až 708 kilometrů v kombinovaném cyklu WLTP. V Evropě jde o elektrické SUV s nejdelším dojezdem, kdy předčí dokonce i Teslu Model X nebo Mercedes EQS SUV.

Podle amerického startupu je možné s tímto elektromobilem ujet vzdálenost z Londýna do Glasgow, nebo z Paříže do Frankfurtu, a to na jedno jediné nabití. Navíc ještě se slušnou rezervou v dojezdu. Nicméně to se týká pouze nejvyšší z nabízených verzí.

Ty jsou celkem na výběr 3, a sice: Sport, Ultra, Extreme. A jaké jsou jejich specifikace a jak se liší? Základní provedení Sport má pohon s jedním motorem o výkonu 275 koní, zrychlení z nuly na stovku za zhruba 6,6 sekund, a dojezd 443 km.

Další verze je Ultra, která už má dvojici elektromotorů s celkovým výkonem 540 koní, zrychlením za 3,9 sekund a dojezdem 628 km. A nakonec nejvyšší provedení Extreme, to se zaměřuje na dlouhý dojezd – až 708 km, ale má i pekelný výkon 550 koní a zrychlení za 3,6 sekund.

Fisker Ocean

Jak se vám líbí tohle elektrické SUV? | foto: Fisker

Některé poměrně důležité specifikace si však Fisker nechává zatím jen pro sebe, například velikost kapacity u baterií. Víme jen, že model Ocen bude mít LFP (lithium iron phosphate) baterie u verze Sport, zatímco verze Ultra a Extreme mají mít NMC (nickel-manganese-cobalt) baterie od firmy CATL.

Díky rychlonabíjení má být možné dobít elektromobil z 10 na 80 % kapacity baterie za méně než 30 minut. Nicméně ani zde jsme se nedozvěděli, jaký je maximální nabíjecí výkon, který Fisker Ocean technicky zvládne.

Cena a dostupnost

Fisker Ocean se v Evropě prodává za cenu startující na částce v přepočtu zhruba 950 tisíc korun (verze Sport). Vyšší verze Ultra a Extreme vyjdou na více než milion, a to konkrétně 1,32 milionu, resp. 1,62 milionu korun. Dostupnost se uvádí na rok 2023/2024. Výroba bude probíhat v sousedním Rakousku.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."