Mercedes přidává s novým elektrickým SUV již osmý model do své elektrifikované řady EQ. Podobně jako větší EQS SUV je zvýšenou a prostornější verzí sedanu EQE. S větším sourozencem má navíc společných několik charakteristik.
Zvláštností nové vyšší novinky Mercedes-Benz EQE SUV například je, i když má kratší rozvor než verze sedan, nabídne více vnitřního prostoru. Rozvoj je kratší dokonce o 9 centimetrů. Na délku vůz měří 4,86 metru, na šířku téměř dosahuje dvou metrů (1,94 m) a je 1,68 metru vysoký. Kromě délky je tedy v ostatních rozměrech větší než jeho nejbližší příbuzný.
Vzhledově je EQE SUV věrný koncepci celé řady. Na první pohled byste možná ani neřekli, že to není EQS. Minimálně přední maska ale napoví bližší podobnost se standardním EQE. Nejvíce prozrazující jsou v jeho případě přední světlomety. Elektrické sedany Mercedesu svým zakulaceným vzhledem připomínají čistotu i tvar mořských oblázků. Vyšší modely SUV z tohoto jednolitého dojmu lehce vystupují. Čisté tvary si ale zachovávají.
Čtěte také: Mercedes-AMG C63 S E Performance – plug-in hybrid, ze kterého si sednete na zadek!
Již kratší rozvor pomáhá vozu s lepší obratností. Za příplatek si můžete ale pořídit i natáčecí zadní nápravu. Ta umožní vytočení kol do protisměru přední nápravy až o deset stupňů. Pak už se otočíte téměř na pětníku. Konkrétně se vám sníží poloměr otáčení ze 40 na 34 metrů. Pokud by se vám snad zdálo, že není SUV dost vysoké, s příplatkovým vzduchovým odpružením můžete i o centimetr zvýšit světlou výšku.
S takovou výškou budete nejspíše chtít vyjet i mimo asfaltové cesty. K tomu se vám bude hodit pohon všech kol, který sebou přináší i mnoho upravených funkcí, které u pohonu jedné nápravy nedostanete. Začíná to upraveným hnacím ústrojím, pokračuje odpružením, brzdami, a zdaleka nekončí kalibrací ESP.
Také interiér vozu se odkazuje na vlajkové modely řady EQ. Stejně velké displeje najdete i v EQS SUV. V základu dostanete 12,3” displej digitálních budíků a 12,8 palcový displej středového infotainmentu. Ale jestliže potřebujete ke spokojenosti ještě třetí displej, monstrózní instalace Hyperscreen je k dispozici za příplatek. Záleží tak čiště na vás, zda preferujete spíše klasičtější uspořádání „mercedesího“ interiéru nebo jste zastáncem čistého futurismu.
V nabídce se objeví čtyři verze motorizace. Základem nabídky se stane jednomotorový pohon zadních kol o výkonu 288 koní s označením Mercedes-Benz EQE 350+ SUV. Levnější čtyřkolka Mercedes-Benz EQE 350 4Matic bude disponovat i stejným výkonem. Mercedes-Benz EQE 500 4Matic SUV se ale s výkonem dostane téměř na dvojnásobek (536 koní) a pomyslným vrcholem nabídky bude verze AMG 53 se svěřenými 677 koňskými silami.
Nejdelší dojezd ale nabídne úplný základ. Dobíjet byste měli po ujetí až 590 kilometrů podle WLTP. Všechny verze Mercedes-Benz EQE SUV si musí vystačit se stejnou baterií o kapacitě 90,6 kWh. Rychlé dobíjení se stropem na 170 kW výkonu umožní dobití z 10 na 80 % za pouhých 32 minut.
Standardní palubní nabíječka nabídne výkon 11 kW, za příplatek si ji můžete nechat zdvojnásobit. Model se bude vyrábět ve Spojených státech a na trh by se měl dostat během příštího roku. Bližší datum uvedení i ceník se dozvíme s blížícím se uvedením na trh.
Mercedes přidává s novým elektrickým SUV již osmý model do své elektrifikované řady EQ. Podobně jako větší EQS SUV je zvýšenou a prostornější verzí sedanu EQE. S větším sourozencem má navíc společných několik charakteristik.
Zvláštností nové vyšší novinky Mercedes-Benz EQE SUV například je, i když má kratší rozvor než verze sedan, nabídne více vnitřního prostoru. Rozvoj je kratší dokonce o 9 centimetrů. Na délku vůz měří 4,86 metru, na šířku téměř dosahuje dvou metrů (1,94 m) a je 1,68 metru vysoký. Kromě délky je tedy v ostatních rozměrech větší než jeho nejbližší příbuzný.
Vzhledově je EQE SUV věrný koncepci celé řady. Na první pohled byste možná ani neřekli, že to není EQS. Minimálně přední maska ale napoví bližší podobnost se standardním EQE. Nejvíce prozrazující jsou v jeho případě přední světlomety. Elektrické sedany Mercedesu svým zakulaceným vzhledem připomínají čistotu i tvar mořských oblázků. Vyšší modely SUV z tohoto jednolitého dojmu lehce vystupují. Čisté tvary si ale zachovávají.
Čtěte také: Mercedes-AMG C63 S E Performance – plug-in hybrid, ze kterého si sednete na zadek!
Již kratší rozvor pomáhá vozu s lepší obratností. Za příplatek si můžete ale pořídit i natáčecí zadní nápravu. Ta umožní vytočení kol do protisměru přední nápravy až o deset stupňů. Pak už se otočíte téměř na pětníku. Konkrétně se vám sníží poloměr otáčení ze 40 na 34 metrů. Pokud by se vám snad zdálo, že není SUV dost vysoké, s příplatkovým vzduchovým odpružením můžete i o centimetr zvýšit světlou výšku.
S takovou výškou budete nejspíše chtít vyjet i mimo asfaltové cesty. K tomu se vám bude hodit pohon všech kol, který sebou přináší i mnoho upravených funkcí, které u pohonu jedné nápravy nedostanete. Začíná to upraveným hnacím ústrojím, pokračuje odpružením, brzdami, a zdaleka nekončí kalibrací ESP.
Také interiér vozu se odkazuje na vlajkové modely řady EQ. Stejně velké displeje najdete i v EQS SUV. V základu dostanete 12,3” displej digitálních budíků a 12,8 palcový displej středového infotainmentu. Ale jestliže potřebujete ke spokojenosti ještě třetí displej, monstrózní instalace Hyperscreen je k dispozici za příplatek. Záleží tak čiště na vás, zda preferujete spíše klasičtější uspořádání „mercedesího“ interiéru nebo jste zastáncem čistého futurismu.
V nabídce se objeví čtyři verze motorizace. Základem nabídky se stane jednomotorový pohon zadních kol o výkonu 288 koní s označením Mercedes-Benz EQE 350+ SUV. Levnější čtyřkolka Mercedes-Benz EQE 350 4Matic bude disponovat i stejným výkonem. Mercedes-Benz EQE 500 4Matic SUV se ale s výkonem dostane téměř na dvojnásobek (536 koní) a pomyslným vrcholem nabídky bude verze AMG 53 se svěřenými 677 koňskými silami.
Nejdelší dojezd ale nabídne úplný základ. Dobíjet byste měli po ujetí až 590 kilometrů podle WLTP. Všechny verze Mercedes-Benz EQE SUV si musí vystačit se stejnou baterií o kapacitě 90,6 kWh. Rychlé dobíjení se stropem na 170 kW výkonu umožní dobití z 10 na 80 % za pouhých 32 minut.
Standardní palubní nabíječka nabídne výkon 11 kW, za příplatek si ji můžete nechat zdvojnásobit. Model se bude vyrábět ve Spojených státech a na trh by se měl dostat během příštího roku. Bližší datum uvedení i ceník se dozvíme s blížícím se uvedením na trh.