Příchod nového plug-in hybridu Mercedes-AMG C63 S E Performance ukončil spekulace, zda nahrazení 4litrového motoru V8 „pouze“ 2litrovým čtyřválcem bude důstojným pohonem pro tento vůz. Ovšem hodnota výkonu 680 koní, který se posílá rovnou na všechna čtyři kola, všem pochybovačům vyrazila dech.
O pohon se stará dvoulitrový řadový čtyřválec AMG s výkonem 476 koní a točivým momentem 545 Nm, který doplňuje elektrifikované turbodmychadlo a elektromotor na zadní nápravě s výkonem 70 kW. Ve špičkách z něj dostanete až 150 kW po dobu deseti sekund. Energii pak bere z baterie o kapacitě 6,1 kWh s napětím 400 V, kterou si AMG vyvinulo samo. Samotná baterie váží 89 kilogramů a je chlazená, aby byla zajištěna její optimální teplota a maximální výkon.
Pokud si odpustíte vrčení spalovacího motoru a vystačíte si jízdou čistě na elektřinu, Mercedes slibuje dojezd až 13 kilometrů a můžete uhánět rychlostí až 125 km/h. Pro opětovní nabití poslouží palubní nabíječka o výkonu 3,7 kW. Při plném zapojení těchto jednotek tak dostáváte maximální systémový výkon 680 koní a 1020 Nm točivého momentu. Na „stovku“ vystřelí za 3,4 sekundy.
Čtěte také: Volkswagen nestíhá vyrábět! Poptávka po novém modelu ID.Buzz je obrovská
O ničím nerušený komfort při jízdě se postarají adaptivní tlumiče s ocelovými pružinami, které dobře poslouží i na závodní trati. Ve standardu najdete i karbonové brzdy z dílny AMG. Kromě použití klasických brzd ale vůz při brzdění i rekuperuje a nabíjí tak baterii. Vybírat si můžete ze 4 stupňů intenzity.
O lepší manévrovatelnost se postará také natáčení zadní nápravy, a to až v úhlu 2,5° do rychlostí 100 km/h, kdy se zadní kola vytočí v opačném směru než přední náprava. Při vyšší se kola vytočí o 0,7° ve stejném směru, což má za následek vyšší stabilitu ve vyšších rychlostech.
A nebylo by to správné AMG bez voliče jízdních režimů – Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Battery Hold nebo režim pro kluzké silnice. Jednotlivé možnosti upraví nastavení podvozku, reakce plynu a brzd, řízení a celého pohonného ústrojí. Za zmínku stojí režim Master, který je určený pro uzavřené tratě a udělá vůz lehce přetáčivým.
V kabině vozu se usadíte do sportovních sedadel se speciálním čalouněním a výrazným prošíváním. Volitelně máte k dispozici i sedadla AMG Performance druhé generace a celou řadu AMG doplňků.
Infotainment dostal nové obrazovky s prostředím MBUX. Také přístrojový štít a head-up displej nabídne novou grafiku. V základu pak můžete počítat s dvouramenným volantem AMG s voličem jízdních režimů a intenzity rekuperace.
Karosářské provedení sedan bude doplňovat i karoserie kombi. Ve výsledku tak vůz přibere 34 kilogramů na hmotnosti, ale zrychlení z 0 na 100 km/h zůstává na stejné hodnotě 3,4 sekundy. Ovšem musíte se smířit s nejvyšší rychlostí 270 km/h.
Vůbec hmotnost nového Mercedesu-AMG C 63 S E Performance ukazuje na přítomnost baterie, elektromotoru, pohonu všech kol a bohaté výbavy. Pohotovostní hmotnost se tak vyšplhala až na hodnotu 2 145 kilogramů.
A za kolik budete s takto ostrým vozem jezdit? Výrobce slibuje celkem slušné hodnoty kolem 6,9 l/100 km pro verzi sedan i kombi. Spotřeba elektřiny by se měla pohybovat okolo 11,7 kWh/100 km. Pokud už o koupi přemýšlíte a vyzrajete díky PHEV pohonu na parkovací zóny v Praze, musíme vás zklamat. Hodnota emisí se vyšplhala na 156 g/km jízdy, pro EL značky je potřeba splňovat hodnotu maximálně 50 g/km.
O jeho dostupnosti v Česku a ceně zatím nemáme informace.
Příchod nového plug-in hybridu Mercedes-AMG C63 S E Performance ukončil spekulace, zda nahrazení 4litrového motoru V8 „pouze“ 2litrovým čtyřválcem bude důstojným pohonem pro tento vůz. Ovšem hodnota výkonu 680 koní, který se posílá rovnou na všechna čtyři kola, všem pochybovačům vyrazila dech.
O pohon se stará dvoulitrový řadový čtyřválec AMG s výkonem 476 koní a točivým momentem 545 Nm, který doplňuje elektrifikované turbodmychadlo a elektromotor na zadní nápravě s výkonem 70 kW. Ve špičkách z něj dostanete až 150 kW po dobu deseti sekund. Energii pak bere z baterie o kapacitě 6,1 kWh s napětím 400 V, kterou si AMG vyvinulo samo. Samotná baterie váží 89 kilogramů a je chlazená, aby byla zajištěna její optimální teplota a maximální výkon.
Pokud si odpustíte vrčení spalovacího motoru a vystačíte si jízdou čistě na elektřinu, Mercedes slibuje dojezd až 13 kilometrů a můžete uhánět rychlostí až 125 km/h. Pro opětovní nabití poslouží palubní nabíječka o výkonu 3,7 kW. Při plném zapojení těchto jednotek tak dostáváte maximální systémový výkon 680 koní a 1020 Nm točivého momentu. Na „stovku“ vystřelí za 3,4 sekundy.
Čtěte také: Volkswagen nestíhá vyrábět! Poptávka po novém modelu ID.Buzz je obrovská
O ničím nerušený komfort při jízdě se postarají adaptivní tlumiče s ocelovými pružinami, které dobře poslouží i na závodní trati. Ve standardu najdete i karbonové brzdy z dílny AMG. Kromě použití klasických brzd ale vůz při brzdění i rekuperuje a nabíjí tak baterii. Vybírat si můžete ze 4 stupňů intenzity.
O lepší manévrovatelnost se postará také natáčení zadní nápravy, a to až v úhlu 2,5° do rychlostí 100 km/h, kdy se zadní kola vytočí v opačném směru než přední náprava. Při vyšší se kola vytočí o 0,7° ve stejném směru, což má za následek vyšší stabilitu ve vyšších rychlostech.
A nebylo by to správné AMG bez voliče jízdních režimů – Electric, Comfort, Sport, Sport+, Race, Battery Hold nebo režim pro kluzké silnice. Jednotlivé možnosti upraví nastavení podvozku, reakce plynu a brzd, řízení a celého pohonného ústrojí. Za zmínku stojí režim Master, který je určený pro uzavřené tratě a udělá vůz lehce přetáčivým.
V kabině vozu se usadíte do sportovních sedadel se speciálním čalouněním a výrazným prošíváním. Volitelně máte k dispozici i sedadla AMG Performance druhé generace a celou řadu AMG doplňků.
Infotainment dostal nové obrazovky s prostředím MBUX. Také přístrojový štít a head-up displej nabídne novou grafiku. V základu pak můžete počítat s dvouramenným volantem AMG s voličem jízdních režimů a intenzity rekuperace.
Karosářské provedení sedan bude doplňovat i karoserie kombi. Ve výsledku tak vůz přibere 34 kilogramů na hmotnosti, ale zrychlení z 0 na 100 km/h zůstává na stejné hodnotě 3,4 sekundy. Ovšem musíte se smířit s nejvyšší rychlostí 270 km/h.
Vůbec hmotnost nového Mercedesu-AMG C 63 S E Performance ukazuje na přítomnost baterie, elektromotoru, pohonu všech kol a bohaté výbavy. Pohotovostní hmotnost se tak vyšplhala až na hodnotu 2 145 kilogramů.
A za kolik budete s takto ostrým vozem jezdit? Výrobce slibuje celkem slušné hodnoty kolem 6,9 l/100 km pro verzi sedan i kombi. Spotřeba elektřiny by se měla pohybovat okolo 11,7 kWh/100 km. Pokud už o koupi přemýšlíte a vyzrajete díky PHEV pohonu na parkovací zóny v Praze, musíme vás zklamat. Hodnota emisí se vyšplhala na 156 g/km jízdy, pro EL značky je potřeba splňovat hodnotu maximálně 50 g/km.
O jeho dostupnosti v Česku a ceně zatím nemáme informace.