První čistokrevný elektromobil Volkswagen ID.3 už měl být touhle dobou u prvních zákazníků, jenže německý koncern se stále nemůže zbavit problémů, které jeho přelomový model provázejí prakticky od samého začátku.
TIP: Elektromobil Volkswagen ID.3 má být v konečném měřítku levnější, než srovnatelné spalovací auto
Kvůli problémům se softwarem a dalším komplikacím došlo u elektrického ID.3 ke zpoždění. Alespoň první kusy z limitované edice by se měly k prvním zákazníkům dostat během září, jenže ani tím to nekončí. U prvních vozů totiž nebude finální software, který je ještě potřeba dodělat, jak jsme informovali v našem dřívejším článku.
První zákazníci, kteří na elektromobil čekají již zhruba rok, se budou muset vypořádat například s absencí ovládání vozu přes aplikaci v mobilu, aktualizacemi vozu přes internet (OTA updates), či bez parkovacího asistenta.
Právě kvůli softwaru skončil v čele šéf Christian Senger, což možná opět přispělo k dalšímu zpoždění, protože software podle Volkswagenu nebude hotový dříve než v prvním čtvrtletí roku 2021. První majitelé Volkswagenu ID.3 tak možná budou jezdit půl roku (ale kdo ví, jestli to nebude ještě déle) s elektromobilem bez plně funkčního systému. To není moc dobrá zpráva.
https://youtu.be/M5Avh-uE2_c
Volkswagen teď ovšem tlačí nejen čekající zákazníci, ale i nové dotace, které jsou v Německu štědré. Člověk může získat slevu až téměř 10 tisíc eur, tedy přes 250 tisíc korun. A výrazně teď podporují elektromobilitu také další evropské země. Možná i proto se rozhodl Volkswagen odložit prodej cenově nejdostupnější varianty elektromobilu ID.3, která měla stát pod 30 tisíc eur, v přepočtu necelých 800 tisíc korun. Dorazit by měla až v průběhu příštího roku.
V České republice se Volkswagen ID.3 dostal do běžného prodeje ke konci července, kdy byl spuštěn konfigurátor včetně ceníku na klasické varianty. Ty však stojí v každém případě přes 35 tisíc eur – spíše kolem 40 tisíc eur – a v Česku to dělá vždy přes 1 milion korun, takže zde nelze mluvit o nějakém cenově dostupném elektromobilu, jak se snažil Volkswagen prezentovat. Že by to myslel jinak a jen jsme ho špatně pochopili? Asi.
První čistokrevný elektromobil Volkswagen ID.3 už měl být touhle dobou u prvních zákazníků, jenže německý koncern se stále nemůže zbavit problémů, které jeho přelomový model provázejí prakticky od samého začátku.
TIP: Elektromobil Volkswagen ID.3 má být v konečném měřítku levnější, než srovnatelné spalovací auto
Kvůli problémům se softwarem a dalším komplikacím došlo u elektrického ID.3 ke zpoždění. Alespoň první kusy z limitované edice by se měly k prvním zákazníkům dostat během září, jenže ani tím to nekončí. U prvních vozů totiž nebude finální software, který je ještě potřeba dodělat, jak jsme informovali v našem dřívejším článku.
První zákazníci, kteří na elektromobil čekají již zhruba rok, se budou muset vypořádat například s absencí ovládání vozu přes aplikaci v mobilu, aktualizacemi vozu přes internet (OTA updates), či bez parkovacího asistenta.
Právě kvůli softwaru skončil v čele šéf Christian Senger, což možná opět přispělo k dalšímu zpoždění, protože software podle Volkswagenu nebude hotový dříve než v prvním čtvrtletí roku 2021. První majitelé Volkswagenu ID.3 tak možná budou jezdit půl roku (ale kdo ví, jestli to nebude ještě déle) s elektromobilem bez plně funkčního systému. To není moc dobrá zpráva.
https://youtu.be/M5Avh-uE2_c
Volkswagen teď ovšem tlačí nejen čekající zákazníci, ale i nové dotace, které jsou v Německu štědré. Člověk může získat slevu až téměř 10 tisíc eur, tedy přes 250 tisíc korun. A výrazně teď podporují elektromobilitu také další evropské země. Možná i proto se rozhodl Volkswagen odložit prodej cenově nejdostupnější varianty elektromobilu ID.3, která měla stát pod 30 tisíc eur, v přepočtu necelých 800 tisíc korun. Dorazit by měla až v průběhu příštího roku.
V České republice se Volkswagen ID.3 dostal do běžného prodeje ke konci července, kdy byl spuštěn konfigurátor včetně ceníku na klasické varianty. Ty však stojí v každém případě přes 35 tisíc eur – spíše kolem 40 tisíc eur – a v Česku to dělá vždy přes 1 milion korun, takže zde nelze mluvit o nějakém cenově dostupném elektromobilu, jak se snažil Volkswagen prezentovat. Že by to myslel jinak a jen jsme ho špatně pochopili? Asi.