Elektrickevozy.cz

Trendy: hledáme redaktory | ankety Elektrickevozy.cz | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů roku 2020

Volkswagen ID.3 dorazí nejdříve až v září. A software má být dokončený až v roce 2021

  |  Luboš Srb  |  8 komentářů

Tak teď už zpoždění prvního čistokrevného elektromobilu Volkswagen ID.3 připustil i samotný výrobce.

Elektromobil Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

TIP: ID.3 je opravdový problém. Najde Volkswagen pomoc u Daimleru?

Volkswagen konečně přiznal zpoždění

ID.3 oznámil Volkswagen již před více než rokem. V létě přidal i specifikace a od listopadu se rozjela výroba prvních kusů. V létě měl začít i klasický prodej a hlavně dojít na dodání prvních kusů zákazníkům. Ale tak se nakonec nestane, ačkoliv se Volkswagen snažil zuby nehty dělat, jako že nic…

O softwarových problémech u prvního elektroauta, které mělo odstartovat novou elektromobilovou éru, už jsme toho napsali dost. A teď je to konečně černé na bílém – Volkswagen ve své oficiální tiskové zprávě uvedl, že ID.3 se k prvním zákazníkům dostane až v září letošního roku, tedy až na podzim a ne v létě…

Elektromobil Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

ROZHOVOR: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Jenže to není vše

Aby to ovšem nebylo tak jednoduché, automobilka teď uvádí, že vlastně první kusy nebudou ještě hotové z hlediska softwaru. Vše bude dokončené prý až v roce 2021 a zákazníci by pak kvůli tomu měli dostat update, ale zatím se neví, jestli tzv. OTA update přes internet, nebo bude potřeba návštěva servisu.

Aktuálně je vyrobeno asi 10 000 vozů ID.3 (z celkových cca 30 000 předobjednaných vozů), které čekají na své majitele a ještě přes léto čekat budou, což je opravdu dost zvláštní. A od 17. června by mělo být možné dokončit svou předobjednávku a vůz si nakonfigurovat. Od zhruba poloviny července pak bude moci každý vyplnit klasickou objednávku a počkat si na podzim, jestli se na něj také dostane.

ID.3 bude dokončený vlastně až v roce 2021

V příštím roce pak mají zákazníci dostat některé klíčové funkce, které budou ze začátku u prvních dodaných vozů chybět. Jde například o mobilní aplikaci pro dálkové ovládání elektromobilu přes smartphone či některé funkce u Head-up displeje. Zřejmě kvůli těmto problémům a zpoždění tak skončil Herbert Diess na pozici šéfa značky Volkswagen a zůstala mu už jen pozice šéfa celého koncernu.

zdroj: VW

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
5 Comment threads
3 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
mrazikMíraKerosinCarlosEVMoik Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
Kerosin
Kerosin

To je docela síla. Bylo by to celkem k smíchu, kdyby to nebylo tak k pláči. Největší Evropský automobilový koncern – no páne jo, to je ostuda.
Před cca deseti lety jsem se bál, aby VW neujel v elektromobilitě vlak. Před několika lety jsem si říkal – No dobře, podcenili to, ale teď zaberou a díky zázemí a finančním možnostem to doženou. Loni – když oznámili zahájení výroby ID 3 jsem si říkal – No konečně – a teď vidím jak naivně a předčasně.

Kerosin
Kerosin

A jen poznámka k tomu updatu – pokud vím, tak ID 3 není a ani od počátku nebylo plánováno, že bude vybaven systémem OTA – překvapivě a bohužel. Je to tím, že v době, kdy jej začali plánovat s tím nikdo nepočítal – měla to tehdy jen ta bláznivá Tesla co měla tehdy (a opakovaně co šest měsíců) do půl roku zkrachovat.
Takže více méně jistá svolávačka.

Moik
Moik

HaHaHa tenhle článek byste měli ještě zvážit. Je vidět, že byste moc chtěli, aby byl VW jako Tesla, což v mnohém je, ale v tomto případě je to už moc okaté. Léto končí 23.9., to ví i děti ze ZŠ a VW tak teda dost pravděpodobně splní svůj slib. A to, proč má 30k aut na skladě a prodá je najednou odkoukal přece taky od Tesly. A kdo bude největším prodejcem elektromobilů v září nebo říjnu, když jich najednou dodá 30tis?

Kerosin
Kerosin

Možná máte pravdu, obchodním strategiím nerozumím, nejsem ani manager, ani ekonom ani nic obdobného.
Ale s tím největším prodejcem v záři nebo říjnu, bych byl opatrný. Momentálně mají sice vyrobeno 30k, ale prodáno 10k a kdo ví, zda je doručí najednou během jednoho měsíce. Takže sice se to může na jeden měsíc jako PR akce podařit, ale bude k tomu potřeba i velký kus štěstí – zejména aby třeba Nissan-Renault či Tesla měli slabý měsíc. A zrovna září je konec kvartálu, kdy je známo, že Tesla vždycky na konci kvartálu kopne do vrtule.

CarlosEV
CarlosEV

a kdo všechny ty auta co tam postupně stoji nabiji ? nebo z toho vyndali aspoň ty 12V baterky … fakt bych chtěl auto za 1M ktere někde stalo skoro rok venku

Kerosin
Kerosin

Ono je otázka, zda v nich vůbec nají baterie. :-) svého času se spekulovalo, že takové neschopnosti se softwarem není schopen ani VW. Že je to jen krycí manévr na nedostatek baterií. Bylo to období, kdy AUDI snižovala produkci e-Tronu.

mrazik
mrazik

To by se poznalo na podvozku, kde by to auto pripominalo rally special.

Míra
Míra

Opravdu exemplární potrestání H.Diesse, z ředitele jedné značky se stal šéfem celého koncernu. Taky bych chtěl být takto potrestán.

Mobilní zobrazení