V Německu budou mít zákazníci pořízení nových elektromobilů ještě levnější, aby se podpořil rychlejší přechod k elektromobilitě a udržitelnější budoucnosti s využíváním zelené energie.
TIP: Elektromobily by mohly být v Evropě osvobozeny od placení DPH
Dotace na elektromobil nově zlevní elektromobil prakticky o 9 000 eur. Ale elektroauto nesmí stát více než 40 000 eur (cca 1 milion korun), aby se ho zvýhodnění týkalo. Zákazník dostane od státu dotaci 6 000 eur (dosud 3 000 eur) a od automobilky pak slevu 3 000 eur, celkem oněch 9 000 eur (cca 250 tisíc korun).
Podpora elektromobility bude tímto způsobem omezena do 31.12. 2021. A samozřejmě zákazníci si budou moci kupovat jen cenově dostupnější elektromobily, takže třeba Tesly Modelu 3, S, nebo X se to netýká, stejně tak Audi e-tron, Mercedes EQC či Jaguaru I-Pace. Naopak to ale pomůže ke zvýšení prodejů levnějších elektromobilů, ať už jde o Hyundai Kona Electric, Kia eNiro, Peugeot e208, Honda e, či Volkswagenu ID.3, který by se měl začít prodávat během léta.
Současně se rozhodla německá vláda více penalizovat spalovací auta, která mají vyšší spotřebu, především sportovní či SUV vozy. U nich bude od 1.1. 2021 vyšší daň, ze současných 16 % povyskočí na 19 %.
zdroj: Forbes
V Německu budou mít zákazníci pořízení nových elektromobilů ještě levnější, aby se podpořil rychlejší přechod k elektromobilitě a udržitelnější budoucnosti s využíváním zelené energie.
TIP: Elektromobily by mohly být v Evropě osvobozeny od placení DPH
Dotace na elektromobil nově zlevní elektromobil prakticky o 9 000 eur. Ale elektroauto nesmí stát více než 40 000 eur (cca 1 milion korun), aby se ho zvýhodnění týkalo. Zákazník dostane od státu dotaci 6 000 eur (dosud 3 000 eur) a od automobilky pak slevu 3 000 eur, celkem oněch 9 000 eur (cca 250 tisíc korun).
Podpora elektromobility bude tímto způsobem omezena do 31.12. 2021. A samozřejmě zákazníci si budou moci kupovat jen cenově dostupnější elektromobily, takže třeba Tesly Modelu 3, S, nebo X se to netýká, stejně tak Audi e-tron, Mercedes EQC či Jaguaru I-Pace. Naopak to ale pomůže ke zvýšení prodejů levnějších elektromobilů, ať už jde o Hyundai Kona Electric, Kia eNiro, Peugeot e208, Honda e, či Volkswagenu ID.3, který by se měl začít prodávat během léta.
Současně se rozhodla německá vláda více penalizovat spalovací auta, která mají vyšší spotřebu, především sportovní či SUV vozy. U nich bude od 1.1. 2021 vyšší daň, ze současných 16 % povyskočí na 19 %.
zdroj: Forbes