Ve VW se dějou věci. Končí už i šéf softwaru a hádejte proč asi

Christian Senger podle německého média Handelsblatt skončil na pozici šéfa softwaru v koncernu Volkswagen. Za poslední dobu je to již čtvrtý vysoce postavený manažer německé automobilky, který dostal padáka.

Elektromobil Volkswagen ID.3 | foto: VW

TIP: Softwarové problémy Volkswagenu jsou mnohem větší. Týkají se i spalováků

Ve Volkswagenu padají hlavy

Když před měsícem skončil na pozici šéfa značky Volkswagen osobní vozy Herbert Diess, který nadále zůstal šéfem německého koncernu a předsedou představenstva, byl to jenom začátek.

Volkswagen ohlašoval, že celý koncern včetně svých dceřiných značek prochází velkou proměnou, protože aktuálně probíhá jakási transformace automobilového průmyslu, a koronavirem to vše bylo jen umocněné. Cílem je elektrická ofenziva společně se zaměřením na digitalizace a technologie.

Jenže dlouho slibovaný elektromobil Volkswagen ID.3 měl údajně právě kvůli špatnému softwaru zpoždění a stále se potýká se softwarovými problémy, navíc plně funkční software mají zákazníci dostat dokonce až v roce 2021 (!). A to asi celkem nepřekvapivě (ale překvapivě, že k tomu došlo až teď a ne dříve) způsobilo konec i dosavadního šéfa vývoje softwaru ve Volkswagenu, Christiana Sengera.

Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 v německém závodě Cvikov | foto: VW

ROZHOVOR: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Softwarové problémy nejen u ID.3, ale také u Golfu

Kromě elektromobilu Volkswagen ID.3 měl koncern softwarové problémy také s příchodem nového Golfu 8. generace, u kterého správně nefungovalo automatické tísňové volání eCall a částečně také bezdrátová aktualizace. Problémy se dokonce promítly až k české automobilce Škoda Auto, jejíž sesterský model Octavia musel být na nějakou dobu pozastaven v prodeji, než se přišlo na problémy a řešení.

Ve Volkswagenu tedy padají hlavy. Začátkem června skončil ve funkci šéfa značky Volkswagen Group Herbert Diess, který zůstává nadále šéfem německého koncernu Volkswagen Group a předsedou představenstva. Posléze v automobilce skončil Andreas Renschler, šéf divize nákladních vozů, dále Stefan Sommer, člen představenstva Volkswagen zodpovědný za komponenty a veřejné zakázky a nedávno dostal padáka i předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.

zdroj: Handelsblatt

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Ve VW se dějou věci. Končí už i šéf softwaru a hádejte proč asi

Christian Senger podle německého média Handelsblatt skončil na pozici šéfa softwaru v koncernu Volkswagen. Za poslední dobu je to již čtvrtý vysoce postavený manažer německé automobilky, který dostal padáka.

Elektromobil Volkswagen ID.3 | foto: VW

TIP: Softwarové problémy Volkswagenu jsou mnohem větší. Týkají se i spalováků

Ve Volkswagenu padají hlavy

Když před měsícem skončil na pozici šéfa značky Volkswagen osobní vozy Herbert Diess, který nadále zůstal šéfem německého koncernu a předsedou představenstva, byl to jenom začátek.

Volkswagen ohlašoval, že celý koncern včetně svých dceřiných značek prochází velkou proměnou, protože aktuálně probíhá jakási transformace automobilového průmyslu, a koronavirem to vše bylo jen umocněné. Cílem je elektrická ofenziva společně se zaměřením na digitalizace a technologie.

Jenže dlouho slibovaný elektromobil Volkswagen ID.3 měl údajně právě kvůli špatnému softwaru zpoždění a stále se potýká se softwarovými problémy, navíc plně funkční software mají zákazníci dostat dokonce až v roce 2021 (!). A to asi celkem nepřekvapivě (ale překvapivě, že k tomu došlo až teď a ne dříve) způsobilo konec i dosavadního šéfa vývoje softwaru ve Volkswagenu, Christiana Sengera.

Výroba elektromobilu Volkswagen ID.3 v německém závodě Cvikov | foto: VW

ROZHOVOR: Volkswagen vidí budoucnost v elektromobilitě, protože není nic lepšího

Softwarové problémy nejen u ID.3, ale také u Golfu

Kromě elektromobilu Volkswagen ID.3 měl koncern softwarové problémy také s příchodem nového Golfu 8. generace, u kterého správně nefungovalo automatické tísňové volání eCall a částečně také bezdrátová aktualizace. Problémy se dokonce promítly až k české automobilce Škoda Auto, jejíž sesterský model Octavia musel být na nějakou dobu pozastaven v prodeji, než se přišlo na problémy a řešení.

Ve Volkswagenu tedy padají hlavy. Začátkem června skončil ve funkci šéfa značky Volkswagen Group Herbert Diess, který zůstává nadále šéfem německého koncernu Volkswagen Group a předsedou představenstva. Posléze v automobilce skončil Andreas Renschler, šéf divize nákladních vozů, dále Stefan Sommer, člen představenstva Volkswagen zodpovědný za komponenty a veřejné zakázky a nedávno dostal padáka i předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier.

zdroj: Handelsblatt

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."