Softwarové problémy Volkswagenu jsou mnohem větší. Týkají se i spalováků

Volkswagen teď musí řešit nejen koronavirovou krizi, která zapříčinila nucené přerušení výroby a výrazný pokles prodejů, ale současně se musí rychle vypořádat se softwarovými problémy, které jsou očividně mnohem většího rozsahu, než jsme si vůbec mysleli.

Nový Volkswagen Golf 8. generace | foto: VW

TIP: Elektromobil Volkswagen ID.3 má být v konečném měřítku levnější, než srovnatelné spalovací auto

O tom, že se nový elektromobil Volkswagen ID.3 potýká se softwarovými problémy již od loňského roku, jsme už mnohokrát informovali. Jenže zdá se, že postižené jsou v oblasti softwaru i spalovací vozy, a to hned v rámci celého německého koncernu. Problém byl zatím odhalen u modelů Volkswagen Golf 8 a Škoda Octavia 4, na potvrzení u sesterských modelů Seat Leon a Audi A3 se víceméně jen čeká.

Jde o smrtelně vážný problém

Autonews informoval, že při běžné kontrole kvality odhalila německá automobilka nespolehlivý přenos dat z řídící jednotky online konektivity, a to kvůli vadnému softwaru. Konkrétně by kvůli tomu mohl nastat problém u modulu nouzového volání, který musí být od 31. března 2018 povinně nasazen dle nařízení EU ve všech nových autech. Modul má v případě nehody umožnit kontakt se záchrannými složkami či alespoň automaticky odeslat informace o nehodě a přesnou polohu vozu, aby mohla záchrana dorazit co nejdříve. Jenže kvůli problematickému softwaru tento modul nyní vykazuje chyby a nemusí správně zafungovat – a to právě v situaci, kdy jde o životy.

Kvůli tomu jsou již od čtvrtka pozastavené dodávky zákazníkům u postižených modelů a automobilka nejdříve musí pořádně prošetřit, kde k problému došlo a především jej co nejrychleji odstranit, protože nově vyrobené kusy každým dnem zabírají více prostoru na parkovištích výrobce a prostor není pochopitelně nafukovací.

Dojde na svolávku?

Aktuálně se zvažuje, jestli budou muset být postižení vozy svolány na opravu nebo zda by například postačil jen OTA update. Počet vozů, kterých se problém týká, zatím není znám. Nicméně to vypadá, že jde o mnohem větší problémy, koneckonců podle německého zdroje Frankfurter Allgemeine Zeitung se Volkswagen s problémy počítačů ve svých autech potýká už dva roky.

zdroj: Autonews

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Softwarové problémy Volkswagenu jsou mnohem větší. Týkají se i spalováků

Volkswagen teď musí řešit nejen koronavirovou krizi, která zapříčinila nucené přerušení výroby a výrazný pokles prodejů, ale současně se musí rychle vypořádat se softwarovými problémy, které jsou očividně mnohem většího rozsahu, než jsme si vůbec mysleli.

Nový Volkswagen Golf 8. generace | foto: VW

TIP: Elektromobil Volkswagen ID.3 má být v konečném měřítku levnější, než srovnatelné spalovací auto

O tom, že se nový elektromobil Volkswagen ID.3 potýká se softwarovými problémy již od loňského roku, jsme už mnohokrát informovali. Jenže zdá se, že postižené jsou v oblasti softwaru i spalovací vozy, a to hned v rámci celého německého koncernu. Problém byl zatím odhalen u modelů Volkswagen Golf 8 a Škoda Octavia 4, na potvrzení u sesterských modelů Seat Leon a Audi A3 se víceméně jen čeká.

Jde o smrtelně vážný problém

Autonews informoval, že při běžné kontrole kvality odhalila německá automobilka nespolehlivý přenos dat z řídící jednotky online konektivity, a to kvůli vadnému softwaru. Konkrétně by kvůli tomu mohl nastat problém u modulu nouzového volání, který musí být od 31. března 2018 povinně nasazen dle nařízení EU ve všech nových autech. Modul má v případě nehody umožnit kontakt se záchrannými složkami či alespoň automaticky odeslat informace o nehodě a přesnou polohu vozu, aby mohla záchrana dorazit co nejdříve. Jenže kvůli problematickému softwaru tento modul nyní vykazuje chyby a nemusí správně zafungovat – a to právě v situaci, kdy jde o životy.

Kvůli tomu jsou již od čtvrtka pozastavené dodávky zákazníkům u postižených modelů a automobilka nejdříve musí pořádně prošetřit, kde k problému došlo a především jej co nejrychleji odstranit, protože nově vyrobené kusy každým dnem zabírají více prostoru na parkovištích výrobce a prostor není pochopitelně nafukovací.

Dojde na svolávku?

Aktuálně se zvažuje, jestli budou muset být postižení vozy svolány na opravu nebo zda by například postačil jen OTA update. Počet vozů, kterých se problém týká, zatím není znám. Nicméně to vypadá, že jde o mnohem větší problémy, koneckonců podle německého zdroje Frankfurter Allgemeine Zeitung se Volkswagen s problémy počítačů ve svých autech potýká už dva roky.

zdroj: Autonews

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."