Elektrizující zážitek. Hyundai ukázal plejádu nabroušených sporťáků!
- Automobilka Hyundai představila několik různých závodních speciálů
- Elektrický RN22e se dosti podobá novému Ioniqu 6
- Zato Vision 74 našel inspiraci v 70. letech minulého století

Hyundai představil dva zajímavé koncepty. První vychází z nového vozu Ioniq 6 a druhý je modernizovaný koncept vozu Pony Coupé z roku 1974, který navrhl slavný italský designér Georgetto Giugiaro. Prvně jmenovaný vůz je v podstatě běžným elektromobilem, pokud vám tedy výkon 577 koňských sil připadá jako „běžný“. Zato retrem inspirovaný vůz, je elektrická bestie s vodíkovými palivovými články a hnacím ústrojím disponujícím výkonem 671 koní.
Sportovní divize Hyundai má v garážích skutečné krasavce
První z konceptů nese interní označení RN22e a navazuje na dlouhou řadu koncepčních modelů, jakými byly například RM14, RM15, RM19 a RM20e, který se stal prvním konceptem s elektrickým pohonem. RN22e disponuje shodnými výkonovými parametry jako Kia EV6 GT, ale díky svým svalnatějším proporcím a sportovnějšímu posazení na silnici by měl být zejména v točitých úsecích mnohem lepší.
I když se na první pohled může zdát karoserie vozu podobná Ioniqu 6, Hyundai vysvětluje, že ve skutečnosti je tato jednorázovka po mechanické stránce zcela odlišná. Základ tvoří platforma E-GMP, ale koncept je širší, na zádi nese masivní spojler a má zcela jiné odpružení a brzdy s čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 400 mm.
I když Hyundai neuvádí hodnotu zrychlení, předpokládáme, že vůz bude o něco rychlejší než Kia EV6, která z 0 na 100 km/h sprintuje za 3,5 sekundy. U konceptu hodnotu odhadujeme někde na hranici tří sekund. Nejvyšší rychlost vozu je 250 km/h.

Čtěte také: Vodíkový Hyundai Nexo míří v Česku do prodeje. V základu vyjde na 1,9 milionu korun
Hyundai N Vision 74 FCV má dojezd až 600 km
Koncept Hyundai N Vision 74 FCV je ještě výkonnější a vypadá díky svému designu ze 70. let mnohem radikálněji. Dojezd na jednu náplň vodíkové nádrže by měl přesáhnout 600 km. Na rozdíl od předchozího konceptu využívá tento vůz pohon zadních kol, i když je vybaven dvěma motory (každým pro jedno kolo), které mohou být pravděpodobně využívány pro vektorování točivého momentu. Díky tomu bude mít vůz v limitních situacích skvělou jízdní ovladatelnost.

Inspirace konceptem
Hyundai se zatím nezmínil o možnosti, zda se představené koncepty stanou inspirací budoucích sériových vozů. My si to nemyslíme. I když automobilka v budoucnu představí Ioniq 6 N, je velmi nepravděpodobné, že by vůz dostal jinou karoserii a tak agresivní tvář. Zatím se tak zdá, že prvním elektromobilem Hyundai se znakem N se stane Ioniq 5 N.
Již dříve jsme se stali svědky testování prototypů na Nürburgringu a automobilka již potvrdila, že ostrý Ioniq 5 by se měl objevit v průběhu roku 2023. Podrobnosti sice neznáme, ale věříme, že vůz bude mít podobné parametry jako Kia EV6 GT.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".