Nabroušený Hyundai Ioniq 5 N se proháněl na veřejnosti. Co na sebe prozradil?
- Už brzy se prý představí ostrý Hyundai Ioniq 5 N
- Divize Hyundai N se tak připravuje na svůj „Den N“
- Co o chystané novince zatím víme?

Elektrický Hyundai Ioniq 5 se dostal do prodejů teprve začátkem letošního roku, ale jihokorejská automobilka se již chystá představit ostřejší verzi dosud velmi úspěšného modelu.
Hyundai (prý) ukáže dva výkonné modely
Nejnovější špionážní záběry pravděpodobně zobrazují prototyp Ioniqu 5, vyladěný divizí Hyundai N, která je primárně zaměřena na výkonné a sportovně laděné vozy. Proslýchá se, že představení automobilu by mělo proběhnout již 15. července. Tato divize jihokorejské automobilky již dříve, před plánovaným „Dnem N“, avizovala dva nové modely, z nichž jedním by mohl být právě Ioniq 5 N.
Ve srovnání s běžným modelem se prototyp Ioniq 5 N vyznačuje sníženým podvozkem, širším rozchodem kol vpředu i vzadu, nízkoprofilovými pneumatikami a novým designem disků kol. Brzdový systém má ve srovnání se sériovým modelem větší průměr kotoučů a mohutnější brzdové třmeny. Myslíme si, že testovací vůz má oproti standardu tvrdší odpružení, což ukazuje na změnu tlumičů a pružin.

Čtěte také: Hyundai Ioniq 6 vypadá zatraceně sexy! To nejzajímavější však skrývá
Řada informací je stále tajemstvím
Vzhledem k pečlivému maskování se můžeme jen domnívat, že Hyundai Ioniq 5 N disponuje přepracovanou přední maskou s nově navrženým designem otvorů pro vedení vzduchu. Součástí interiéru testovacího vozu jsou také sportovní sedadla na předních místech.
Nabroušený elektrický Hyundai by měl využívat stejnou platformu E-GMP jako běžný Ioniq 5. Standardní model je k dispozici s pohonem zadních nebo všech kol a používá buďto jeden motor umístěný vzadu nebo kombinaci předního a zadního motoru. To by také mohla být volba pro Ioniq 5 N, samozřejmě s největší baterií o kapacitě 77,4 kWh, která je k dispozici pro model Ioniq 5.
Bude Ioniq „ostřejší“ než jeho sestra?
Pokud jde o technické parametry, necháme si napovědět u spřízněného modelu Kia EV6 GT. Ten nabízí až 576 koní výkonu a dostatek točivého momentu (740 Nm) pro zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než tři a půl sekundy.
Jen pro úplnost dodejme, že běžný Ioniq 5 má maximální výkon 320 koní a točivý moment 605 Nm. Ioniq 5 N by se měl objevit u prodejců koncem tohoto nebo začátkem příštího roku.
Autor článku

Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".
Mám rád snad všechny nové technologie. Obzvlášť, pokud jsou určené k cestování. A když je s nimi spojený výkon, rychlost a trocha adrenalinu, jsem na vrcholu blaha. Líbí se mi heslo "Žít a nechat žít".