Elektrický Mercedes EQS poprvé naživo! Je to maratónec s prvotřídním vkusem

  • Automobilka Mercedes-Benz přivezla do Prahy prototypy luxusního modelu EQS
  • Ten bude v první objednávkové vlně dodáván ve dvou motorizacích
  • Pojďte s námi prozkoumat dojmy ze statické prezentace!
Nový elektromobil Mercedes EQS přijíždí do Prahy!

Nový elektromobil Mercedes EQS přijíždí do Prahy!

Tak jsme se konečně dočkali i u nás v Česku! Oficiální zastoupení automobilky Mercedes přivezlo na statickou prezentaci v Praze dva kusy luxusního elektrického modelu EQS, a to rovnou ve dvou motorizacích. Díky tomu jsme mohli naplno prozkoumat každičký detail, kterých je na německé vlajkové lodi opravdu nebývalé množství. Ponořte se proto s námi do světa těch vůbec nejbohatších.

Mercedes EQS přijíždí do Prahy!

Začněme prvně tím, co vlastně nový Mercedes EQS představuje. Základním předpokladem luxusního elektromobilu je fakt, který možná nebude chtít zarytý fanoušek spalovacích motorů slyšet. Německá automobilka totiž chystá rozsáhlou elektrifikaci, která vygraduje v roce 2025 tím, že každý model dostane svou elektrickou variantu. Na to ovšem musí začít připravovat podhoubí už nyní, a kde jinde začít, než u toho nejlepšího na čistě elektrické platformě.

Mercedes proto vytvořil vlajkovou loď, která poukazuje na vrchol toho, co v současnou chvíli může výrobce nabídnout. Nenechte se ovšem zmást, protože postupně přijdou na trh ještě o dost nabušenější varianty a současné motorizace jsou jakýmsi začátkem pro ty, kteří hladově dychtí po svém EQS. O tom ovšem až později.

Mercedes EQS, zezadu

Mercedes EQS, zezadu


Čtěte také: Mercedes začal vyrábět vlajkový model EQS, vše vzniká v nejmodernější továrně


V současnosti máme dvě motorizace

Než se ovšem pustíme do prvních pocitů ze statické prezentace, tak si pojďme zrekapitulovat to, co už o elektromobilu víme. Jak už bylo řečeno, tak model EQS přichází na český trh ve dvou variantách. Ty se od sebe poměrně zásadně liší a předpokládáme, že náročná klientela raději sáhne po “tom nejlepším”.

EQS 450+

Tato základní varianta se může pochlubit kombinovaným výkonem 245 kW s maximálním točivým momentem 568 Nm. Součástí tohoto balíčku může zákazník očekávat pouze pohon zadních kol, přičemž ani tento hendikep nezabrání vlajkové lodi ve zrychlení z 0 na 100 km/h za krásné 6,2 sekundy. Kapacita baterie v této specifikaci činí 107,8 kWh a na jediné nabití urazí dle normy WLTP až 780 kilometrů. Aby se nám však názvy nepletly, říkejme této variantě “maratónec”.

EQS 580 4Matic

Aneb to nejlepší, co v současné chvíli dostanete. Nabušená varianta disponuje výkonem až 385 kW s maximálním točivým momentem 855 Nm, přičemž zde už má zákazník taktéž pohon všech kol. Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a disponuje tou samou kapacitou baterie. Díky vyšším požadavkům na výkon se však výsledný dojezd snížil na 770 kilometrů dle WLTP.

Mercedes EQS 450+ tvoří základ současné nabídky

Mercedes EQS 450+ tvoří základ současné nabídky


Čtěte také: Kde udělali inženýři z Mercedesu chybu? Elektromobil EQS nebude mít přední kufr


Mercedes má eso v rukávu

České zastoupení Mercedesu ovšem velice dbalo na to, abychom nezapomínali na jednu opravdu zásadní věc. Tak jako je zvykem u jiných modelů, tak i EQS se bude vyvíjet v čase. To znamená, že po uvedení dvou motorizací přibude časem i další, a to pod taktovkou divize AMG. Ta by dle spekulací mohla mít výkon okolo 560 kW. První zákazníci se dočkají svých vozů snad už na podzim, pokud půjde vše dle plánu. Počet kusů zatím není jasný.

Jaké jsou naše první pocity?

Okamžitě a bez přemlouvání říkáme, že model EQS působí naživo úplně jinak, než na fotkách. Zatímco v propagačních materiálech je celý jeho tvar a jednolitá koncepce zvláštní, tak při blízkém pohledu se vše zdá naprosto samozřejmé a (téměř) dokonalé. Celistvé aerodynamické tvary dávají jasně najevo, že tady se inženýři snažili o klenot, který budou velice těžko v budoucnu překonávat.

Exteriér vozu Mercedes EQS 450+

Exteriér vozu Mercedes EQS 450+

Nejluxusnější sériově vyráběný elektromobil

Exteriér nového elektromobilu si nezaměníte s ničím jiným na silnici. Jistou “designovou usedlost” pak naprosto bortí geniální vzhled sady kol, který dodává vozu potřebný šmrnc a punc luxusu. Třešničkou na dortu je funkce automaticky otevíraných dveří, u kterých se automobilka inspirovala Teslou a legendární značkou Rolls-Royce.

Asi nejdůležitějším faktorem auta je pak samotný interiér, ze kterého jen při běžném pohledu přechází zrak. Po otevření dveří se line typická vůně luxusních materiálů, která je doplněna o jistý cool faktor při postupném rozsvícení nádherných displejů. V sedadlech se cítíte jako v bavlnce a věřte, že z elektromobilu už nebudete chtít vystoupit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Elektrický Mercedes EQS poprvé naživo! Je to maratónec s prvotřídním vkusem

  • Automobilka Mercedes-Benz přivezla do Prahy prototypy luxusního modelu EQS
  • Ten bude v první objednávkové vlně dodáván ve dvou motorizacích
  • Pojďte s námi prozkoumat dojmy ze statické prezentace!
Nový elektromobil Mercedes EQS přijíždí do Prahy!

Nový elektromobil Mercedes EQS přijíždí do Prahy!

Tak jsme se konečně dočkali i u nás v Česku! Oficiální zastoupení automobilky Mercedes přivezlo na statickou prezentaci v Praze dva kusy luxusního elektrického modelu EQS, a to rovnou ve dvou motorizacích. Díky tomu jsme mohli naplno prozkoumat každičký detail, kterých je na německé vlajkové lodi opravdu nebývalé množství. Ponořte se proto s námi do světa těch vůbec nejbohatších.

Mercedes EQS přijíždí do Prahy!

Začněme prvně tím, co vlastně nový Mercedes EQS představuje. Základním předpokladem luxusního elektromobilu je fakt, který možná nebude chtít zarytý fanoušek spalovacích motorů slyšet. Německá automobilka totiž chystá rozsáhlou elektrifikaci, která vygraduje v roce 2025 tím, že každý model dostane svou elektrickou variantu. Na to ovšem musí začít připravovat podhoubí už nyní, a kde jinde začít, než u toho nejlepšího na čistě elektrické platformě.

Mercedes proto vytvořil vlajkovou loď, která poukazuje na vrchol toho, co v současnou chvíli může výrobce nabídnout. Nenechte se ovšem zmást, protože postupně přijdou na trh ještě o dost nabušenější varianty a současné motorizace jsou jakýmsi začátkem pro ty, kteří hladově dychtí po svém EQS. O tom ovšem až později.

Mercedes EQS, zezadu

Mercedes EQS, zezadu


Čtěte také: Mercedes začal vyrábět vlajkový model EQS, vše vzniká v nejmodernější továrně


V současnosti máme dvě motorizace

Než se ovšem pustíme do prvních pocitů ze statické prezentace, tak si pojďme zrekapitulovat to, co už o elektromobilu víme. Jak už bylo řečeno, tak model EQS přichází na český trh ve dvou variantách. Ty se od sebe poměrně zásadně liší a předpokládáme, že náročná klientela raději sáhne po “tom nejlepším”.

EQS 450+

Tato základní varianta se může pochlubit kombinovaným výkonem 245 kW s maximálním točivým momentem 568 Nm. Součástí tohoto balíčku může zákazník očekávat pouze pohon zadních kol, přičemž ani tento hendikep nezabrání vlajkové lodi ve zrychlení z 0 na 100 km/h za krásné 6,2 sekundy. Kapacita baterie v této specifikaci činí 107,8 kWh a na jediné nabití urazí dle normy WLTP až 780 kilometrů. Aby se nám však názvy nepletly, říkejme této variantě “maratónec”.

EQS 580 4Matic

Aneb to nejlepší, co v současné chvíli dostanete. Nabušená varianta disponuje výkonem až 385 kW s maximálním točivým momentem 855 Nm, přičemž zde už má zákazník taktéž pohon všech kol. Díky tomu dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a disponuje tou samou kapacitou baterie. Díky vyšším požadavkům na výkon se však výsledný dojezd snížil na 770 kilometrů dle WLTP.

Mercedes EQS 450+ tvoří základ současné nabídky

Mercedes EQS 450+ tvoří základ současné nabídky


Čtěte také: Kde udělali inženýři z Mercedesu chybu? Elektromobil EQS nebude mít přední kufr


Mercedes má eso v rukávu

České zastoupení Mercedesu ovšem velice dbalo na to, abychom nezapomínali na jednu opravdu zásadní věc. Tak jako je zvykem u jiných modelů, tak i EQS se bude vyvíjet v čase. To znamená, že po uvedení dvou motorizací přibude časem i další, a to pod taktovkou divize AMG. Ta by dle spekulací mohla mít výkon okolo 560 kW. První zákazníci se dočkají svých vozů snad už na podzim, pokud půjde vše dle plánu. Počet kusů zatím není jasný.

Jaké jsou naše první pocity?

Okamžitě a bez přemlouvání říkáme, že model EQS působí naživo úplně jinak, než na fotkách. Zatímco v propagačních materiálech je celý jeho tvar a jednolitá koncepce zvláštní, tak při blízkém pohledu se vše zdá naprosto samozřejmé a (téměř) dokonalé. Celistvé aerodynamické tvary dávají jasně najevo, že tady se inženýři snažili o klenot, který budou velice těžko v budoucnu překonávat.

Exteriér vozu Mercedes EQS 450+

Exteriér vozu Mercedes EQS 450+

Nejluxusnější sériově vyráběný elektromobil

Exteriér nového elektromobilu si nezaměníte s ničím jiným na silnici. Jistou “designovou usedlost” pak naprosto bortí geniální vzhled sady kol, který dodává vozu potřebný šmrnc a punc luxusu. Třešničkou na dortu je funkce automaticky otevíraných dveří, u kterých se automobilka inspirovala Teslou a legendární značkou Rolls-Royce.

Asi nejdůležitějším faktorem auta je pak samotný interiér, ze kterého jen při běžném pohledu přechází zrak. Po otevření dveří se line typická vůně luxusních materiálů, která je doplněna o jistý cool faktor při postupném rozsvícení nádherných displejů. V sedadlech se cítíte jako v bavlnce a věřte, že z elektromobilu už nebudete chtít vystoupit.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."