Tak jsme se konečně dočkali i u nás v Česku! Oficiální zastoupení automobilky Mercedes přivezlo na statickou prezentaci v Praze dva kusy luxusního elektrického modelu EQS, a to rovnou ve dvou motorizacích. Díky tomu jsme mohli naplno prozkoumat každičký detail, kterých je na německé vlajkové lodi opravdu nebývalé množství. Ponořte se proto s námi do světa těch vůbec nejbohatších.
Začněme prvně tím, co vlastně nový Mercedes EQS představuje. Základním předpokladem luxusního elektromobilu je fakt, který možná nebude chtít zarytý fanoušek spalovacích motorů slyšet. Německá automobilka totiž chystá rozsáhlou elektrifikaci, která vygraduje v roce 2025 tím, že každý model dostane svou elektrickou variantu. Na to ovšem musí začít připravovat podhoubí už nyní, a kde jinde začít, než u toho nejlepšího na čistě elektrické platformě.
Mercedes proto vytvořil vlajkovou loď, která poukazuje na vrchol toho, co v současnou chvíli může výrobce nabídnout. Nenechte se ovšem zmást, protože postupně přijdou na trh ještě o dost nabušenější varianty a současné motorizace jsou jakýmsi začátkem pro ty, kteří hladově dychtí po svém EQS. O tom ovšem až později.
Čtěte také: Mercedes začal vyrábět vlajkový model EQS, vše vzniká v nejmodernější továrně
Než se ovšem pustíme do prvních pocitů ze statické prezentace, tak si pojďme zrekapitulovat to, co už o elektromobilu víme. Jak už bylo řečeno, tak model EQS přichází na český trh ve dvou variantách. Ty se od sebe poměrně zásadně liší a předpokládáme, že náročná klientela raději sáhne po “tom nejlepším”.
Tato základní varianta se může pochlubit kombinovaným výkonem 245 kW s maximálním točivým momentem 568 Nm. Součástí tohoto balíčku může zákazník očekávat pouze pohon zadních kol, přičemž ani tento hendikep nezabrání vlajkové lodi ve zrychlení z 0 na 100 km/h za krásné 6,2 sekundy. Kapacita baterie v této specifikaci činí 107,8 kWh a na jediné nabití urazí dle normy WLTP až 780 kilometrů. Aby se nám však názvy nepletly, říkejme této variantě “maratónec”.
Tak jsme se konečně dočkali i u nás v Česku! Oficiální zastoupení automobilky Mercedes přivezlo na statickou prezentaci v Praze dva kusy luxusního elektrického modelu EQS, a to rovnou ve dvou motorizacích. Díky tomu jsme mohli naplno prozkoumat každičký detail, kterých je na německé vlajkové lodi opravdu nebývalé množství. Ponořte se proto s námi do světa těch vůbec nejbohatších.
Začněme prvně tím, co vlastně nový Mercedes EQS představuje. Základním předpokladem luxusního elektromobilu je fakt, který možná nebude chtít zarytý fanoušek spalovacích motorů slyšet. Německá automobilka totiž chystá rozsáhlou elektrifikaci, která vygraduje v roce 2025 tím, že každý model dostane svou elektrickou variantu. Na to ovšem musí začít připravovat podhoubí už nyní, a kde jinde začít, než u toho nejlepšího na čistě elektrické platformě.
Mercedes proto vytvořil vlajkovou loď, která poukazuje na vrchol toho, co v současnou chvíli může výrobce nabídnout. Nenechte se ovšem zmást, protože postupně přijdou na trh ještě o dost nabušenější varianty a současné motorizace jsou jakýmsi začátkem pro ty, kteří hladově dychtí po svém EQS. O tom ovšem až později.
Čtěte také: Mercedes začal vyrábět vlajkový model EQS, vše vzniká v nejmodernější továrně
Než se ovšem pustíme do prvních pocitů ze statické prezentace, tak si pojďme zrekapitulovat to, co už o elektromobilu víme. Jak už bylo řečeno, tak model EQS přichází na český trh ve dvou variantách. Ty se od sebe poměrně zásadně liší a předpokládáme, že náročná klientela raději sáhne po “tom nejlepším”.
Tato základní varianta se může pochlubit kombinovaným výkonem 245 kW s maximálním točivým momentem 568 Nm. Součástí tohoto balíčku může zákazník očekávat pouze pohon zadních kol, přičemž ani tento hendikep nezabrání vlajkové lodi ve zrychlení z 0 na 100 km/h za krásné 6,2 sekundy. Kapacita baterie v této specifikaci činí 107,8 kWh a na jediné nabití urazí dle normy WLTP až 780 kilometrů. Aby se nám však názvy nepletly, říkejme této variantě “maratónec”.