Elektromobil prémiové značky DS patří mezi nejpohodlnější vozy ve své kategorii, o čemž jsme se přesvědčili v našem dlouhodobém zimním testu. Najeli jsme přes 5 tisíc kilometrů, tedy velmi slušnou porci na to, abychom kromě jiného přišli i například na to, za kolik se vlastně dá s tímto vozem jezdit.
Zimní období sice není pro elektromobil zrovna dělané, nicméně DS 3 Crossback E-Tense dokázalo, že s ním s přehledem a bez starostí přejedete klidně celé Česko. Samozřejmě chce to občas nějaké to plánování zastávek a počítání spotřeby, ovšem při troše snahy můžete i v zimě dostat z vozu celkem slušné výsledky.
Elektrické DS má totiž v sobě zabudovanou 50kWh baterii s využitelnou kapacitou 45 kWh, což dává předpoklad k tomu, že rozhodně nebudete jezdit jen kolem komína. Počítat můžete se zimním dojezdem od 170 do 250 km, nicméně všechno vychází ze spotřeby, kterou ovlivňuje celá řada faktorů.
Čtěte také: Test DS 3 Crossback E-Tense – Prémiový elektromobil, který dává smysl
S příchodem léta se potvrdilo, že nejvíce záleží na teplotě, nejen tedy na jízdním stylu a samozřejmě profilu cesty. Rozdíl ve spotřebě může být klidně až 25 %, což je opravdu hodně. Během půlročního zimního testu jsme jezdili většinou při teplotě kolem nuly či jen lehce nad nulou, tedy v méně příznivých podmínkách.
90 % cest bylo kratších a pouze po městě, kde se spotřeba pohybovala kolem hranice 20 kWh/100 km. Při delších trasách po městě šla spotřeba hned dolů, protože se baterie stihla prohřát a podávat lepší výkony, v řeči čísel to bylo většinou kolem 18 kWh/100 km.
Pro zajímavost, pokud si vůz přes mobilní aplikaci myDS předehřejete, aby vám nebyla zima, tak si sice zkrátíte dojezd, nicméně zvýšíte pohodlí a zlepšíte spotřebu elektromobilu. Této možnosti jsem však využíval většinou jen v případě, že mě čekala delší trasa nebo jsem ještě někoho vezl.
Zbývajících 10 % tras jsme absolvovali po dálnici a okreskách. Při jízdě rychlostí 130 km/hod se spotřeba v zimě pohybovala nad 25 kWh/100 km, ovšem pokud uberete na 110 km/hod, tak se hned dostanete pod tuto hodnotu a dosáhnete delšího dojezdu. Milým překvapením bylo, když jsme cestu z Prahy do Českých Budějovic (přes Tábor, po hlavních tazích) s trochou snahy (a aniž bychom byli brzdou v provozu) zvládli se spotřebou 20,6 kWh/100 a průměrnou rychlostí téměř 90 km/hod.
A s jakou spotřebou jsme tedy skončili dlouhodobý zimní test s elektromobilem DS 3 Crossback E-Tense? Ukazatel se zastavil na hodnotě 21,6 kWh/100 km. Jde tak o nepatrně a podle předpokladů slabší výsledek (o 5-7 %), než u sesterského Peugeotu e-208, který je menším, nižším a také lehčím autem, takže má lepší aerodynamiku a také nižší valivý odpor. Elektrické DS je ovšem o něco pohodlnějším a větším bráškou, který je pro odlišnou klientelu.
Spotřeba v zimě u elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense tedy není jeho nejsilnější stránkou, na druhou stranu to není ani něco, co by zákazníkům mělo nijak zvlášť vadit. Ano, dají se sehnat jiné vozy na baterky s lepší spotřebou a delším dojezdem, nicméně u prémiové francouzské stáje získáte neokoukaný a extravagantní design, či velmi pohodlný interiér. A pokud budete chtít přejet celou republiku, pak není nic jednodušího, než u elektrického DS využít rychlé 100kW nabíjení a udělat si jen krátkou a kolikrát i velmi vítanou zastávku s odpočinkem.
Elektromobil prémiové značky DS patří mezi nejpohodlnější vozy ve své kategorii, o čemž jsme se přesvědčili v našem dlouhodobém zimním testu. Najeli jsme přes 5 tisíc kilometrů, tedy velmi slušnou porci na to, abychom kromě jiného přišli i například na to, za kolik se vlastně dá s tímto vozem jezdit.
Zimní období sice není pro elektromobil zrovna dělané, nicméně DS 3 Crossback E-Tense dokázalo, že s ním s přehledem a bez starostí přejedete klidně celé Česko. Samozřejmě chce to občas nějaké to plánování zastávek a počítání spotřeby, ovšem při troše snahy můžete i v zimě dostat z vozu celkem slušné výsledky.
Elektrické DS má totiž v sobě zabudovanou 50kWh baterii s využitelnou kapacitou 45 kWh, což dává předpoklad k tomu, že rozhodně nebudete jezdit jen kolem komína. Počítat můžete se zimním dojezdem od 170 do 250 km, nicméně všechno vychází ze spotřeby, kterou ovlivňuje celá řada faktorů.
Čtěte také: Test DS 3 Crossback E-Tense – Prémiový elektromobil, který dává smysl
S příchodem léta se potvrdilo, že nejvíce záleží na teplotě, nejen tedy na jízdním stylu a samozřejmě profilu cesty. Rozdíl ve spotřebě může být klidně až 25 %, což je opravdu hodně. Během půlročního zimního testu jsme jezdili většinou při teplotě kolem nuly či jen lehce nad nulou, tedy v méně příznivých podmínkách.
90 % cest bylo kratších a pouze po městě, kde se spotřeba pohybovala kolem hranice 20 kWh/100 km. Při delších trasách po městě šla spotřeba hned dolů, protože se baterie stihla prohřát a podávat lepší výkony, v řeči čísel to bylo většinou kolem 18 kWh/100 km.
Pro zajímavost, pokud si vůz přes mobilní aplikaci myDS předehřejete, aby vám nebyla zima, tak si sice zkrátíte dojezd, nicméně zvýšíte pohodlí a zlepšíte spotřebu elektromobilu. Této možnosti jsem však využíval většinou jen v případě, že mě čekala delší trasa nebo jsem ještě někoho vezl.
Zbývajících 10 % tras jsme absolvovali po dálnici a okreskách. Při jízdě rychlostí 130 km/hod se spotřeba v zimě pohybovala nad 25 kWh/100 km, ovšem pokud uberete na 110 km/hod, tak se hned dostanete pod tuto hodnotu a dosáhnete delšího dojezdu. Milým překvapením bylo, když jsme cestu z Prahy do Českých Budějovic (přes Tábor, po hlavních tazích) s trochou snahy (a aniž bychom byli brzdou v provozu) zvládli se spotřebou 20,6 kWh/100 a průměrnou rychlostí téměř 90 km/hod.
A s jakou spotřebou jsme tedy skončili dlouhodobý zimní test s elektromobilem DS 3 Crossback E-Tense? Ukazatel se zastavil na hodnotě 21,6 kWh/100 km. Jde tak o nepatrně a podle předpokladů slabší výsledek (o 5-7 %), než u sesterského Peugeotu e-208, který je menším, nižším a také lehčím autem, takže má lepší aerodynamiku a také nižší valivý odpor. Elektrické DS je ovšem o něco pohodlnějším a větším bráškou, který je pro odlišnou klientelu.
Spotřeba v zimě u elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense tedy není jeho nejsilnější stránkou, na druhou stranu to není ani něco, co by zákazníkům mělo nijak zvlášť vadit. Ano, dají se sehnat jiné vozy na baterky s lepší spotřebou a delším dojezdem, nicméně u prémiové francouzské stáje získáte neokoukaný a extravagantní design, či velmi pohodlný interiér. A pokud budete chtít přejet celou republiku, pak není nic jednodušího, než u elektrického DS využít rychlé 100kW nabíjení a udělat si jen krátkou a kolikrát i velmi vítanou zastávku s odpočinkem.