Vyzkoušeli jsme, jak se dá ovládat DS 3 Crossback E-Tense přes smartphone

  • Ovládání vozu přes smartphone je velice návykové
  • Aplikace MyDS přináší spoustu možností, které zpříjemňují život
  • Vyzkoušeli jsme, jak se dá ovládat DS 3 Crossback E-Tense přes smartphone
Aplikace MyDS

Aplikace MyDS | foto: vlastní

Prémiová francouzská automobilka DS už nějaký ten pátek u svých vozů nabízí možnost snadného a hlavně praktického dálkového ovládání přes mobil. Stačí si do smartphonu nainstalovat aplikaci MyDS, spárovat vůz s telefonem a poté už jenom dávat příkazy přes internet klidně z druhého konce světa.

Proč mít aplikaci na ovládání vozu smartphonem?

Scénářů využití je samozřejmě více, ale ze všeho nejvíce jsem si v případě dlouhodobě testovaného elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense zamiloval možnost nechat si z pohodlí domova předvytopit kabinu (a v létě potom předvyklimatizovat – pozn. redakce) a poté už jenom přijít k autu, které je 100 % připravené na maximálně pohodlnou cestu.

Že to je opravdu velmi praktické, člověk zjistí až v momentě, kdy se na této funkci stane tak trochu závislým. Nicméně stejným způsobem to funguje i v případě jiných nejnovějších technologií, které na první pohled nemusejí vypadat jako “must have”, ovšem opak je nakonec pravdou a vy si pak jenom klepete na čelo, jak jste bez té a té funkce mohli dříve žít.

Přidání vozu do aplikace MyDS

Ať už máte telefon s Androidem nebo systémem iOS od Applu, tak je vše celkem jednoduché. Stačí si vytvořit účet u DS, pokud ještě nemáte, dále se ověříte jako majitel vozu přes identifikační číslo auta a identifikaci klíče ve voze – zde je potřeba trochu trpělivosti, protože ne vždy se celý proces povede hned napoprvé a chvíli to zabere.

Po úspěšném přidání vozu značky DS do aplikace v mobilu ještě není úplně vyhráno. Musíte totiž absolvovat ještě jedno takové kolečko pro dokončení celého procesu, a sice vypnout motor na 5 minut, mít povolené sdílení dat ve svém vozidle a následně se vydat na 15minutovou cestu. Tím se vše ověří a úspěšně dokončí.

Co všechno aplikace od automobilky DS umí?

Aplikace MyDS toho samozřejmě zvládá mnohem více, než jenom velice praktické předvytopení či předvyklimatizování kabiny vozu, kde je ovšem potřeba akorát upozornit na to, že temperování je dostupné pouze s nejméně 50% baterie u elektromobilů a 20% baterie u plug-in hybridů. Výhodou je možnost nastavení plánu, abyste například každé ráno usedali rovnou do příjemně vytopeného či vychlazeného vozu.

U elektromobilu či plug-in hybridu se hodí sledování průběhu nabíjení, kde kromě aktuálních procent baterie/dojezdu v aplikaci vidíte i typ nabíjení, rychlost nabíjení a zbývající čas. Navíc si můžete nastavit také plán odloženého nabíjení a nabíjet tedy například až přes noc, kdy máte levnější elektřinu. Za mě je ovšem největším důvodem odloženého plánu nabíjení fakt, že pak máte plně dobité auto připravené právě těsně před cestou a máte tak nejdelší možný dojezd.


Čtěte také: Test DS 3 Crossback E-Tense – Jak rychle se elektromobil nabíjí v českých končinách?


Z dalších možností, které aplikace od automobilky DS přináší, stojí za pozornost sledování údajů o řízení, tedy takových statistik, které vám říkají, kolik času jste se svým vozem strávili za volantem a kolik kilometrů jste najeli a také které dny to bylo a kudy. Jenom škoda, že zde není možné sledovat i spotřebu na daných trasách, což by mohlo být obzvláště v případě elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense velmi zajímavé a přínosné.

Pro ty, kteří by si náhodou nepamatovali, kde zaparkovali své auto, pak samozřejmě nechybí obligátní možnost vyhledání vozidla na mapě pomocí GPS. Za řeč určitě stojí zmínit také, že si majitelé svých vozů DS mohou přes aplikaci MyDS dohodnout termín návštěvy servisu nebo také najít kontakt či domluvit asistenci v případě potíží. Na dlouhé večery pak může přijít vhod přírůčka k vozu, kde se dozvíte prakticky vše potřebné od A až po Z.

Pro elektrické DS 3 Crossback E-Tense (jako) dělané

Aplikace MyDS je něco, co u svého vozu této značky rozhodně musíte mít. Pokud máte elektromobil, tak to platí dvojnásob, protože díky ovládání automobilu přes smartphone a sledování například průběhu nabíjení vozu budete mít život nejen jednodušší, ale hlavně pohodlnější a zkrátka hodný 21. století.

Automobilka z koncernu Stellantis svou mobilní aplikaci postupně vylepšuje, což mohu prakticky a zpětně během dlouhodobého testu vozu potvrdit. Nicméně hodilo by se, aby vývojáři ještě zapracovali na některých věcech, se kterými by bylo ovládání o něco dokonalejší. Tak například umožnit temperování kabiny i pod 50% úrovní baterie, či celkově trochu zrychlit reakce a komunikaci mezi smartphonem a vozidlem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Vyzkoušeli jsme, jak se dá ovládat DS 3 Crossback E-Tense přes smartphone

  • Ovládání vozu přes smartphone je velice návykové
  • Aplikace MyDS přináší spoustu možností, které zpříjemňují život
  • Vyzkoušeli jsme, jak se dá ovládat DS 3 Crossback E-Tense přes smartphone
Aplikace MyDS

Aplikace MyDS | foto: vlastní

Prémiová francouzská automobilka DS už nějaký ten pátek u svých vozů nabízí možnost snadného a hlavně praktického dálkového ovládání přes mobil. Stačí si do smartphonu nainstalovat aplikaci MyDS, spárovat vůz s telefonem a poté už jenom dávat příkazy přes internet klidně z druhého konce světa.

Proč mít aplikaci na ovládání vozu smartphonem?

Scénářů využití je samozřejmě více, ale ze všeho nejvíce jsem si v případě dlouhodobě testovaného elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense zamiloval možnost nechat si z pohodlí domova předvytopit kabinu (a v létě potom předvyklimatizovat – pozn. redakce) a poté už jenom přijít k autu, které je 100 % připravené na maximálně pohodlnou cestu.

Že to je opravdu velmi praktické, člověk zjistí až v momentě, kdy se na této funkci stane tak trochu závislým. Nicméně stejným způsobem to funguje i v případě jiných nejnovějších technologií, které na první pohled nemusejí vypadat jako “must have”, ovšem opak je nakonec pravdou a vy si pak jenom klepete na čelo, jak jste bez té a té funkce mohli dříve žít.

Přidání vozu do aplikace MyDS

Ať už máte telefon s Androidem nebo systémem iOS od Applu, tak je vše celkem jednoduché. Stačí si vytvořit účet u DS, pokud ještě nemáte, dále se ověříte jako majitel vozu přes identifikační číslo auta a identifikaci klíče ve voze – zde je potřeba trochu trpělivosti, protože ne vždy se celý proces povede hned napoprvé a chvíli to zabere.

Po úspěšném přidání vozu značky DS do aplikace v mobilu ještě není úplně vyhráno. Musíte totiž absolvovat ještě jedno takové kolečko pro dokončení celého procesu, a sice vypnout motor na 5 minut, mít povolené sdílení dat ve svém vozidle a následně se vydat na 15minutovou cestu. Tím se vše ověří a úspěšně dokončí.

Co všechno aplikace od automobilky DS umí?

Aplikace MyDS toho samozřejmě zvládá mnohem více, než jenom velice praktické předvytopení či předvyklimatizování kabiny vozu, kde je ovšem potřeba akorát upozornit na to, že temperování je dostupné pouze s nejméně 50% baterie u elektromobilů a 20% baterie u plug-in hybridů. Výhodou je možnost nastavení plánu, abyste například každé ráno usedali rovnou do příjemně vytopeného či vychlazeného vozu.

U elektromobilu či plug-in hybridu se hodí sledování průběhu nabíjení, kde kromě aktuálních procent baterie/dojezdu v aplikaci vidíte i typ nabíjení, rychlost nabíjení a zbývající čas. Navíc si můžete nastavit také plán odloženého nabíjení a nabíjet tedy například až přes noc, kdy máte levnější elektřinu. Za mě je ovšem největším důvodem odloženého plánu nabíjení fakt, že pak máte plně dobité auto připravené právě těsně před cestou a máte tak nejdelší možný dojezd.


Čtěte také: Test DS 3 Crossback E-Tense – Jak rychle se elektromobil nabíjí v českých končinách?


Z dalších možností, které aplikace od automobilky DS přináší, stojí za pozornost sledování údajů o řízení, tedy takových statistik, které vám říkají, kolik času jste se svým vozem strávili za volantem a kolik kilometrů jste najeli a také které dny to bylo a kudy. Jenom škoda, že zde není možné sledovat i spotřebu na daných trasách, což by mohlo být obzvláště v případě elektromobilu DS 3 Crossback E-Tense velmi zajímavé a přínosné.

Pro ty, kteří by si náhodou nepamatovali, kde zaparkovali své auto, pak samozřejmě nechybí obligátní možnost vyhledání vozidla na mapě pomocí GPS. Za řeč určitě stojí zmínit také, že si majitelé svých vozů DS mohou přes aplikaci MyDS dohodnout termín návštěvy servisu nebo také najít kontakt či domluvit asistenci v případě potíží. Na dlouhé večery pak může přijít vhod přírůčka k vozu, kde se dozvíte prakticky vše potřebné od A až po Z.

Pro elektrické DS 3 Crossback E-Tense (jako) dělané

Aplikace MyDS je něco, co u svého vozu této značky rozhodně musíte mít. Pokud máte elektromobil, tak to platí dvojnásob, protože díky ovládání automobilu přes smartphone a sledování například průběhu nabíjení vozu budete mít život nejen jednodušší, ale hlavně pohodlnější a zkrátka hodný 21. století.

Automobilka z koncernu Stellantis svou mobilní aplikaci postupně vylepšuje, což mohu prakticky a zpětně během dlouhodobého testu vozu potvrdit. Nicméně hodilo by se, aby vývojáři ještě zapracovali na některých věcech, se kterými by bylo ovládání o něco dokonalejší. Tak například umožnit temperování kabiny i pod 50% úrovní baterie, či celkově trochu zrychlit reakce a komunikaci mezi smartphonem a vozidlem.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."