Budou tomu již 4 měsíce, co denně používáme nejmenší elektromobil z dílny francouzské automobilky. Peugeot e-208 ve výbavě e-Allure za tu dobu najel více než 7 tisíc kilometrů, dlužno dodat, že převážně v zimě a na krátké vzdálenosti po městě. Jak si elektrický “prcek” ze skupiny Stellantis za tu dobu vedl?
Konstrukce | hatchback, rozměry: 4 055 × 1 960 × 1 430 mm, hmotnost: 1 455 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | celkově 100 kW/260 Nm |
Baterie | Li-Ion, 50 kWh (využitelných 45 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 15,5 kWh/100 km (WLTP), dojezd: až 362 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojová deska i-Cockpit 3D, bezpečnostní asistenti, Android Auto/Apple CarPlay, couvací kamera |
Cena a dostupnost | od 880 000 Kč vč. DPH, (2021) |
Kompaktní elektromobil Peugeot e-208 je primárně určený na ježdění po městě a okolí. Vzhledem k baterii o využitelné kapacitě 45 kWh se nezalekne ani dálničního přesunu nebo výletu po Česku. Ovšem při delších trasách je potřeba trochu plánovat, ale nabíjení výkonem až 100 kW zajistí rychlé doplnění energie pro další cestu.
V tomto testu jsme se zaměřili primárně na spotřebu vozu, ta se odvíjí od venkovních podmínek (zejména teploty) a místě používání. Na dálnici bude diametrálně odlišná spotřeba než v městském provozu. V dosavadním nájezdu 7 237 km je 30% zastoupení jízdy po dálnici v teplotách kolem 0-5 °C a v rychlosti průměrně 120 km/h, 50 % jízdy po městě a 20 % mimo město.
Auto jsme přebírali 22. prosince 2021, článek píšeme 12. dubna 2022. Za necelé 4 měsíce jsme urazili 7 237 km jak v zimních, tak i lehce jarních měsících. Teploty se dlouho držely kolem nuly i mírně pod ní. A právě ta má na spotřebu extrémní vliv. Při stejném používání ve městě v teplotách kolem nuly je spotřeba klidně i o 25 % vyšší, než když teploměr ukazuje 10 °C a více. Na palubním počítači svítí za celou dobu provozu hodnota 18,6 kWh/100 km, to může na první pohled vypadat hrozně, ale negativně to ovlivňuje větší část provozu v zimě.
Pojďme si to rozebrat trochu podrobněji. Při zimních jízdách po městě na krátké vzdálenosti bude spotřeba stejně vysoká jako na dálnici. Jak je to možné? Hlavní roli hraje výhřev baterie a neustálé vytápění promrzlé kabiny. Stačí ale jet delší trasy, a i v zimě se podíváte na hodnoty kolem 15 kWh/100 km. Na dálnici nedoporučujeme jezdit přes 120 km/h, jestli nechcete po necelé hodině jízdy netrpělivě hledat nabíječku.
S příchodem jarních anebo už rovnou letních teplot se ale spotřeba razantně promění, naštěstí směrem k lepšímu. Ve městě či na okreskách dosáhnete při trošce snahy i na oficiální WLTP dojezd 362 km. To už je opravdu paráda a při denním používání na pohyb ve městě budete nabíjet jednou za 1,5 týdne. Na dálnici bude rozhodující vaše cestovní rychlost. Pokud potřebujete dojet na jedno nabití, můžeme doporučit rychlost 110 km/h. Tímto tempem dojedete zhruba 250 km. Více na dálnici opravdu nečekejte.
Pokud budete jezdit trasu Praha-Brno po D1 při 120 km/h mimo zimu, zvládnete dojet na jedno nabití, a ještě vám zbyde 10 % v baterii. V zimě holt budete muset zastavit na nabíječce a pár kilowatt do baterie doplnit. Tady se bude hodit 100kW rychlé DC nabíjení.
Peugeot e-208 je skvělý malý elektromobil do města. Mimo něj a na dálnici vám udělá dobrou službu, pokud na teploměru svítí hodnota aspoň nad 10 °C. Tenhle francouzský prcek vás tedy v létě do Chorvatska pohodlně neodveze, respektive odveze, ale budete zastavovat každých 150 km na 30minutové nabíjení. Pro denní nasazení je to ale povedená elektrická prvotina, i když v zimě musíte počítat s vysokou spotřebou a reálným použitelným dojezdem kolem 200 km.
Vyzdvihl bych rychlé DC dobíjení 100 kW, které vůz drží do nějakých 30 %, pak hodnota klesne na 75 kW, což je stále pěkné číslo. Pro “prvomajitele” elektromobilu bude příjemný fakt, že e-208 se ovládá úplně stejně jako klasická spalovací verze. Potěší také aplikace MyPeugeot, která má občas i slabší chvilky, jinak funguje vcelku dobře. Celkově bych Peugeot e-208 hodnotil jako slušný vstupní elektromobil, který se bude hodit především prvním majitelům elektrických vozů. Pro zkušenější a náročnější uživatele tu budou vhodnější adepti.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
dobrá kombinovaná spotřeba v letních měsících | vysoká spotřeba v zimě |
rychlé nabíjení | vytopení/vychlazení na dálku pouze při 50 % baterie a více |
slušná nabíjecí křivka | více rekuperačních režimů |
ideální pro začátečníky | občas zmatené keyless otvírání vozu |
Budou tomu již 4 měsíce, co denně používáme nejmenší elektromobil z dílny francouzské automobilky. Peugeot e-208 ve výbavě e-Allure za tu dobu najel více než 7 tisíc kilometrů, dlužno dodat, že převážně v zimě a na krátké vzdálenosti po městě. Jak si elektrický “prcek” ze skupiny Stellantis za tu dobu vedl?
Konstrukce | hatchback, rozměry: 4 055 × 1 960 × 1 430 mm, hmotnost: 1 455 kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | celkově 100 kW/260 Nm |
Baterie | Li-Ion, 50 kWh (využitelných 45 kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 100 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: 15,5 kWh/100 km (WLTP), dojezd: až 362 km (WLTP) |
Výbava a technologie | digitální přístrojová deska i-Cockpit 3D, bezpečnostní asistenti, Android Auto/Apple CarPlay, couvací kamera |
Cena a dostupnost | od 880 000 Kč vč. DPH, (2021) |
Kompaktní elektromobil Peugeot e-208 je primárně určený na ježdění po městě a okolí. Vzhledem k baterii o využitelné kapacitě 45 kWh se nezalekne ani dálničního přesunu nebo výletu po Česku. Ovšem při delších trasách je potřeba trochu plánovat, ale nabíjení výkonem až 100 kW zajistí rychlé doplnění energie pro další cestu.
V tomto testu jsme se zaměřili primárně na spotřebu vozu, ta se odvíjí od venkovních podmínek (zejména teploty) a místě používání. Na dálnici bude diametrálně odlišná spotřeba než v městském provozu. V dosavadním nájezdu 7 237 km je 30% zastoupení jízdy po dálnici v teplotách kolem 0-5 °C a v rychlosti průměrně 120 km/h, 50 % jízdy po městě a 20 % mimo město.
Auto jsme přebírali 22. prosince 2021, článek píšeme 12. dubna 2022. Za necelé 4 měsíce jsme urazili 7 237 km jak v zimních, tak i lehce jarních měsících. Teploty se dlouho držely kolem nuly i mírně pod ní. A právě ta má na spotřebu extrémní vliv. Při stejném používání ve městě v teplotách kolem nuly je spotřeba klidně i o 25 % vyšší, než když teploměr ukazuje 10 °C a více. Na palubním počítači svítí za celou dobu provozu hodnota 18,6 kWh/100 km, to může na první pohled vypadat hrozně, ale negativně to ovlivňuje větší část provozu v zimě.
Pojďme si to rozebrat trochu podrobněji. Při zimních jízdách po městě na krátké vzdálenosti bude spotřeba stejně vysoká jako na dálnici. Jak je to možné? Hlavní roli hraje výhřev baterie a neustálé vytápění promrzlé kabiny. Stačí ale jet delší trasy, a i v zimě se podíváte na hodnoty kolem 15 kWh/100 km. Na dálnici nedoporučujeme jezdit přes 120 km/h, jestli nechcete po necelé hodině jízdy netrpělivě hledat nabíječku.
S příchodem jarních anebo už rovnou letních teplot se ale spotřeba razantně promění, naštěstí směrem k lepšímu. Ve městě či na okreskách dosáhnete při trošce snahy i na oficiální WLTP dojezd 362 km. To už je opravdu paráda a při denním používání na pohyb ve městě budete nabíjet jednou za 1,5 týdne. Na dálnici bude rozhodující vaše cestovní rychlost. Pokud potřebujete dojet na jedno nabití, můžeme doporučit rychlost 110 km/h. Tímto tempem dojedete zhruba 250 km. Více na dálnici opravdu nečekejte.
Pokud budete jezdit trasu Praha-Brno po D1 při 120 km/h mimo zimu, zvládnete dojet na jedno nabití, a ještě vám zbyde 10 % v baterii. V zimě holt budete muset zastavit na nabíječce a pár kilowatt do baterie doplnit. Tady se bude hodit 100kW rychlé DC nabíjení.
Peugeot e-208 je skvělý malý elektromobil do města. Mimo něj a na dálnici vám udělá dobrou službu, pokud na teploměru svítí hodnota aspoň nad 10 °C. Tenhle francouzský prcek vás tedy v létě do Chorvatska pohodlně neodveze, respektive odveze, ale budete zastavovat každých 150 km na 30minutové nabíjení. Pro denní nasazení je to ale povedená elektrická prvotina, i když v zimě musíte počítat s vysokou spotřebou a reálným použitelným dojezdem kolem 200 km.
Vyzdvihl bych rychlé DC dobíjení 100 kW, které vůz drží do nějakých 30 %, pak hodnota klesne na 75 kW, což je stále pěkné číslo. Pro “prvomajitele” elektromobilu bude příjemný fakt, že e-208 se ovládá úplně stejně jako klasická spalovací verze. Potěší také aplikace MyPeugeot, která má občas i slabší chvilky, jinak funguje vcelku dobře. Celkově bych Peugeot e-208 hodnotil jako slušný vstupní elektromobil, který se bude hodit především prvním majitelům elektrických vozů. Pro zkušenější a náročnější uživatele tu budou vhodnější adepti.
Co se nám líbí? | Co se nám nelíbí? |
dobrá kombinovaná spotřeba v letních měsících | vysoká spotřeba v zimě |
rychlé nabíjení | vytopení/vychlazení na dálku pouze při 50 % baterie a více |
slušná nabíjecí křivka | více rekuperačních režimů |
ideální pro začátečníky | občas zmatené keyless otvírání vozu |