BMW šokuje růst poptávky po elektromobilech, model i4 nestačí vyrábět

  • BMW slaví kulaté výročí a úspěch modelu i4
  • Poptávka po tomto elektromobilu je obrovská
  • Německý buduje i vlastní čistě elektrickou platformu
Nový elektromobil BMW i4 M50!

Nový elektromobil BMW i4 M50 | foto: BMW

Mnichovská automobilka letos slaví významné výročí. Od roku 1922 totiž BMW Group vyrábí své produkty jako „Bayerische Motoren Werke“ v areálu v mnichovské čtvrti Milbertshofen. Při té příležitosti vydala automobilka tiskovou zprávu. Ta odhalila, že model BMW i4 tvoří čtvrtinu objemu výroby a trend stále narůstá.

Elektromobilům začíná věřit i šéf BMW

Podle šéfa BMW, Olivera Zipseho, je poptávka obrovská. Příští rok by údajně „mělo být každé druhé vozidlo z mnichovského závodu plně elektrické“. Podle aktuálního stavu se od roku 2023 celosvětově očekává víc než 100 tisíc kusů modelu BMW i4. Mnichovská automobilka byla až dosud v otázce elektromobility spíše opatrná.

Oliver Zipse čas od času vyjadřoval silné rozpaky nad rychlým a snad až příliš násilným ukončováním výroby spalovacích vozů. Přesto o sobě BMW říká, že je otevřeno novým technologiím. Důkazem budiž fakt, že nová platforma, která je ve vývojovém stádiu, by měla být čistě elektrická. 

BMW i4, elektrické auto

BMW i4 | foto: BMW


Čtěte také: BMW i5 se už prohání po silnicích. Co skrývá pod kamufláží?


Trhy se rozvíjí raketovým tempem

Ještě nedávno se přitom hovořilo o platformě, vhodné pro stavbu jak spalovacích, tak elektrických vozů. Důvodem k úpravě na čistě elektrické zaměření je podle Olivera Zipseho fakt, že trhy se rozvíjejí tak rychle, že v roce 2025 už se tato platforma vyplatí. BMW se tak připojí k dalším německým automobilkám, které již čistě elektrické platformy mají. 

Ekonomické výsledky BMW by mohla vylepšit také elektrická řada 3. Podle všeho se ale zdá, že nové BMW i3 do Evropy nedorazí. Zde se Němci zaměřují především na Čínu. U nás to vypadá, že si automobilka vystačí se zvýšeným zájmem o model i4. 

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

BMW šokuje růst poptávky po elektromobilech, model i4 nestačí vyrábět

  • BMW slaví kulaté výročí a úspěch modelu i4
  • Poptávka po tomto elektromobilu je obrovská
  • Německý buduje i vlastní čistě elektrickou platformu
Nový elektromobil BMW i4 M50!

Nový elektromobil BMW i4 M50 | foto: BMW

Mnichovská automobilka letos slaví významné výročí. Od roku 1922 totiž BMW Group vyrábí své produkty jako „Bayerische Motoren Werke“ v areálu v mnichovské čtvrti Milbertshofen. Při té příležitosti vydala automobilka tiskovou zprávu. Ta odhalila, že model BMW i4 tvoří čtvrtinu objemu výroby a trend stále narůstá.

Elektromobilům začíná věřit i šéf BMW

Podle šéfa BMW, Olivera Zipseho, je poptávka obrovská. Příští rok by údajně „mělo být každé druhé vozidlo z mnichovského závodu plně elektrické“. Podle aktuálního stavu se od roku 2023 celosvětově očekává víc než 100 tisíc kusů modelu BMW i4. Mnichovská automobilka byla až dosud v otázce elektromobility spíše opatrná.

Oliver Zipse čas od času vyjadřoval silné rozpaky nad rychlým a snad až příliš násilným ukončováním výroby spalovacích vozů. Přesto o sobě BMW říká, že je otevřeno novým technologiím. Důkazem budiž fakt, že nová platforma, která je ve vývojovém stádiu, by měla být čistě elektrická. 

BMW i4, elektrické auto

BMW i4 | foto: BMW


Čtěte také: BMW i5 se už prohání po silnicích. Co skrývá pod kamufláží?


Trhy se rozvíjí raketovým tempem

Ještě nedávno se přitom hovořilo o platformě, vhodné pro stavbu jak spalovacích, tak elektrických vozů. Důvodem k úpravě na čistě elektrické zaměření je podle Olivera Zipseho fakt, že trhy se rozvíjejí tak rychle, že v roce 2025 už se tato platforma vyplatí. BMW se tak připojí k dalším německým automobilkám, které již čistě elektrické platformy mají. 

Ekonomické výsledky BMW by mohla vylepšit také elektrická řada 3. Podle všeho se ale zdá, že nové BMW i3 do Evropy nedorazí. Zde se Němci zaměřují především na Čínu. U nás to vypadá, že si automobilka vystačí se zvýšeným zájmem o model i4. 

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."