Pleteme na sebe bič? Šéf BMW se obává drtivého dopadu zákazu spalovacích motorů

  • Ředitel BMW opět varuje před náhlým přechodem na elektroauta
  • Prý to není v žádném případě dobrý nápad
  • O spalovacích vozech má rozhodnout trh
Oliver Zipse

Oliver Zipse, generální ředitel BMW Group

Oliver Zipse řekl na autosalonu v New Yorku, že stále existuje trh pro spalovací vozy a dodal, že výrobci by se neměli zaměřovat jen na elektromobilitu. Generální ředitel BMW Group není dlouhodobě příznivcem zákazu spalovacích motorů a svůj postoj dal v minulosti několikrát jasně najevo.

Elektromobilita prý poškozuje klasické výrobce

Začátkem února řekl Zipse skupině německých politiků, že vyřazování spalovacího motoru musí probíhat postupně a dodal, že příliš brzké zavedení zákazů spalovacích vozidel by poškodilo globální podíl BMW a dalších německých automobilek a „nepomohlo by klimatu ani komukoliv jinému.“

Oliver Zipse, který minulý týden poskytl na mezinárodním autosalonu v New Yorku médiím rozhovor u kulatého stolu, se tématu opětovně dotkl. Řekl, že trh pro automobily se spalovacím motorem stále existuje a varoval, že automobilky by neměly být příliš závislé na několika málo zemích a zaměřovat se pouze na elektrická vozidla. Vyzdvihl také skutečnost, že většinu dodávek surovin pro baterie elektrických vozidel kontroluje Čína.

BMW Concept XM

BMW Concept XM | foto: BMW


Čtěte také: Šéf BMW se silně opřel do Tesly, prý je úspěšná jen díky podrážení cen


Proč opouštět něco, v čem jsme dobří

Podle šéfa BMW je nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí. Poukázal na mezery v nabíjecí infrastruktuře a vysokou cenu elektromobilů, které tvoří hlavní překážky na jejich cestě k získání převahy na globálních trzích. Generální ředitel BMW se domnívá, že výrobci nemohou ignorovat vysoké ceny energií a surovin a musí zefektivnit výrobu a zrychlit úsilí o recyklaci, aby udržely co možná nejnižší náklady.

Oliver Zipse se dlouhou dobu staví proti úplnému zákazu prodejů aut se spalovacím motorem a nesouhlasí s tlakem regulačních orgánů, které chtějí snižovat uhlíkové emise a dopady na životní prostředí za každou cenu. Je zastáncem toho, aby o budoucnosti spalovacích motorů rozhodovala tržní poptávka, protože automobilky neustále spalovací technologie vylepšují, aby byly k životnímu prostředí šetrnější.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Pleteme na sebe bič? Šéf BMW se obává drtivého dopadu zákazu spalovacích motorů

  • Ředitel BMW opět varuje před náhlým přechodem na elektroauta
  • Prý to není v žádném případě dobrý nápad
  • O spalovacích vozech má rozhodnout trh
Oliver Zipse

Oliver Zipse, generální ředitel BMW Group

Oliver Zipse řekl na autosalonu v New Yorku, že stále existuje trh pro spalovací vozy a dodal, že výrobci by se neměli zaměřovat jen na elektromobilitu. Generální ředitel BMW Group není dlouhodobě příznivcem zákazu spalovacích motorů a svůj postoj dal v minulosti několikrát jasně najevo.

Elektromobilita prý poškozuje klasické výrobce

Začátkem února řekl Zipse skupině německých politiků, že vyřazování spalovacího motoru musí probíhat postupně a dodal, že příliš brzké zavedení zákazů spalovacích vozidel by poškodilo globální podíl BMW a dalších německých automobilek a „nepomohlo by klimatu ani komukoliv jinému.“

Oliver Zipse, který minulý týden poskytl na mezinárodním autosalonu v New Yorku médiím rozhovor u kulatého stolu, se tématu opětovně dotkl. Řekl, že trh pro automobily se spalovacím motorem stále existuje a varoval, že automobilky by neměly být příliš závislé na několika málo zemích a zaměřovat se pouze na elektrická vozidla. Vyzdvihl také skutečnost, že většinu dodávek surovin pro baterie elektrických vozidel kontroluje Čína.

BMW Concept XM

BMW Concept XM | foto: BMW


Čtěte také: Šéf BMW se silně opřel do Tesly, prý je úspěšná jen díky podrážení cen


Proč opouštět něco, v čem jsme dobří

Podle šéfa BMW je nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí. Poukázal na mezery v nabíjecí infrastruktuře a vysokou cenu elektromobilů, které tvoří hlavní překážky na jejich cestě k získání převahy na globálních trzích. Generální ředitel BMW se domnívá, že výrobci nemohou ignorovat vysoké ceny energií a surovin a musí zefektivnit výrobu a zrychlit úsilí o recyklaci, aby udržely co možná nejnižší náklady.

Oliver Zipse se dlouhou dobu staví proti úplnému zákazu prodejů aut se spalovacím motorem a nesouhlasí s tlakem regulačních orgánů, které chtějí snižovat uhlíkové emise a dopady na životní prostředí za každou cenu. Je zastáncem toho, aby o budoucnosti spalovacích motorů rozhodovala tržní poptávka, protože automobilky neustále spalovací technologie vylepšují, aby byly k životnímu prostředí šetrnější.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."