Šéf BMW se silně opřel do Tesly, prý je úspěšná jen díky podrážení cen
- Ředitel automobilky BMW se pořádně opřel do své elektrické konkurence
- Mnichovská značka prý vyrábí daleko prémiovější vozy narozdíl od Tesly
- Výhoda kalifornské automobilky je prý pouze v redukci cen

Oliver Zipse, který v automobilce BMW zastává funkci generálního ředitele, si opět pořádně rýpl do jeho velkého konkurenta na poli elektromobility. Narozdíl od značek Ford nebo Volkswagen, které otevřeně přiznávají sílu kalifornské automobilky Tesla, volí německá společnost poměrně odlišnou strategii v boji o trh a těžko říct, zda se tento přístup dlouhodobě vyplatí.
BMW se silně opřelo do lídra elektromobility
Jakým prohlášením fanoušky Tesly tolik pobouřil? „Tesla není přímo součástí prémiového segmentu. Tato automobilka roste především díky redukcí cen. Toto bychom si například my nemohli dovolit a musí to tak i vydržet. Zaměřujeme se především na kvalitu a spolehlivost, v této oblasti se lišíme, máme odlišné ambice na spokojenost zákazník,“ prohlásil generální ředitel BMW na konferenci pořádané ekonomickým deníkem Handelsblatt.
A zatímco téma ohledně toho zda je Tesla prémiová značka či nikoliv je možná hodné diskuzi, s částí výroku, kde Zipse avizuje pokles ceny, nemůžeme souhlasit. Nabízí se zmínit náš předchozí příspěvek, ve kterém rozebíráme naopak poměrně zásadní nárůst ceny Modelu 3, a to dokonce o 23 % za poslední rok.

Čtěte také: Svět se směje! BMW iX na oficiálních fotkách není samo, je tam omylem i Mercedes
Ve spolehlivosti Tesla naopak válí
Co se týče kvality, může mít generální ředitel BMW i pravdu. Tesla by na zpracování opravdu mohla v některých směrech malinko zapracovat. Kde se ale Zips opět trochu milí je zmiňovaná spolehlivost modelů Tesly, v tomto ohledu naopak vozy Elona Muska vynikají. To je vidět i na odezvě zákazníků, kteří jsou s automobily v této oblasti velmi spokojeni, což dokazuje nezisková organizace Consumer Reports, která řadí Teslu na první místo žebříčku v otázce spolehlivosti.
Přiznejme však, že samotné mnichovské automobilce se daří o poznání více, než výrokům jejího ředitele. Neustále na nás chrlí nové modely, naposledy třeba nový sedan i4 nebo SUV iX, a jejich stávající vozy s alternativním pohonem se prodávají opravdu slušně. Vždyť za prvních 9 měsíců od začátku roku se prodalo více než 230 000 plug-in hybridních a čistě elektrických vozidel.