Po dlouhém čekání se nám konečně odhaluje nový elektromobil z dílny bavorské automobilky. Ta za posledních pár let nepřišla s žádným významným elektrickým modelem, což je po úspěchu BMW i3 poměrně velká škoda. Svou reputaci chce nyní řádně napravit, a proto inženýři přichází s něčím, co musí potěšit i zaryté fanoušky spalovacích motorů.
Novinka nese název BMW i4 a dle automobilky jde o čtyřdveřové kupé. Co se designu týče, tak auto nepřichází s žádným šokujícím zjištěním, protože jsme jej mohli poprvé spatřit ještě jako koncept. Později následovalo několik špiónských fotek při testování a vše vyvrcholilo tím, že BMW unikla jediná fotka produkčního prototypu. To už ovšem odvál vítr a my si můžeme užít odhalení se vším všudy.
Jak můžete na první dobrou vidět, tak BMW i4 navazuje na klasickou řadu 4. Nejvíce diskutabilní na jinak známém designu jsou nejspíš ledvinky, které slouží vozu jen na okrasu, protože jsou z velké části zaslepené. Díky absenci spalovacího motoru totiž nemusí BMW celé ústrojí tak intenzivně chladit.
Velkých změn se pak dočkal samotný interiér, který nyní nabízí přímo obrovský přístrojový štít. Ten se skládá ze dvou obrazovek – první má velikost 12,3 palců a ta druhá 14,9 palců. Díky tomu se dostává BMW i4 do čela technologických lídrů (co se velikosti displeje týče), nicméně zároveň ztrácí hned několik fyzických tlačítek. To může být pro mnohé řidiče rozhodovací faktor, se kterým snad automobilka počítá.
V době uvedení na trh bude k dispozici dvojice motorizací. Naprostý základ tvoří i4 eDrive40, který dostal do vínku elektromotor o výkonu 250 kW. Ten je umístěn samozřejmě na zadní nápravě a v případě chuti na ostřejší kousek musíte sáhnout po provedení i4 M50. “Emkové” BMW má dvojici elektromotorů pro zajištění pohonu všech kol, protože k osedlání výkonu 400 kW už bude potřeba pomoc i přední nápravy. Mimochodem, jde o vůbec první elektromobil vyvíjený divizí BMW M a s pohonem všech kol.
Čtěte také: Poslechněte si zvuk sportovního elektromobilu BMW M, který vytvořil Hans Zimmer
Co se baterie týče, tak ta bude stejná pro obě motorizace. BMW nabízí kapacitu 83,9 kWh, přičemž využitelných je 80,7 kWh. Slabší verze i4 eDrive 40 dokáže urazit až 590 kilometrů, zatímco i4 M50 “pouze” 510 kilometrů. O rychlé načerpání další energie se pak stará systém, který dovolí nabíjet výkonem až 200 kW.
Elektromobil BMW i4 se objeví na našem trhu během listopadu 2021. Ceny včetně DPH začínají u modelu BMW i4 eDrive40 na částce 1 453 400 Kč. Cenovou politiku silnější verze M50 zatím neznáme, nicméně očekáváme poměrně razantní odskočení od základu.
Konstrukce | čtyřdveřové kupé, rozměry: 4783 × 1852 × 1448 mm, hmotnost: 2050 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon zadních/všech kol |
Výkon | eDrive40: výkon 250 kW, točivý moment 430 Nm | M50: výkon 400 kW, točivý moment 795 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, 83,9 kWh (využitelných 80,7 kWh) |
Nabíjení | palubní 11 kW nabíječka, maximální výkon 200 kW při rychlonabíjení, CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | ? kWh/100 km, dojezd eDrive40 590 km, dojezd M50 510 km |
Cena a dostupnost | verze eDrive40 od 1 453 400 Kč, verze M50 od ? Kč |
Jak se Vám líbí nový elektromobil BMW i4? Podělte se o názor v diskuzi!
Po dlouhém čekání se nám konečně odhaluje nový elektromobil z dílny bavorské automobilky. Ta za posledních pár let nepřišla s žádným významným elektrickým modelem, což je po úspěchu BMW i3 poměrně velká škoda. Svou reputaci chce nyní řádně napravit, a proto inženýři přichází s něčím, co musí potěšit i zaryté fanoušky spalovacích motorů.
Novinka nese název BMW i4 a dle automobilky jde o čtyřdveřové kupé. Co se designu týče, tak auto nepřichází s žádným šokujícím zjištěním, protože jsme jej mohli poprvé spatřit ještě jako koncept. Později následovalo několik špiónských fotek při testování a vše vyvrcholilo tím, že BMW unikla jediná fotka produkčního prototypu. To už ovšem odvál vítr a my si můžeme užít odhalení se vším všudy.
Jak můžete na první dobrou vidět, tak BMW i4 navazuje na klasickou řadu 4. Nejvíce diskutabilní na jinak známém designu jsou nejspíš ledvinky, které slouží vozu jen na okrasu, protože jsou z velké části zaslepené. Díky absenci spalovacího motoru totiž nemusí BMW celé ústrojí tak intenzivně chladit.
Velkých změn se pak dočkal samotný interiér, který nyní nabízí přímo obrovský přístrojový štít. Ten se skládá ze dvou obrazovek – první má velikost 12,3 palců a ta druhá 14,9 palců. Díky tomu se dostává BMW i4 do čela technologických lídrů (co se velikosti displeje týče), nicméně zároveň ztrácí hned několik fyzických tlačítek. To může být pro mnohé řidiče rozhodovací faktor, se kterým snad automobilka počítá.
V době uvedení na trh bude k dispozici dvojice motorizací. Naprostý základ tvoří i4 eDrive40, který dostal do vínku elektromotor o výkonu 250 kW. Ten je umístěn samozřejmě na zadní nápravě a v případě chuti na ostřejší kousek musíte sáhnout po provedení i4 M50. “Emkové” BMW má dvojici elektromotorů pro zajištění pohonu všech kol, protože k osedlání výkonu 400 kW už bude potřeba pomoc i přední nápravy. Mimochodem, jde o vůbec první elektromobil vyvíjený divizí BMW M a s pohonem všech kol.
Čtěte také: Poslechněte si zvuk sportovního elektromobilu BMW M, který vytvořil Hans Zimmer
Co se baterie týče, tak ta bude stejná pro obě motorizace. BMW nabízí kapacitu 83,9 kWh, přičemž využitelných je 80,7 kWh. Slabší verze i4 eDrive 40 dokáže urazit až 590 kilometrů, zatímco i4 M50 “pouze” 510 kilometrů. O rychlé načerpání další energie se pak stará systém, který dovolí nabíjet výkonem až 200 kW.
Elektromobil BMW i4 se objeví na našem trhu během listopadu 2021. Ceny včetně DPH začínají u modelu BMW i4 eDrive40 na částce 1 453 400 Kč. Cenovou politiku silnější verze M50 zatím neznáme, nicméně očekáváme poměrně razantní odskočení od základu.
Konstrukce | čtyřdveřové kupé, rozměry: 4783 × 1852 × 1448 mm, hmotnost: 2050 kg |
---|---|
Pohon | elektromobil, pohon zadních/všech kol |
Výkon | eDrive40: výkon 250 kW, točivý moment 430 Nm | M50: výkon 400 kW, točivý moment 795 Nm |
Baterie a dojezd | Li-Ion, 83,9 kWh (využitelných 80,7 kWh) |
Nabíjení | palubní 11 kW nabíječka, maximální výkon 200 kW při rychlonabíjení, CCS, Mennekes |
Spotřeba a dojezd | ? kWh/100 km, dojezd eDrive40 590 km, dojezd M50 510 km |
Cena a dostupnost | verze eDrive40 od 1 453 400 Kč, verze M50 od ? Kč |
Jak se Vám líbí nový elektromobil BMW i4? Podělte se o názor v diskuzi!