Měla to být jedna z hlavních hvězd autosalonu v Ženevě, ovšem kvůli nebezpečí koronaviru nakonec došlo ke zrušení akce, a tak proběhlo představení nového elektromobilu BMW i4 online.
TIP: V Mnichově budou 6 týdnů předělávat hlavní výrobní závod. Kvůli elektromobilu BMW i4
O slibovaném čistě elektrickém autě od BMW, který by vyzval na přímý souboj Teslu, jsme slyšeli už pár let. Ale pouze šlo o pouhý koncept BMW i4, což se ani po dnešní premiéře nezměnilo a na sériově vyráběnou verzi – dost možná s odlišným designem a parametry, si ještě budeme muset nějakou dobu počkat.
Každopádně nový elektromobil vypadá zatím hodně nadějně, a to nejen designem, ale i specifikacemi. Půjde o první čistě elektrický model prémiové střední třídy značky BMW, takže bude vypadat více jako řekněme běžné, klasické auto a ne tak výstředně, futuristicky jako současný elektromobil BMW i3 (test).
BMW i4 je čistě elektrické čtyřdveřové Gran Coupé, které je postavené na technice BMW eDrive páté generace. Tu jako první přinese stájový kolega BMW iX3 a později také BMW iNext, který je zatím také jen konceptem a do sériové výroby to má ještě docela daleko.
Nové sportovně-luxusní BMW se může pochlubit špičkovými parametry, se kterými konečně po letech jistě vyzve na přímý souboj americkou Teslu a její elektromobily. Maximální výkon předobrazu chystaného BMW i4 činí 390 kW (530 koní), což jej řadí na úroveň současného spalovacího motoru V8 od BMW, takže ani pro milovníky opravdu rychlé jízdy by přechod k elektromobilu neměl být nijak nepříjemný, spíše naopak. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za zhruba 4 sekundy a maximální rychlost je přes 200 km/h.
Důležité vylepšení pak proběhlo i na poli baterií. Nově navržený vysokonapěťový akumulátor využívá nejnovější technologii bateriových článků. Váží zhruba 550 kilogramů, má kapacitu přibližně 80 kWh a v testovacím cyklu WLTP umožňuje dojezd až 600 km na jedno nabití. I díky tomu, že elektromobil BMW i4 využívá aerodynamicky vylepšenou masku chladiče, lépe tvarované nárazníky, či speciální kola pro delší dojezd.
TIP: S novými Li-Ion bateriemi ujede elektromobil až 1 000 km
BMW si dalo záležet i na takových detailech, jako je zvuk. Jelikož jsou elektromobily praktické tiché, není slyšet motor a odezva auta, což může ubírat na zážitku z jízdy. Proto se německá automobilka domluvila se světově proslulým skladatelem Hansem Zimmerem a ten společně s Renzem Vitalem z BMW složil speciální sadu zvuků pro elektromobil, nejen zvuk pohonu, ale také otevírání dveří či startování.
“Moderní odstín karoserie Frozen Light Copper dává vzpomenout na filigránský lak konceptu BMW Vision iNext a předvádí úchvatnou vizuální souhru jednotlivých ploch. Modré prvky v přední části, na bocích a na zádi odkazují na příslušnost k rodině BMW i. Nejen že zvýrazňují typické prvky rodiny BMW i, ale také vyzdvihují techniku ukrytou pod povrchem – například masku chladiče ve tvaru ledvinek v roli „průzkumného celku“, lišty v bočních prazích ukrývajících baterie či aerodynamiku zlepšující difuzory v zadní části, vyplňující prostor, který dříve patřil koncovkám výfuku.” uvádí BMW ve své tiskové zprávě.
BMW uvádí, že sériová výroba elektromobilu i4 začne v roce 2021 a ve stejném roce půjde do prodeje po celém světě, takže nejspíše i v České republice. Cenu samozřejmě ještě výrobce nezveřejnil.
https://youtu.be/bZumk8qqA_c
Měla to být jedna z hlavních hvězd autosalonu v Ženevě, ovšem kvůli nebezpečí koronaviru nakonec došlo ke zrušení akce, a tak proběhlo představení nového elektromobilu BMW i4 online.
TIP: V Mnichově budou 6 týdnů předělávat hlavní výrobní závod. Kvůli elektromobilu BMW i4
O slibovaném čistě elektrickém autě od BMW, který by vyzval na přímý souboj Teslu, jsme slyšeli už pár let. Ale pouze šlo o pouhý koncept BMW i4, což se ani po dnešní premiéře nezměnilo a na sériově vyráběnou verzi – dost možná s odlišným designem a parametry, si ještě budeme muset nějakou dobu počkat.
Každopádně nový elektromobil vypadá zatím hodně nadějně, a to nejen designem, ale i specifikacemi. Půjde o první čistě elektrický model prémiové střední třídy značky BMW, takže bude vypadat více jako řekněme běžné, klasické auto a ne tak výstředně, futuristicky jako současný elektromobil BMW i3 (test).
BMW i4 je čistě elektrické čtyřdveřové Gran Coupé, které je postavené na technice BMW eDrive páté generace. Tu jako první přinese stájový kolega BMW iX3 a později také BMW iNext, který je zatím také jen konceptem a do sériové výroby to má ještě docela daleko.
Nové sportovně-luxusní BMW se může pochlubit špičkovými parametry, se kterými konečně po letech jistě vyzve na přímý souboj americkou Teslu a její elektromobily. Maximální výkon předobrazu chystaného BMW i4 činí 390 kW (530 koní), což jej řadí na úroveň současného spalovacího motoru V8 od BMW, takže ani pro milovníky opravdu rychlé jízdy by přechod k elektromobilu neměl být nijak nepříjemný, spíše naopak. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za zhruba 4 sekundy a maximální rychlost je přes 200 km/h.
Důležité vylepšení pak proběhlo i na poli baterií. Nově navržený vysokonapěťový akumulátor využívá nejnovější technologii bateriových článků. Váží zhruba 550 kilogramů, má kapacitu přibližně 80 kWh a v testovacím cyklu WLTP umožňuje dojezd až 600 km na jedno nabití. I díky tomu, že elektromobil BMW i4 využívá aerodynamicky vylepšenou masku chladiče, lépe tvarované nárazníky, či speciální kola pro delší dojezd.
TIP: S novými Li-Ion bateriemi ujede elektromobil až 1 000 km
BMW si dalo záležet i na takových detailech, jako je zvuk. Jelikož jsou elektromobily praktické tiché, není slyšet motor a odezva auta, což může ubírat na zážitku z jízdy. Proto se německá automobilka domluvila se světově proslulým skladatelem Hansem Zimmerem a ten společně s Renzem Vitalem z BMW složil speciální sadu zvuků pro elektromobil, nejen zvuk pohonu, ale také otevírání dveří či startování.
“Moderní odstín karoserie Frozen Light Copper dává vzpomenout na filigránský lak konceptu BMW Vision iNext a předvádí úchvatnou vizuální souhru jednotlivých ploch. Modré prvky v přední části, na bocích a na zádi odkazují na příslušnost k rodině BMW i. Nejen že zvýrazňují typické prvky rodiny BMW i, ale také vyzdvihují techniku ukrytou pod povrchem – například masku chladiče ve tvaru ledvinek v roli „průzkumného celku“, lišty v bočních prazích ukrývajících baterie či aerodynamiku zlepšující difuzory v zadní části, vyplňující prostor, který dříve patřil koncovkám výfuku.” uvádí BMW ve své tiskové zprávě.
BMW uvádí, že sériová výroba elektromobilu i4 začne v roce 2021 a ve stejném roce půjde do prodeje po celém světě, takže nejspíše i v České republice. Cenu samozřejmě ještě výrobce nezveřejnil.
https://youtu.be/bZumk8qqA_c