BMW iX a i4 mají vadné baterie. Hrozí požár, vozy musí okamžitě přestat jezdit
- BMW svolává ke kontrole desítky elektrických vozů
- Jedna výrobní série baterií obsahuje zásadní chybu
- V nejhorším případě se může vůz vznítit

BMW oznámilo svolávací akci pro 83 kusů elektrických modelů iX a i4. Stalo se tak po vyšetřování několika vznícení těchto dvou modelů značky. Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) varuje majitele těchto vozidel, aby s nimi okamžitě přestali jezdit.
Vadná série baterií ve vozech BMW může vést k požáru
Chyba se týká modelů iX xDrive 50, iX M60, i4 eDrive40 a i4 M50. Majitelé by neměli vozy používat, nabíjet nebo je parkovat v uzavřených prostorech. Po dubnovém vyšetřování vzplanutí modelu i4 došlo v BMW k poznatku, že vybrané bateriové články od dodavatele Samsung SDI obsahují výrobní chybu. Tato série baterií se montovala do modelu iX mezi prosincem 2021 a koncem června letošního roku. U modelu i4 se jedná o rozmezí od 22. listopadu do 13. června 2022.
Vedení společnosti vyrozumělo prodejce, aby svolali majitele vozidel ke kontrole. Vadné baterie automobilka bezplatně vymění za nové. Podle vyjádření společnosti nedošlo ve spojitosti s těmito defekty z žádné újmě na zdraví ani k zaviněným nehodám. Všichni majitelé by měli být obesláni nejpozději během měsíce září.

Čtěte také: BMW i3 sedan předvedl žhavou testovací jízdu. Elektromobil začal před zájemcem o vůz hořet!
Na dopis majitelé čekat nemusí
Pokud jsou ale majitelům tyto nové informace známé i bez doručené zprávy, mohou sami kontaktovat dealera nebo servisní středisko BMW. Baterie do těchto modelů dodávají automobilce dva partneři. Kromě Samsungu SDI se jedná o světového giganta CATL. K podobné svolávací akci došlo nedávno i u amerického koncernu General Motors u modelu Bolt. Zde baterie pocházely jen od jednoho dodavatele, LG Chem.
Za vznícení bateriového článku v důsledku výrobní chyby naštěstí dochází jen velmi výjimečně. Automobilky se k takovému problému většinou staví čelem a nabízí adekvátní vyrovnání a náhradu. Většina vznícení vzniká v důsledku dopravních nehod, kdy je integrita a celistvost baterie narušená nárazem vozu. Hašení a následná práce s vozidlem je ale velmi náročná v porovnání se spalovacím vozem.
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.