Bolt je na americkém trhu velmi populární elektromobil, především díky ceně. Prodalo se ho již více než 100 tisíc kusů, nicméně už nějaký ten pátek to bylo na to přijít s novou vylepšenou generací. A tak se nyní konečně stalo – Chevrolet Bolt EV a Chevrolet Bolt EUV jsou novinky, které oživují úspěšné elektrické auto koncernu GM a mohou zaznamenat klidně ještě větší úspěch, než jejich předchůdce. A nejen proto, že jsou v početnější sestavě.
Staronový elektromobil, jinak se Bolt EV 2022 snad ani nedá nazvat. Staví totiž na stejných základech jako původní model Bolt EV z roku 2016 a má většinu specifikací stále stejnou. Jenže jeho design vnějšku a také interiér jsou kompletně přepracovány a působí konečně moderně a nadčasově.
Ve výbavě základního hatchbackového modelu Chevrolet Bolt EV najdeme Li-Ion baterii s kapacitou 65 kWh, která má zajistit dojezd 417 km dle normy EPA. Jde o stejný typ baterie jako u předchůce, akorát kvůli tomu, že má o jednu kilowatthodinu menší dostupnou kapacitu, zřejmě bude s větším bufferem. Na slibované, revoluční baterie Ultium, které mají být součástí nové platformy od General Motors, si tedy musíme ještě počkat.
Přední kola pohání elektromotor o výkonu 150 kW s točivým momentem 360 Nm, díky čemuž elektromobil značky Chevrolet zrychlí z nuly na stovku pod 7 sekund. Vylepšení se dočkala palubní nabíječka, která byla Achillovou patou modelu Bolt EV. Navýšení z jednofázových 7 kW na třífázových 11 kW zrychlí nabíjení na wallboxech, navíc součástí ceny nového vozu je také instalace domácí nabíječky.
Pokud jde ovšem o rychlonabíjení, Bolt zvládá maximálně výkonem 55 kW, což už je na dnešní poměry velmi slabé. Podle propočtů automobilky by mělo být možné dobít 160 kilometrů dojezdu během půlhodinového nabíjení. Ve výbavě novinky dále najdeme kompletně nový interiér, kde byl přepracovaný volant, infotainment v čele s 10,2″ dotykovým displejem, či středový tunel. Novinkou vůbec u prvního vozu GM je asistované řízení Super Cruise, které udrží vůz v pruzích, pohlídá si odstup od ostatních aut, apod.
Základní Bolt se dočkal ještě většího sourozence Bolt EUV (Electric Utility Vehicle – tedy jako elektrické, užitkové vozidlo – pozn. redakce), který je o 161 mm delší a o 50 kg těžší. Podle americké automobilky má svými proporcemi působit jako crossover-SUV a díky o něco zvětšenému prostoru v interiéru pak být lepší volbou po rodiny.
Specifikace však u Bolt EUV zůstávají v 99 % zcela totožné s modelem Bolt EV. Odlišnosti najdeme jen menšího rázu, například v příplatkové výbavě většího modelu si lze nakonfigurovat panoramatickou střechu a dojezd většího a těžšího elektromobilu je 402 km dle EPA, tedy o něco méně.
https://www.youtube.com/watch?v=I26NjqqLjKo
Oba nové vozy od Chevroletu si mají své zákazníky získat především díky novému designu a atraktivní cenou. Ta v případě základního modelu Bolt EV 2022 začíná na 31 995 dolarech, u většího modelu Bolt EUV 2022 pak na 33 995 dolarech. Nutno ovšem dodat, že se započtením plánované federální daňové slevy ve výši 7 000 dolarů dojde ke snížení ceny na 24 995 dolarů, a to už je sakra dobrá cena.
Oba nové modely půjdou do výroby později na jaře a dostupné budou od léta 2021. Nicméně číslovkou 2022 se snaží výrobce dát najevo, že jde o novou generaci, se kterou se budeme nejspíše potkávat v příštích možná opět nejméně čtyřech letech, než dorazí očekávaná nová platforma s revolučními bateriemi. Je škoda, že se novinky Bolt EV a Bolt EUV na český trh opět zřejmě nepodívají, protože by na zdejším trhu měly rozhodně co nabídnout.
Konstrukce | hatchback, rozměry: 4305 × 1765 × 1595 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | až 150 kW/360 Nm |
Baterie | Li-Ion, až 65 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 55 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: ? |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: 417 km (EPA) |
Výbava a technologie | 10,2″ dotykový displej, Autopilot (Super Cruise), ovládání přes mobil, instalace wallboxu je součástí ceny vozu |
Cena a dostupnost | od 31 995 USD (v přepočtu 680 000 Kč), léto 2021 |
Konstrukce | crossover-SUV, rozměry: 4466 × 1765 × 1595 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | až 150 kW/360 Nm |
Baterie | Li-Ion, až 65 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 55 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: ? |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: 402 km (EPA) |
Výbava a technologie | 10,2″ dotykový displej, Autopilot (Super Cruise), ovládání přes mobil, panoramatická střecha, instalace wallboxu je součástí ceny vozu |
Cena a dostupnost | od 33 995 USD (v přepočtu 720 000 Kč), léto 2021 |
Bolt je na americkém trhu velmi populární elektromobil, především díky ceně. Prodalo se ho již více než 100 tisíc kusů, nicméně už nějaký ten pátek to bylo na to přijít s novou vylepšenou generací. A tak se nyní konečně stalo – Chevrolet Bolt EV a Chevrolet Bolt EUV jsou novinky, které oživují úspěšné elektrické auto koncernu GM a mohou zaznamenat klidně ještě větší úspěch, než jejich předchůdce. A nejen proto, že jsou v početnější sestavě.
Staronový elektromobil, jinak se Bolt EV 2022 snad ani nedá nazvat. Staví totiž na stejných základech jako původní model Bolt EV z roku 2016 a má většinu specifikací stále stejnou. Jenže jeho design vnějšku a také interiér jsou kompletně přepracovány a působí konečně moderně a nadčasově.
Ve výbavě základního hatchbackového modelu Chevrolet Bolt EV najdeme Li-Ion baterii s kapacitou 65 kWh, která má zajistit dojezd 417 km dle normy EPA. Jde o stejný typ baterie jako u předchůce, akorát kvůli tomu, že má o jednu kilowatthodinu menší dostupnou kapacitu, zřejmě bude s větším bufferem. Na slibované, revoluční baterie Ultium, které mají být součástí nové platformy od General Motors, si tedy musíme ještě počkat.
Přední kola pohání elektromotor o výkonu 150 kW s točivým momentem 360 Nm, díky čemuž elektromobil značky Chevrolet zrychlí z nuly na stovku pod 7 sekund. Vylepšení se dočkala palubní nabíječka, která byla Achillovou patou modelu Bolt EV. Navýšení z jednofázových 7 kW na třífázových 11 kW zrychlí nabíjení na wallboxech, navíc součástí ceny nového vozu je také instalace domácí nabíječky.
Pokud jde ovšem o rychlonabíjení, Bolt zvládá maximálně výkonem 55 kW, což už je na dnešní poměry velmi slabé. Podle propočtů automobilky by mělo být možné dobít 160 kilometrů dojezdu během půlhodinového nabíjení. Ve výbavě novinky dále najdeme kompletně nový interiér, kde byl přepracovaný volant, infotainment v čele s 10,2″ dotykovým displejem, či středový tunel. Novinkou vůbec u prvního vozu GM je asistované řízení Super Cruise, které udrží vůz v pruzích, pohlídá si odstup od ostatních aut, apod.
Základní Bolt se dočkal ještě většího sourozence Bolt EUV (Electric Utility Vehicle – tedy jako elektrické, užitkové vozidlo – pozn. redakce), který je o 161 mm delší a o 50 kg těžší. Podle americké automobilky má svými proporcemi působit jako crossover-SUV a díky o něco zvětšenému prostoru v interiéru pak být lepší volbou po rodiny.
Specifikace však u Bolt EUV zůstávají v 99 % zcela totožné s modelem Bolt EV. Odlišnosti najdeme jen menšího rázu, například v příplatkové výbavě většího modelu si lze nakonfigurovat panoramatickou střechu a dojezd většího a těžšího elektromobilu je 402 km dle EPA, tedy o něco méně.
https://www.youtube.com/watch?v=I26NjqqLjKo
Oba nové vozy od Chevroletu si mají své zákazníky získat především díky novému designu a atraktivní cenou. Ta v případě základního modelu Bolt EV 2022 začíná na 31 995 dolarech, u většího modelu Bolt EUV 2022 pak na 33 995 dolarech. Nutno ovšem dodat, že se započtením plánované federální daňové slevy ve výši 7 000 dolarů dojde ke snížení ceny na 24 995 dolarů, a to už je sakra dobrá cena.
Oba nové modely půjdou do výroby později na jaře a dostupné budou od léta 2021. Nicméně číslovkou 2022 se snaží výrobce dát najevo, že jde o novou generaci, se kterou se budeme nejspíše potkávat v příštích možná opět nejméně čtyřech letech, než dorazí očekávaná nová platforma s revolučními bateriemi. Je škoda, že se novinky Bolt EV a Bolt EUV na český trh opět zřejmě nepodívají, protože by na zdejším trhu měly rozhodně co nabídnout.
Konstrukce | hatchback, rozměry: 4305 × 1765 × 1595 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | až 150 kW/360 Nm |
Baterie | Li-Ion, až 65 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 55 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: ? |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: 417 km (EPA) |
Výbava a technologie | 10,2″ dotykový displej, Autopilot (Super Cruise), ovládání přes mobil, instalace wallboxu je součástí ceny vozu |
Cena a dostupnost | od 31 995 USD (v přepočtu 680 000 Kč), léto 2021 |
Konstrukce | crossover-SUV, rozměry: 4466 × 1765 × 1595 mm, hmotnost: ? kg |
---|---|
Pohon | elektřina, pohon předních kol |
Výkon | až 150 kW/360 Nm |
Baterie | Li-Ion, až 65 kWh (využitelných ? kWh) |
Nabíjení | rychlonabíjení: max. 55 kW, palubní nabíječka: max. 11 kW, konektory: ? |
Spotřeba a dojezd | kombinovaná spotřeba: ? kWh/100 km, dojezd: 402 km (EPA) |
Výbava a technologie | 10,2″ dotykový displej, Autopilot (Super Cruise), ovládání přes mobil, panoramatická střecha, instalace wallboxu je součástí ceny vozu |
Cena a dostupnost | od 33 995 USD (v přepočtu 720 000 Kč), léto 2021 |