Automobilka Volkswagen pomalu dotahuje Teslu, tvrdí nová analýza

  • Německá automobilka ve svém vývoji pomalu dotahuje Teslu
  • Volkswagen za to vděčí primárně své modulární MEB platformě
  • V dlouhodobém horizontu se jim může plán vyplatit
Logo automobilky Volkswagen

Logo automobilky Volkswagen

Pokud někdo vyřkne magické slovíčko Tesla, tak se ostatním nejspíš vybaví to, že jde o jednoho z největších výrobců elektromobilů. Kalifornská automobilka má na poli vývoje i výroby aut na baterky poměrně velký náskok, který se v posledních letech s nástupem dalších hráčů na trh ovšem krátí. Může za to i Volkswagen, který prý Teslu dotahuje mílovými kroky.

Volkswagen a jejich skvělá platforma

Německá automobilka v rámci jejich elektrického snažení vytvořila známou MEB platformu, která se dá využívat napříč několika segmenty. Analytici z UBS se ji podívali na zoubek a tvrdí, že není jen skvělá, ale rovnou přelomová. Právě její modularita dokáže ve výsledku rychleji generovat zisk, po kterém automobilka při tak drahém vývoji touží.

Speciální koncernová platforma MEB pro elektromobily

Speciální koncernová platforma MEB pro elektromobily | foto: Volkswagen


Čtěte také: Bude slibovaný Volkswagen Trinity revoluční elektromobil?


Zatím jsme si mohli zmíněnou platformu “osahat” maximálně u modelu ID.3, který zatím nedostál očekávání a není zrovna prodejním hitem. Automobilka má druhou šanci u většího modelu ID.4, který se v současnosti dostává na český trh. Němci pak mají v plánu taktéž Volkswagen ID.1, což by měl být vůbec nejdostupnější elektromobil v nabídce.

A jaké jsou plány do budoucna?

S nástupem číl dál širší elektrifikace se nabízí otázka, kam až může vývoj Volkswagenu směřovat. V rámci VW Power Day 2021 jsme se dozvěděli, že automobilka chystá vylepšit své vozy o lepší baterie. Taktéž si chtějí baterky sami vyrábět v rámci gigatováren, z čehož jedna by mohla stát i na území České republiky. A aby toho nebylo málo, tak plánují i rozsáhnou výstavbu rychlonabíjecích stanic. Do roku 2025 by se v Evropě mělo objevit až 18 tisíc rychlonabíječek.

Myslíte si, že má Volkswagen potřebné zbraně, aby sesadil Teslu z trůnu? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Automobilka Volkswagen pomalu dotahuje Teslu, tvrdí nová analýza

  • Německá automobilka ve svém vývoji pomalu dotahuje Teslu
  • Volkswagen za to vděčí primárně své modulární MEB platformě
  • V dlouhodobém horizontu se jim může plán vyplatit
Logo automobilky Volkswagen

Logo automobilky Volkswagen

Pokud někdo vyřkne magické slovíčko Tesla, tak se ostatním nejspíš vybaví to, že jde o jednoho z největších výrobců elektromobilů. Kalifornská automobilka má na poli vývoje i výroby aut na baterky poměrně velký náskok, který se v posledních letech s nástupem dalších hráčů na trh ovšem krátí. Může za to i Volkswagen, který prý Teslu dotahuje mílovými kroky.

Volkswagen a jejich skvělá platforma

Německá automobilka v rámci jejich elektrického snažení vytvořila známou MEB platformu, která se dá využívat napříč několika segmenty. Analytici z UBS se ji podívali na zoubek a tvrdí, že není jen skvělá, ale rovnou přelomová. Právě její modularita dokáže ve výsledku rychleji generovat zisk, po kterém automobilka při tak drahém vývoji touží.

Speciální koncernová platforma MEB pro elektromobily

Speciální koncernová platforma MEB pro elektromobily | foto: Volkswagen


Čtěte také: Bude slibovaný Volkswagen Trinity revoluční elektromobil?


Zatím jsme si mohli zmíněnou platformu “osahat” maximálně u modelu ID.3, který zatím nedostál očekávání a není zrovna prodejním hitem. Automobilka má druhou šanci u většího modelu ID.4, který se v současnosti dostává na český trh. Němci pak mají v plánu taktéž Volkswagen ID.1, což by měl být vůbec nejdostupnější elektromobil v nabídce.

A jaké jsou plány do budoucna?

S nástupem číl dál širší elektrifikace se nabízí otázka, kam až může vývoj Volkswagenu směřovat. V rámci VW Power Day 2021 jsme se dozvěděli, že automobilka chystá vylepšit své vozy o lepší baterie. Taktéž si chtějí baterky sami vyrábět v rámci gigatováren, z čehož jedna by mohla stát i na území České republiky. A aby toho nebylo málo, tak plánují i rozsáhnou výstavbu rychlonabíjecích stanic. Do roku 2025 by se v Evropě mělo objevit až 18 tisíc rychlonabíječek.

Myslíte si, že má Volkswagen potřebné zbraně, aby sesadil Teslu z trůnu? Podělte se o názor v diskuzi!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."