Pokud někdo vyřkne magické slovíčko Tesla, tak se ostatním nejspíš vybaví to, že jde o jednoho z největších výrobců elektromobilů. Kalifornská automobilka má na poli vývoje i výroby aut na baterky poměrně velký náskok, který se v posledních letech s nástupem dalších hráčů na trh ovšem krátí. Může za to i Volkswagen, který prý Teslu dotahuje mílovými kroky.
Německá automobilka v rámci jejich elektrického snažení vytvořila známou MEB platformu, která se dá využívat napříč několika segmenty. Analytici z UBS se ji podívali na zoubek a tvrdí, že není jen skvělá, ale rovnou přelomová. Právě její modularita dokáže ve výsledku rychleji generovat zisk, po kterém automobilka při tak drahém vývoji touží.
Čtěte také: Bude slibovaný Volkswagen Trinity revoluční elektromobil?
Zatím jsme si mohli zmíněnou platformu “osahat” maximálně u modelu ID.3, který zatím nedostál očekávání a není zrovna prodejním hitem. Automobilka má druhou šanci u většího modelu ID.4, který se v současnosti dostává na český trh. Němci pak mají v plánu taktéž Volkswagen ID.1, což by měl být vůbec nejdostupnější elektromobil v nabídce.
S nástupem číl dál širší elektrifikace se nabízí otázka, kam až může vývoj Volkswagenu směřovat. V rámci VW Power Day 2021 jsme se dozvěděli, že automobilka chystá vylepšit své vozy o lepší baterie. Taktéž si chtějí baterky sami vyrábět v rámci gigatováren, z čehož jedna by mohla stát i na území České republiky. A aby toho nebylo málo, tak plánují i rozsáhnou výstavbu rychlonabíjecích stanic. Do roku 2025 by se v Evropě mělo objevit až 18 tisíc rychlonabíječek.
Myslíte si, že má Volkswagen potřebné zbraně, aby sesadil Teslu z trůnu? Podělte se o názor v diskuzi!
Pokud někdo vyřkne magické slovíčko Tesla, tak se ostatním nejspíš vybaví to, že jde o jednoho z největších výrobců elektromobilů. Kalifornská automobilka má na poli vývoje i výroby aut na baterky poměrně velký náskok, který se v posledních letech s nástupem dalších hráčů na trh ovšem krátí. Může za to i Volkswagen, který prý Teslu dotahuje mílovými kroky.
Německá automobilka v rámci jejich elektrického snažení vytvořila známou MEB platformu, která se dá využívat napříč několika segmenty. Analytici z UBS se ji podívali na zoubek a tvrdí, že není jen skvělá, ale rovnou přelomová. Právě její modularita dokáže ve výsledku rychleji generovat zisk, po kterém automobilka při tak drahém vývoji touží.
Čtěte také: Bude slibovaný Volkswagen Trinity revoluční elektromobil?
Zatím jsme si mohli zmíněnou platformu “osahat” maximálně u modelu ID.3, který zatím nedostál očekávání a není zrovna prodejním hitem. Automobilka má druhou šanci u většího modelu ID.4, který se v současnosti dostává na český trh. Němci pak mají v plánu taktéž Volkswagen ID.1, což by měl být vůbec nejdostupnější elektromobil v nabídce.
S nástupem číl dál širší elektrifikace se nabízí otázka, kam až může vývoj Volkswagenu směřovat. V rámci VW Power Day 2021 jsme se dozvěděli, že automobilka chystá vylepšit své vozy o lepší baterie. Taktéž si chtějí baterky sami vyrábět v rámci gigatováren, z čehož jedna by mohla stát i na území České republiky. A aby toho nebylo málo, tak plánují i rozsáhnou výstavbu rychlonabíjecích stanic. Do roku 2025 by se v Evropě mělo objevit až 18 tisíc rychlonabíječek.
Myslíte si, že má Volkswagen potřebné zbraně, aby sesadil Teslu z trůnu? Podělte se o názor v diskuzi!