Volkswagen slibuje na poli elektromobility velké věci, ale roky plynou a stále je problém je realizovat. Krásným příkladem je model ID.3, který měl neuvěřitelné zpoždění, problémy softwarového rázu a ani začátkem roku 2021 nesplnil to, co sliboval. Ani omylem totiž nejde o lidový elektromobil, ale jen o další elektrické auto za milion.
Dovolte mi tedy krátké zamyšlení na téma, zda vůbec může být elektromobil z Wolfsburgu revoluční? Koncem ledna jsme se totiž dozvěděli o dalším připravovaném převratném elektromobilu od Volkswagenu, který už má být zaručeně revoluční. Ono když to nevyšlo v roce 2020, tak to vyjde příště, nebo snad ne?
Tentokrát Volkswagen roztáčí na plné obrátky sliby a spekulace kolem projektu Trinity. Název je odvozen z latinského slova trinitas s významem trojjedinost. To zní samozřejmě krásně, stejně jako důvody – nový revoluční elektromobil Volkswagen má být postavený na zcela nové čistě elektrické platformě využívající nejmodernější software, dále mít nejnovější technologie s využitím internetu, či se má vyrábět maximálně inteligentně v hlavním závodě Wolfsburg.
Abstraktně popisovaný elektromobil má alespoň jednu konkrétní informaci, a sice, že má dorazit někdy v roce 2026. Do té doby je samozřejmě času dost a vše se může ještě změnit. Zatím jsme se z tiskové zprávy dozvěděli sliby, že Volkswagen chce zcela novou platformu, nové baterie, nové elektromotory, nové technologie, nový software, rychlejší nabíjení, či autonomní řízení 2. úrovně s pozdějším updatem na 4. úroveň, kdy má auto zvládnout jízdu zcela bez řidiče. Navíc zákazník má mít možnost si funkce u vozu kdykoliv dokupovat, nebude tedy omezený výběrem hardwaru. Nové výrobní technologie má obstarat továrna ve Wolfsburgu.
Čtěte také: Volkswagen prodává elektromobily sám sobě a tím plní emisní limity
Jak chce Volkswagen dohnat konkurenční Teslu či Hyundai, to netušíme. Zatímco ve Spojených státech už má Tesla hotové produkty a pouze potřebuje zapracovat na kvalitě, aby všechny výrobní várky byly stejně kvalitní, v případě automobilky z Jižní Koreje letos dorazí s novinkou Hyundai Ioniq 5, která bude pro Teslu po všech stránkách asi největší konkurencí – a v Německu plánují revoluci na rok 2026.
Revoluci si tedy představujeme trochu jinak. Pokud Volkswagen přijde se svým převratným elektromobilem v roce 2026, už tady dávno budou elektromobily stejné nebo lepší od jiných výrobců, které jsou aktuálně o krok napřed a vývoj nových elektromobilů určitě neukončí, spíše nechají tajný pod pokličkou. A v takovém případě tedy u Volkswagenu podle mě nejspíše nejde a ani nepůjde o žádný revoluční produkt, ale pouze o dohánění konkurence.
Čtěte také: Nechceme skončit jako Nokia, říká v rozhovoru šéf Volkswagenu
Za nás je rozhodně dobře, když se snaží automobilka vyvinout co nejlepší automobil, ale nemusela by pořád jenom slibovat a dělat si z toho jeden velký marketing. Mnohem sympatičtější nám přijde, když firma oznamuje až to, co skutečně má, a ne co by chtěla jednoho dne mít.
Co si o tom myslíte vy? Těšíte se, že se třeba jednoho dne dočkáme revolučního elektromobilu od Volkswagenu? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!
Volkswagen slibuje na poli elektromobility velké věci, ale roky plynou a stále je problém je realizovat. Krásným příkladem je model ID.3, který měl neuvěřitelné zpoždění, problémy softwarového rázu a ani začátkem roku 2021 nesplnil to, co sliboval. Ani omylem totiž nejde o lidový elektromobil, ale jen o další elektrické auto za milion.
Dovolte mi tedy krátké zamyšlení na téma, zda vůbec může být elektromobil z Wolfsburgu revoluční? Koncem ledna jsme se totiž dozvěděli o dalším připravovaném převratném elektromobilu od Volkswagenu, který už má být zaručeně revoluční. Ono když to nevyšlo v roce 2020, tak to vyjde příště, nebo snad ne?
Tentokrát Volkswagen roztáčí na plné obrátky sliby a spekulace kolem projektu Trinity. Název je odvozen z latinského slova trinitas s významem trojjedinost. To zní samozřejmě krásně, stejně jako důvody – nový revoluční elektromobil Volkswagen má být postavený na zcela nové čistě elektrické platformě využívající nejmodernější software, dále mít nejnovější technologie s využitím internetu, či se má vyrábět maximálně inteligentně v hlavním závodě Wolfsburg.
Abstraktně popisovaný elektromobil má alespoň jednu konkrétní informaci, a sice, že má dorazit někdy v roce 2026. Do té doby je samozřejmě času dost a vše se může ještě změnit. Zatím jsme se z tiskové zprávy dozvěděli sliby, že Volkswagen chce zcela novou platformu, nové baterie, nové elektromotory, nové technologie, nový software, rychlejší nabíjení, či autonomní řízení 2. úrovně s pozdějším updatem na 4. úroveň, kdy má auto zvládnout jízdu zcela bez řidiče. Navíc zákazník má mít možnost si funkce u vozu kdykoliv dokupovat, nebude tedy omezený výběrem hardwaru. Nové výrobní technologie má obstarat továrna ve Wolfsburgu.
Čtěte také: Volkswagen prodává elektromobily sám sobě a tím plní emisní limity
Jak chce Volkswagen dohnat konkurenční Teslu či Hyundai, to netušíme. Zatímco ve Spojených státech už má Tesla hotové produkty a pouze potřebuje zapracovat na kvalitě, aby všechny výrobní várky byly stejně kvalitní, v případě automobilky z Jižní Koreje letos dorazí s novinkou Hyundai Ioniq 5, která bude pro Teslu po všech stránkách asi největší konkurencí – a v Německu plánují revoluci na rok 2026.
Revoluci si tedy představujeme trochu jinak. Pokud Volkswagen přijde se svým převratným elektromobilem v roce 2026, už tady dávno budou elektromobily stejné nebo lepší od jiných výrobců, které jsou aktuálně o krok napřed a vývoj nových elektromobilů určitě neukončí, spíše nechají tajný pod pokličkou. A v takovém případě tedy u Volkswagenu podle mě nejspíše nejde a ani nepůjde o žádný revoluční produkt, ale pouze o dohánění konkurence.
Čtěte také: Nechceme skončit jako Nokia, říká v rozhovoru šéf Volkswagenu
Za nás je rozhodně dobře, když se snaží automobilka vyvinout co nejlepší automobil, ale nemusela by pořád jenom slibovat a dělat si z toho jeden velký marketing. Mnohem sympatičtější nám přijde, když firma oznamuje až to, co skutečně má, a ne co by chtěla jednoho dne mít.
Co si o tom myslíte vy? Těšíte se, že se třeba jednoho dne dočkáme revolučního elektromobilu od Volkswagenu? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!