Názor: Bude slibovaný Volkswagen Trinity revoluční elektromobil?

  • Volkswagen to dělá zas a znovu
  • Slibuje revoluční produkt, který je zatím jen ve hvězdách
  • Bude Volkswagen Trinity revoluční nejen na papíře, ale i v reálu?
Volkswagen Trinity, elektromobil

Volkswagen Trinity, elektromobil

Volkswagen slibuje na poli elektromobility velké věci, ale roky plynou a stále je problém je realizovat. Krásným příkladem je model ID.3, který měl neuvěřitelné zpoždění, problémy softwarového rázu a ani začátkem roku 2021 nesplnil to, co sliboval. Ani omylem totiž nejde o lidový elektromobil, ale jen o další elektrické auto za milion.

Dovolte mi tedy krátké zamyšlení na téma, zda vůbec může být elektromobil z Wolfsburgu revoluční? Koncem ledna jsme se totiž dozvěděli o dalším připravovaném převratném elektromobilu od Volkswagenu, který už má být zaručeně revoluční. Ono když to nevyšlo v roce 2020, tak to vyjde příště, nebo snad ne?

Volkswagen Trinity

Tentokrát Volkswagen roztáčí na plné obrátky sliby a spekulace kolem projektu Trinity. Název je odvozen z latinského slova trinitas s významem trojjedinost. To zní samozřejmě krásně, stejně jako důvody – nový revoluční elektromobil Volkswagen má být postavený na zcela nové čistě elektrické platformě využívající nejmodernější software, dále mít nejnovější technologie s využitím internetu, či se má vyrábět maximálně inteligentně v hlavním závodě Wolfsburg.

Abstraktně popisovaný elektromobil má alespoň jednu konkrétní informaci, a sice, že má dorazit někdy v roce 2026. Do té doby je samozřejmě času dost a vše se může ještě změnit. Zatím jsme se z tiskové zprávy dozvěděli sliby, že Volkswagen chce zcela novou platformu, nové baterie, nové elektromotory, nové technologie, nový software, rychlejší nabíjení, či autonomní řízení 2. úrovně s pozdějším updatem na 4. úroveň, kdy má auto zvládnout jízdu zcela bez řidiče. Navíc zákazník má mít možnost si funkce u vozu kdykoliv dokupovat, nebude tedy omezený výběrem hardwaru. Nové výrobní technologie má obstarat továrna ve Wolfsburgu.


Čtěte také: Volkswagen prodává elektromobily sám sobě a tím plní emisní limity


Volkswagen ID family

Volkswagen ID family

Jak chce Volkswagen dohnat konkurenční Teslu či Hyundai, to netušíme. Zatímco ve Spojených státech už má Tesla hotové produkty a pouze potřebuje zapracovat na kvalitě, aby všechny výrobní várky byly stejně kvalitní, v případě automobilky z Jižní Koreje letos dorazí s novinkou Hyundai Ioniq 5, která bude pro Teslu po všech stránkách asi největší konkurencí – a v Německu plánují revoluci na rok 2026.

Volkswagen může spíše kopírovat než dělat revoluci

Revoluci si tedy představujeme trochu jinak. Pokud Volkswagen přijde se svým převratným elektromobilem v roce 2026, už tady dávno budou elektromobily stejné nebo lepší od jiných výrobců, které jsou aktuálně o krok napřed a vývoj nových elektromobilů určitě neukončí, spíše nechají tajný pod pokličkou. A v takovém případě tedy u Volkswagenu podle mě nejspíše nejde a ani nepůjde o žádný revoluční produkt, ale pouze o dohánění konkurence.


Čtěte také: Nechceme skončit jako Nokia, říká v rozhovoru šéf Volkswagenu


Herbert Diess

Šéf koncernu VW, Herbert Diess | foto: VW

Za nás je rozhodně dobře, když se snaží automobilka vyvinout co nejlepší automobil, ale nemusela by pořád jenom slibovat a dělat si z toho jeden velký marketing. Mnohem sympatičtější nám přijde, když firma oznamuje až to, co skutečně má, a ne co by chtěla jednoho dne mít.

Co si o tom myslíte vy? Těšíte se, že se třeba jednoho dne dočkáme revolučního elektromobilu od Volkswagenu? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Názor: Bude slibovaný Volkswagen Trinity revoluční elektromobil?

  • Volkswagen to dělá zas a znovu
  • Slibuje revoluční produkt, který je zatím jen ve hvězdách
  • Bude Volkswagen Trinity revoluční nejen na papíře, ale i v reálu?
Volkswagen Trinity, elektromobil

Volkswagen Trinity, elektromobil

Volkswagen slibuje na poli elektromobility velké věci, ale roky plynou a stále je problém je realizovat. Krásným příkladem je model ID.3, který měl neuvěřitelné zpoždění, problémy softwarového rázu a ani začátkem roku 2021 nesplnil to, co sliboval. Ani omylem totiž nejde o lidový elektromobil, ale jen o další elektrické auto za milion.

Dovolte mi tedy krátké zamyšlení na téma, zda vůbec může být elektromobil z Wolfsburgu revoluční? Koncem ledna jsme se totiž dozvěděli o dalším připravovaném převratném elektromobilu od Volkswagenu, který už má být zaručeně revoluční. Ono když to nevyšlo v roce 2020, tak to vyjde příště, nebo snad ne?

Volkswagen Trinity

Tentokrát Volkswagen roztáčí na plné obrátky sliby a spekulace kolem projektu Trinity. Název je odvozen z latinského slova trinitas s významem trojjedinost. To zní samozřejmě krásně, stejně jako důvody – nový revoluční elektromobil Volkswagen má být postavený na zcela nové čistě elektrické platformě využívající nejmodernější software, dále mít nejnovější technologie s využitím internetu, či se má vyrábět maximálně inteligentně v hlavním závodě Wolfsburg.

Abstraktně popisovaný elektromobil má alespoň jednu konkrétní informaci, a sice, že má dorazit někdy v roce 2026. Do té doby je samozřejmě času dost a vše se může ještě změnit. Zatím jsme se z tiskové zprávy dozvěděli sliby, že Volkswagen chce zcela novou platformu, nové baterie, nové elektromotory, nové technologie, nový software, rychlejší nabíjení, či autonomní řízení 2. úrovně s pozdějším updatem na 4. úroveň, kdy má auto zvládnout jízdu zcela bez řidiče. Navíc zákazník má mít možnost si funkce u vozu kdykoliv dokupovat, nebude tedy omezený výběrem hardwaru. Nové výrobní technologie má obstarat továrna ve Wolfsburgu.


Čtěte také: Volkswagen prodává elektromobily sám sobě a tím plní emisní limity


Volkswagen ID family

Volkswagen ID family

Jak chce Volkswagen dohnat konkurenční Teslu či Hyundai, to netušíme. Zatímco ve Spojených státech už má Tesla hotové produkty a pouze potřebuje zapracovat na kvalitě, aby všechny výrobní várky byly stejně kvalitní, v případě automobilky z Jižní Koreje letos dorazí s novinkou Hyundai Ioniq 5, která bude pro Teslu po všech stránkách asi největší konkurencí – a v Německu plánují revoluci na rok 2026.

Volkswagen může spíše kopírovat než dělat revoluci

Revoluci si tedy představujeme trochu jinak. Pokud Volkswagen přijde se svým převratným elektromobilem v roce 2026, už tady dávno budou elektromobily stejné nebo lepší od jiných výrobců, které jsou aktuálně o krok napřed a vývoj nových elektromobilů určitě neukončí, spíše nechají tajný pod pokličkou. A v takovém případě tedy u Volkswagenu podle mě nejspíše nejde a ani nepůjde o žádný revoluční produkt, ale pouze o dohánění konkurence.


Čtěte také: Nechceme skončit jako Nokia, říká v rozhovoru šéf Volkswagenu


Herbert Diess

Šéf koncernu VW, Herbert Diess | foto: VW

Za nás je rozhodně dobře, když se snaží automobilka vyvinout co nejlepší automobil, ale nemusela by pořád jenom slibovat a dělat si z toho jeden velký marketing. Mnohem sympatičtější nám přijde, když firma oznamuje až to, co skutečně má, a ne co by chtěla jednoho dne mít.

Co si o tom myslíte vy? Těšíte se, že se třeba jednoho dne dočkáme revolučního elektromobilu od Volkswagenu? Podělte se o svůj názor v diskuzi pod článkem!

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."