Organizace Greenpeace si nebere s německým gigantem žádné servítky a tvrdí, že Volkswagen prodal elektrifikované vozy sám sobě, aby mohl splnit emisní cíl v EU za rok 2020. Spadají do toho jak auta čistě na elektřinu, tedy elektromobily, tak i plug-in hybridy. Automobilka se ovšem hájí tím, že většina vozů byla pro dealery v různých zemích a také pro zaměstnance.
Podle průzkumu Greenpeace to vypadá, že automobilka opravdu prodala v roce 2020 přes 65 tisíc elektrických aut do zásuvky. Většina z nich však nemířila přímo k zákazníkům. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat, a tak Volkswagen zasáhl. Podle automobilky byla drtivá většina vozů představena v roce 2020, tudíž je pochopitelné, že spousta z nich zamířila do showroomů dealerů za účelem testovacích jízd.
Čtěte také: Volkswagen chystá stejně revoluční baterii jako Tesla, dočkáme se již brzy
Dále pak určité množství z nich putovalo přímo k samotným zaměstnancům. Volkswagen má přes 490 tisíc pracovníků jen v Evropě, a tak musí poměrně často rozšiřovat či obměňovat vozový park služebních vozů. To se zdá jako velice silný argument, na který nemůže organizace Greenpeace říct půl slova.
Greenpeace si myslí, že jediným správným řešením pro automobilku je, aby přestala naprosto prodávat vozy se spalovacími motory. Tvrzení však nemá hlavu ani patu, protože pokud by to nyní Volkswagen udělal, tak velmi brzy přijde bankrot. Organizace má právo požadovat zelenější budoucnost, nicméně ne na úkor pracovních míst stovek tisíc lidí a bezhlavému pokusu o transformaci celé společnosti ze dne na den.
Organizace Greenpeace si nebere s německým gigantem žádné servítky a tvrdí, že Volkswagen prodal elektrifikované vozy sám sobě, aby mohl splnit emisní cíl v EU za rok 2020. Spadají do toho jak auta čistě na elektřinu, tedy elektromobily, tak i plug-in hybridy. Automobilka se ovšem hájí tím, že většina vozů byla pro dealery v různých zemích a také pro zaměstnance.
Podle průzkumu Greenpeace to vypadá, že automobilka opravdu prodala v roce 2020 přes 65 tisíc elektrických aut do zásuvky. Většina z nich však nemířila přímo k zákazníkům. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat, a tak Volkswagen zasáhl. Podle automobilky byla drtivá většina vozů představena v roce 2020, tudíž je pochopitelné, že spousta z nich zamířila do showroomů dealerů za účelem testovacích jízd.
Čtěte také: Volkswagen chystá stejně revoluční baterii jako Tesla, dočkáme se již brzy
Dále pak určité množství z nich putovalo přímo k samotným zaměstnancům. Volkswagen má přes 490 tisíc pracovníků jen v Evropě, a tak musí poměrně často rozšiřovat či obměňovat vozový park služebních vozů. To se zdá jako velice silný argument, na který nemůže organizace Greenpeace říct půl slova.
Greenpeace si myslí, že jediným správným řešením pro automobilku je, aby přestala naprosto prodávat vozy se spalovacími motory. Tvrzení však nemá hlavu ani patu, protože pokud by to nyní Volkswagen udělal, tak velmi brzy přijde bankrot. Organizace má právo požadovat zelenější budoucnost, nicméně ne na úkor pracovních míst stovek tisíc lidí a bezhlavému pokusu o transformaci celé společnosti ze dne na den.