Volkswagen chystá stejně revoluční baterii jako Tesla, dočkáme se již brzy

  • Volkswagen s pomocí dvou firem přijde se stejným typem baterie jako Tesla
  • Nápadně podobná baterka do elektromobilů nese označení 46800
  • Německá automobilka tlačí elektromobilitu za pomoci obrovských investicí
Tesla 4680 baterie

Baterie od Volkswagenu bude na stejné bázi jako 4680 od Tesly

Svět výroby automobilů je jedno velké klubko známostí, strategických spojenectví a detailů, které se na povrch světa dostávají zcela výjimečně. Výborným příkladem je nové spojení v rámci vývoje mezi JAC Motors a CBAK Energy nad projektem baterie, která je stejného typu, jako je revoluční 4680 od Tesly. Novinka ponese taktéž téměř identický název s nulou navíc na konci. Přijde tak Tesla brzy o svou výhodu?

Volkswagen vyvíjí revoluční baterii 46800

Tak moment, proč píšeme Volkswagen, když ještě o odstavec výše zmiňujeme dvě odlišné čínské firmy? Důvod je prostý. Volkswagen totiž vlastní 75% podíl JAC Motors, což je mimochodem jedna z největších automobilek na domácím čínském trhu. V podstatě se tak dá říct, že německá automobilka vyvíjí baterie společně s CBAK Energy. Pavučinka se pak dále rozrůstá o dalšího hráče na poli elektromobilů, protože Nio si nechává vyrábět své vozy taktéž v JAC Motors. Znamená to tedy, že se v budoucnu dost možná dočkáme revoluční baterie i v jejich vozech.

Spojenectví Volkswagenu, JAC Motors a CBAK Energy

Spojenectví Volkswagenu, JAC Motors a CBAK Energy

Z tiskové zprávy zatím není úplně jasné, zda revoluční baterie 46800 bude mít taktéž přepracované ukládání do elektromobilu tak, aby se lépe využíval prostor, který je k dispozici po vzoru Tesly. Právě využití strukturálního designu bude hrát velkou roli v tom, zda ohrozí revolučnost Tesla baterie 4680. Pokud tomu tak nebude, Volkswagen nebude schopen vyrábět tak rychle jako právě kalifornský gigant.


Čtěte také: Tesla Battery Day přinesl nové baterie Tesla 4680. Odstartují revoluci?


Celkový vývoj všech tří firem bude stát nehorázné peníze už od samotného začátku. JAC Motors (Volkswagen) a CBAK Energy musí mít pravděpodobně nějaké eso v rukávu, o kterém se zatím nemluví. Spolupráce by se totiž během smlouvy na tři roky nejspíš jinak nevyplatila vzhledem k tomu, že od roku 2024 chce Volkswagen využívat solid-state baterie od QuantumScape. Jedno je však jisté – německý výrobce tlačí elektromobilitu ve velkém stylu a uvidíme ještě velké věci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen chystá stejně revoluční baterii jako Tesla, dočkáme se již brzy

  • Volkswagen s pomocí dvou firem přijde se stejným typem baterie jako Tesla
  • Nápadně podobná baterka do elektromobilů nese označení 46800
  • Německá automobilka tlačí elektromobilitu za pomoci obrovských investicí
Tesla 4680 baterie

Baterie od Volkswagenu bude na stejné bázi jako 4680 od Tesly

Svět výroby automobilů je jedno velké klubko známostí, strategických spojenectví a detailů, které se na povrch světa dostávají zcela výjimečně. Výborným příkladem je nové spojení v rámci vývoje mezi JAC Motors a CBAK Energy nad projektem baterie, která je stejného typu, jako je revoluční 4680 od Tesly. Novinka ponese taktéž téměř identický název s nulou navíc na konci. Přijde tak Tesla brzy o svou výhodu?

Volkswagen vyvíjí revoluční baterii 46800

Tak moment, proč píšeme Volkswagen, když ještě o odstavec výše zmiňujeme dvě odlišné čínské firmy? Důvod je prostý. Volkswagen totiž vlastní 75% podíl JAC Motors, což je mimochodem jedna z největších automobilek na domácím čínském trhu. V podstatě se tak dá říct, že německá automobilka vyvíjí baterie společně s CBAK Energy. Pavučinka se pak dále rozrůstá o dalšího hráče na poli elektromobilů, protože Nio si nechává vyrábět své vozy taktéž v JAC Motors. Znamená to tedy, že se v budoucnu dost možná dočkáme revoluční baterie i v jejich vozech.

Spojenectví Volkswagenu, JAC Motors a CBAK Energy

Spojenectví Volkswagenu, JAC Motors a CBAK Energy

Z tiskové zprávy zatím není úplně jasné, zda revoluční baterie 46800 bude mít taktéž přepracované ukládání do elektromobilu tak, aby se lépe využíval prostor, který je k dispozici po vzoru Tesly. Právě využití strukturálního designu bude hrát velkou roli v tom, zda ohrozí revolučnost Tesla baterie 4680. Pokud tomu tak nebude, Volkswagen nebude schopen vyrábět tak rychle jako právě kalifornský gigant.


Čtěte také: Tesla Battery Day přinesl nové baterie Tesla 4680. Odstartují revoluci?


Celkový vývoj všech tří firem bude stát nehorázné peníze už od samotného začátku. JAC Motors (Volkswagen) a CBAK Energy musí mít pravděpodobně nějaké eso v rukávu, o kterém se zatím nemluví. Spolupráce by se totiž během smlouvy na tři roky nejspíš jinak nevyplatila vzhledem k tomu, že od roku 2024 chce Volkswagen využívat solid-state baterie od QuantumScape. Jedno je však jisté – německý výrobce tlačí elektromobilitu ve velkém stylu a uvidíme ještě velké věci.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."