Svět výroby automobilů je jedno velké klubko známostí, strategických spojenectví a detailů, které se na povrch světa dostávají zcela výjimečně. Výborným příkladem je nové spojení v rámci vývoje mezi JAC Motors a CBAK Energy nad projektem baterie, která je stejného typu, jako je revoluční 4680 od Tesly. Novinka ponese taktéž téměř identický název s nulou navíc na konci. Přijde tak Tesla brzy o svou výhodu?
Tak moment, proč píšeme Volkswagen, když ještě o odstavec výše zmiňujeme dvě odlišné čínské firmy? Důvod je prostý. Volkswagen totiž vlastní 75% podíl JAC Motors, což je mimochodem jedna z největších automobilek na domácím čínském trhu. V podstatě se tak dá říct, že německá automobilka vyvíjí baterie společně s CBAK Energy. Pavučinka se pak dále rozrůstá o dalšího hráče na poli elektromobilů, protože Nio si nechává vyrábět své vozy taktéž v JAC Motors. Znamená to tedy, že se v budoucnu dost možná dočkáme revoluční baterie i v jejich vozech.
Z tiskové zprávy zatím není úplně jasné, zda revoluční baterie 46800 bude mít taktéž přepracované ukládání do elektromobilu tak, aby se lépe využíval prostor, který je k dispozici po vzoru Tesly. Právě využití strukturálního designu bude hrát velkou roli v tom, zda ohrozí revolučnost Tesla baterie 4680. Pokud tomu tak nebude, Volkswagen nebude schopen vyrábět tak rychle jako právě kalifornský gigant.
Čtěte také: Tesla Battery Day přinesl nové baterie Tesla 4680. Odstartují revoluci?
Celkový vývoj všech tří firem bude stát nehorázné peníze už od samotného začátku. JAC Motors (Volkswagen) a CBAK Energy musí mít pravděpodobně nějaké eso v rukávu, o kterém se zatím nemluví. Spolupráce by se totiž během smlouvy na tři roky nejspíš jinak nevyplatila vzhledem k tomu, že od roku 2024 chce Volkswagen využívat solid-state baterie od QuantumScape. Jedno je však jisté – německý výrobce tlačí elektromobilitu ve velkém stylu a uvidíme ještě velké věci.
Svět výroby automobilů je jedno velké klubko známostí, strategických spojenectví a detailů, které se na povrch světa dostávají zcela výjimečně. Výborným příkladem je nové spojení v rámci vývoje mezi JAC Motors a CBAK Energy nad projektem baterie, která je stejného typu, jako je revoluční 4680 od Tesly. Novinka ponese taktéž téměř identický název s nulou navíc na konci. Přijde tak Tesla brzy o svou výhodu?
Tak moment, proč píšeme Volkswagen, když ještě o odstavec výše zmiňujeme dvě odlišné čínské firmy? Důvod je prostý. Volkswagen totiž vlastní 75% podíl JAC Motors, což je mimochodem jedna z největších automobilek na domácím čínském trhu. V podstatě se tak dá říct, že německá automobilka vyvíjí baterie společně s CBAK Energy. Pavučinka se pak dále rozrůstá o dalšího hráče na poli elektromobilů, protože Nio si nechává vyrábět své vozy taktéž v JAC Motors. Znamená to tedy, že se v budoucnu dost možná dočkáme revoluční baterie i v jejich vozech.
Z tiskové zprávy zatím není úplně jasné, zda revoluční baterie 46800 bude mít taktéž přepracované ukládání do elektromobilu tak, aby se lépe využíval prostor, který je k dispozici po vzoru Tesly. Právě využití strukturálního designu bude hrát velkou roli v tom, zda ohrozí revolučnost Tesla baterie 4680. Pokud tomu tak nebude, Volkswagen nebude schopen vyrábět tak rychle jako právě kalifornský gigant.
Čtěte také: Tesla Battery Day přinesl nové baterie Tesla 4680. Odstartují revoluci?
Celkový vývoj všech tří firem bude stát nehorázné peníze už od samotného začátku. JAC Motors (Volkswagen) a CBAK Energy musí mít pravděpodobně nějaké eso v rukávu, o kterém se zatím nemluví. Spolupráce by se totiž během smlouvy na tři roky nejspíš jinak nevyplatila vzhledem k tomu, že od roku 2024 chce Volkswagen využívat solid-state baterie od QuantumScape. Jedno je však jisté – německý výrobce tlačí elektromobilitu ve velkém stylu a uvidíme ještě velké věci.