V březnu loňského roku představil Volkswagen náhled elektromobilu velikosti VW Polo, jehož základní katalogová cena byla nastavena těsně pod 25 000 eur. Kdy se ale malý elektromobil Volkswagen ID.2all objeví u prodejců?
Jak uvádí server Auto, Motor, Sport s odkazem na firemní zdroje, zákazníci Volkswagenu si budou muset počkat téměř 2,5 roku, než bude malý model ID.2 dodáván ve významných počtech. Model má být prvním elektrickým Volkswagenem nabízeným za méně než 25 000 eur v základní verzi. Předzvěst modelu představil německý výrobce loni na jaře v podobě konceptu ID.2all.
Podle výše uvedeného zdroje se výroba malého vozu rozběhne až v květnu 2026, i když představení se uskuteční již na podzim 2025. Na základě informací německého serveru zůstane cena základní verze těsně pod hranicí 25 000 eur. Volkswagen ID.2 měl původně stát necelých 24 000 eur, to už ale neplatí. Mezitím výrazně vzrostly ceny surovin a na ceně se negativně podepsala také inflace.
Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti
Vzhledem k tomu, že připravovaná emisní norma Euro 7 je méně přísná, než se očekávalo, zůstanou na trhu i malá auta se spalovacími motory, která jsou výrazně levnější než ID.2. K dispozici je i nadále základní verze Volkswagenu Polo za výrazně nižší cenu začínající na částce 21 590 eur. Dalším problémem modelu ID.2 je to, že na trh přichází mnohem dříve také konkurence, a to nejen z Číny, ale i z Evropy.
Citroën již přijímá objednávky na levný elektromobil ë-C3, který je zařazen v kategorii městských vozidel a začíná na ceně 23 000 eur. Renault plánuje na konci roku 2024 uvedení modelu R5, který má začínat na ceně přibližně 25 000 eur a na rok 2025 je také oznámeno nové elektrické Twingo za méně než 20 000 eur.
Aby mohl Volkswagen v budoucnu nabídnout malý elektromobil za základní cenu nižší než 20 000 eur, uvažuje německá automobilka o spolupráci s konkurencí budoucího ID.1. Údajně již proběhla první jednání s francouzským Renaultem. V prosinci napsal německý deník Handelsblatt s odkazem na několik lidí obeznámených s touto záležitostí, že společný vývoj a výroba mají za cíl snížení nákladů. Podle zasvěcených má Volkswagen zájem o technologii Renaultu Twingo. Pro modely ID.2 a jeho odnože chce VW použít zjednodušenou verzi platformy MEB, někdy nazývanou MEB Entry nebo MEB Small.
Volkswagen také plánuje zvýšit prodeje malých elektromobilů v Číně. Automobilka z Wolfsburgu na konci listopadu potvrdila, že pracuje na nové platformě odvozené od MEB, ale v tiskové zprávě neuvedla, kdy přesně budou odpovídající modely uvedeny na trh a jaká bude jejich cena. Deník Handelsblatt v listopadu informoval o čtyřech čínských elektrických modelech v cenovém rozpětí od 18 000 do 22 000 eur, které mají být na trh uvedeny od roku 2026. Zdá se, že konkurence v segmentu malých elektromobilů bude pro Volkswagen velmi tvrdá.
V březnu loňského roku představil Volkswagen náhled elektromobilu velikosti VW Polo, jehož základní katalogová cena byla nastavena těsně pod 25 000 eur. Kdy se ale malý elektromobil Volkswagen ID.2all objeví u prodejců?
Jak uvádí server Auto, Motor, Sport s odkazem na firemní zdroje, zákazníci Volkswagenu si budou muset počkat téměř 2,5 roku, než bude malý model ID.2 dodáván ve významných počtech. Model má být prvním elektrickým Volkswagenem nabízeným za méně než 25 000 eur v základní verzi. Předzvěst modelu představil německý výrobce loni na jaře v podobě konceptu ID.2all.
Podle výše uvedeného zdroje se výroba malého vozu rozběhne až v květnu 2026, i když představení se uskuteční již na podzim 2025. Na základě informací německého serveru zůstane cena základní verze těsně pod hranicí 25 000 eur. Volkswagen ID.2 měl původně stát necelých 24 000 eur, to už ale neplatí. Mezitím výrazně vzrostly ceny surovin a na ceně se negativně podepsala také inflace.
Čtěte také: Levný elektromobil Tesla změní svět, jak jej znáte. Původně byl Musk proti
Vzhledem k tomu, že připravovaná emisní norma Euro 7 je méně přísná, než se očekávalo, zůstanou na trhu i malá auta se spalovacími motory, která jsou výrazně levnější než ID.2. K dispozici je i nadále základní verze Volkswagenu Polo za výrazně nižší cenu začínající na částce 21 590 eur. Dalším problémem modelu ID.2 je to, že na trh přichází mnohem dříve také konkurence, a to nejen z Číny, ale i z Evropy.
Citroën již přijímá objednávky na levný elektromobil ë-C3, který je zařazen v kategorii městských vozidel a začíná na ceně 23 000 eur. Renault plánuje na konci roku 2024 uvedení modelu R5, který má začínat na ceně přibližně 25 000 eur a na rok 2025 je také oznámeno nové elektrické Twingo za méně než 20 000 eur.
Aby mohl Volkswagen v budoucnu nabídnout malý elektromobil za základní cenu nižší než 20 000 eur, uvažuje německá automobilka o spolupráci s konkurencí budoucího ID.1. Údajně již proběhla první jednání s francouzským Renaultem. V prosinci napsal německý deník Handelsblatt s odkazem na několik lidí obeznámených s touto záležitostí, že společný vývoj a výroba mají za cíl snížení nákladů. Podle zasvěcených má Volkswagen zájem o technologii Renaultu Twingo. Pro modely ID.2 a jeho odnože chce VW použít zjednodušenou verzi platformy MEB, někdy nazývanou MEB Entry nebo MEB Small.
Volkswagen také plánuje zvýšit prodeje malých elektromobilů v Číně. Automobilka z Wolfsburgu na konci listopadu potvrdila, že pracuje na nové platformě odvozené od MEB, ale v tiskové zprávě neuvedla, kdy přesně budou odpovídající modely uvedeny na trh a jaká bude jejich cena. Deník Handelsblatt v listopadu informoval o čtyřech čínských elektrických modelech v cenovém rozpětí od 18 000 do 22 000 eur, které mají být na trh uvedeny od roku 2026. Zdá se, že konkurence v segmentu malých elektromobilů bude pro Volkswagen velmi tvrdá.