Před několika lety zvažoval největší výrobce elektromobilů na světě, americká společnost Tesla, že by v Česku postavila svou Gigafactory pro celou Evropu. Jenže z plánu rychle sešlo…
Teď jsme se dozvěděli, že v ČR by mohla vyrůst Gigafactory na baterie od Volkswagenu, který neustále slibuje elektromobilovou revoluci a jde o největšího evropského hráče na poli elektromobility.
Německý koncern VW, do kterého spadá i mladoboleslavská značka Škoda Auto, plánuje do roku 2030 postavit v Evropě rovnou 6 gigatováren na výrobu baterií pro elektromobily.
Volkswagen totiž potřebuje zajistit dostatek baterií pro své elektromobily od roku 2025, přičemž baterie si bude vyrábět i sám. Nejdřív vyrostou Gigafactory Volkswagenu ve Švédsku (firma Northvolt, ve které nakupuje Volkswagen podíl), kde je výroba plánována od roku 2023, a samozřejmě také v Německu, konkrétně od roku 2025 ve městě Salzgitter, kde bude za projektem stát přímo Volkswagen.
Čtěte také: VW Power Day 2021 – vlastní baterie, 6 gigatováren, síť rychlonabíječek
Třetí koncernová Gigafactory má vyrůst v roce 2026 někde v západní Evropě a čtvrtá pak v roce 2027 na východě, kde jsou zvažovány země: Česká republika, Polsko, Slovensko. Je jasné, že záležet samozřejmě bude na místní podpoře, a tedy na tom, jak se k celé příležitosti postaví místní vlády, ale jistě i veřejnost.
Výchozí pozice Česka se však jeví jako velmi špatná, vždyť podle různých ukazatelů patříme až na samotný chvost evropských zemí v elektromobilitě, ať už kvůli absenci dotačních titulů či nedostečné infrastruktury v podobě veřejných nabíjecích stanic. Automobilový průmysl je ovšem v naší ekonomice alfou a omegou a nechat si ujet vlak by rozhodně nebylo dobré pro budoucnost.
A v Evropě mají do roku 2030 vyrůst ještě další dvě Gigafactory od VW. V tomto případě zatím firma ani trochu nenaznačila, kde by mohly vyrůst. Celkem tedy Volkswagen plánuje 6 gigatováren na baterie pro elektromobily, každou s roční výrobní kapacitou až 40 GWh, tedy celkem až 240 GWh. To by podle koncernu mělo s přehledem pokrýt veškerou poptávku po bateriích v Evropě do roku 2030.
Před několika lety zvažoval největší výrobce elektromobilů na světě, americká společnost Tesla, že by v Česku postavila svou Gigafactory pro celou Evropu. Jenže z plánu rychle sešlo…
Teď jsme se dozvěděli, že v ČR by mohla vyrůst Gigafactory na baterie od Volkswagenu, který neustále slibuje elektromobilovou revoluci a jde o největšího evropského hráče na poli elektromobility.
Německý koncern VW, do kterého spadá i mladoboleslavská značka Škoda Auto, plánuje do roku 2030 postavit v Evropě rovnou 6 gigatováren na výrobu baterií pro elektromobily.
Volkswagen totiž potřebuje zajistit dostatek baterií pro své elektromobily od roku 2025, přičemž baterie si bude vyrábět i sám. Nejdřív vyrostou Gigafactory Volkswagenu ve Švédsku (firma Northvolt, ve které nakupuje Volkswagen podíl), kde je výroba plánována od roku 2023, a samozřejmě také v Německu, konkrétně od roku 2025 ve městě Salzgitter, kde bude za projektem stát přímo Volkswagen.
Čtěte také: VW Power Day 2021 – vlastní baterie, 6 gigatováren, síť rychlonabíječek
Třetí koncernová Gigafactory má vyrůst v roce 2026 někde v západní Evropě a čtvrtá pak v roce 2027 na východě, kde jsou zvažovány země: Česká republika, Polsko, Slovensko. Je jasné, že záležet samozřejmě bude na místní podpoře, a tedy na tom, jak se k celé příležitosti postaví místní vlády, ale jistě i veřejnost.
Výchozí pozice Česka se však jeví jako velmi špatná, vždyť podle různých ukazatelů patříme až na samotný chvost evropských zemí v elektromobilitě, ať už kvůli absenci dotačních titulů či nedostečné infrastruktury v podobě veřejných nabíjecích stanic. Automobilový průmysl je ovšem v naší ekonomice alfou a omegou a nechat si ujet vlak by rozhodně nebylo dobré pro budoucnost.
A v Evropě mají do roku 2030 vyrůst ještě další dvě Gigafactory od VW. V tomto případě zatím firma ani trochu nenaznačila, kde by mohly vyrůst. Celkem tedy Volkswagen plánuje 6 gigatováren na baterie pro elektromobily, každou s roční výrobní kapacitou až 40 GWh, tedy celkem až 240 GWh. To by podle koncernu mělo s přehledem pokrýt veškerou poptávku po bateriích v Evropě do roku 2030.