Volkswagen ID.2 poprvé spatřen naživo. Proháněl se na Nürburgringu

  • Němci testují nový základní elektromobil Volkswagen ID.2
  • Do levného auta na baterky, který má velikost Pola, vkládají velké naděje
  • Je postavený na nové platformě MEB Entry
Špionážní snímek Volkswagenu ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Špionážní snímek prototypu Volkswagen ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Volkswagenu jde v elektromobilitě o hodně. Dosavadní modely řady ID zákazníky úplně neoslnily a prodeje nejsou na takové úrovni, jakou by si vedení automobilky přálo. Není proto divu, že se u nejnovějšího přírůstku ve své elektrické nabídce rozhodl neriskovat. Malý Volkswagen ID.2 má být sázkou na jistotu. Aktuálně se ukázal při testech na slavné Severní smyčce německého Nürburgringu. Jeho špionážní fotky přináší server Auto Express.

Volkswagen ID.2 dostal novou platformu

U malého ID.2, který co do velikosti připomíná legendární Polo a bude pravděpodobně cílit na podobnou cílovou skupinu, opouští Volkswagen svou vyhrazenou platformu pro elektromobily MEB. Místo ní nasadí novou platformu MEB Entry, která je její optimalizovanou a flexibilnější verzí.

Současně ztělesňuje jeden velký návrat. Většina dnešní jednomotorových elektromobilů má kvůli lepšímu přenosu točivého momentu umístěný elektromotor na zadní nápravě. MEB Entry a s ní i ID.2 však vrací motor dopředu. Výrobce si od toho slibuje nejen větší prostor pro zjednodušení výroby, ale současně to umožní elektrickým Volkswagenům znovu se přiblížit k fyzickým proporcím a jízdní dynamice, které známe z oblíbených spalovacích modelů.

Tento prototyp sice nedává najevo nové proporce, protože používá zkrácenou karoserii ID.3. Pod ní však očekáváme návrat k tradičnímu dvouprostorovému tvaru. Další velký rozdíl se týká nabíjecího portu, který ne ní umístěn vzadu, jako u všech elektromobilů na platformě MEB, ale na předním blatníku.

Špionážní snímek prototypu Volkswagen ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Špionážní snímek prototypu Volkswagen ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk


Čtěte také: Šikovné ukrajinské ručičky. Vodíkové auto od Toyoty využili jako bombu


Vyplatí se návrat do minulosti?

Většina výrobců elektromobilů se dnes předhání ve futuristických návrzích svých vozů, ale přesto je zde obrovská skupina potencionálních zákazníků, kteří jsou ve své podstatě konzervativní. Když už se odhodlají k tak obrovskému kroku, jako je přechod od spalovacího motoru k elektrice, stále ve své podstatě chtějí to, na co jsou zvyklí. To by mohlo Volkswagenu jednoznačně hrát do karet.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Volkswagen ID.2 poprvé spatřen naživo. Proháněl se na Nürburgringu

  • Němci testují nový základní elektromobil Volkswagen ID.2
  • Do levného auta na baterky, který má velikost Pola, vkládají velké naděje
  • Je postavený na nové platformě MEB Entry
Špionážní snímek Volkswagenu ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Špionážní snímek prototypu Volkswagen ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Volkswagenu jde v elektromobilitě o hodně. Dosavadní modely řady ID zákazníky úplně neoslnily a prodeje nejsou na takové úrovni, jakou by si vedení automobilky přálo. Není proto divu, že se u nejnovějšího přírůstku ve své elektrické nabídce rozhodl neriskovat. Malý Volkswagen ID.2 má být sázkou na jistotu. Aktuálně se ukázal při testech na slavné Severní smyčce německého Nürburgringu. Jeho špionážní fotky přináší server Auto Express.

Volkswagen ID.2 dostal novou platformu

U malého ID.2, který co do velikosti připomíná legendární Polo a bude pravděpodobně cílit na podobnou cílovou skupinu, opouští Volkswagen svou vyhrazenou platformu pro elektromobily MEB. Místo ní nasadí novou platformu MEB Entry, která je její optimalizovanou a flexibilnější verzí.

Současně ztělesňuje jeden velký návrat. Většina dnešní jednomotorových elektromobilů má kvůli lepšímu přenosu točivého momentu umístěný elektromotor na zadní nápravě. MEB Entry a s ní i ID.2 však vrací motor dopředu. Výrobce si od toho slibuje nejen větší prostor pro zjednodušení výroby, ale současně to umožní elektrickým Volkswagenům znovu se přiblížit k fyzickým proporcím a jízdní dynamice, které známe z oblíbených spalovacích modelů.

Tento prototyp sice nedává najevo nové proporce, protože používá zkrácenou karoserii ID.3. Pod ní však očekáváme návrat k tradičnímu dvouprostorovému tvaru. Další velký rozdíl se týká nabíjecího portu, který ne ní umístěn vzadu, jako u všech elektromobilů na platformě MEB, ale na předním blatníku.

Špionážní snímek prototypu Volkswagen ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk

Špionážní snímek prototypu Volkswagen ID.2 na okruhu Nürburgring | foto: autoexpress.co.uk


Čtěte také: Šikovné ukrajinské ručičky. Vodíkové auto od Toyoty využili jako bombu


Vyplatí se návrat do minulosti?

Většina výrobců elektromobilů se dnes předhání ve futuristických návrzích svých vozů, ale přesto je zde obrovská skupina potencionálních zákazníků, kteří jsou ve své podstatě konzervativní. Když už se odhodlají k tak obrovskému kroku, jako je přechod od spalovacího motoru k elektrice, stále ve své podstatě chtějí to, na co jsou zvyklí. To by mohlo Volkswagenu jednoznačně hrát do karet.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."