Co nejnižší odpor vzduchu je klíčem k nižší spotřebě a tedy i delšímu dojezdu. Pro elektromobily je tedy aerodynamika obzvlášť důležitá.
TIP: Cena nového Audi e-tron Sportback: v ořezané výbavě za 2 miliony, plně vybavené i za 3,5 milionu
Audi e-tron S Sportback se může dle tiskové zprávy pochlubit hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. To je na tak velký vůz solidní hodnota. Tvůrci vozu si vyhráli opravdu s každým detailem. Na okrajích přídě jsou umístěny otvory, z nichž je vzduch veden speciálními kanály do podběhů kol. Tím je zajištěno optimální obtékání kol a bočních ploch karoserie vzduchem. Stejnému účelu slouží otvory v lemech podběhů kol. Na okrajích otvorů v přední části rozšířených lemů jsou umístěny úzké horizontální lamely, které usměrňují proudící vzduch tak, aby obklopoval rušivé turbulence v podbězích kol, a tím je „zapouzdřil“. Výsledkem je „čistý“ aerodynamický stín podél bočních stěn vozidla s nižšími ztrátami proudění. Optimalizován byl rovněž design 20“ kol společně s tvarem a povrchem bočnic pneumatik.
Štíhlá virtuální vnější zpětná zrcátka umožňují oproti standardním zrcátkům ještě nižší aerodynamický odpor vzduchu. K vylepšení aerodynamiky přispívají přibližně ve stejné míře jako otvory v lemech podběhů kol. To znamená, že ve zkušebním cyklu WLTP prodlouží dojezd o cca tři kilometry. Jako další inovace značky čtyř kruhů v konstrukci velkosériových automobilů byla virtuální vnější zpětná zrcátka uvedena do sériové výroby již s modelem Audi e-tron quattro (test). Na koncích jejich plochých nosníků jsou umístěny malé kamery. Obrazy, které kamery zaznamenávají, jsou v interiéru zobrazovány na displejích OLED.
Bez povšimnutí nezůstala ani spodní část vozu. Její obložení se spoilerovými prvky vede vzduch čistě kolem vozidla. Spodní část včetně hliníkového krycího panelu vysokonapěťové sady akumulátorů je zakryta. Miskovitá zapuštění šroubových spojů připomínají prohlubně na golfovém míčku. Vzduch díky tomu proudí ještě snadněji než podél zcela rovné plochy. Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči je dalším příspěvkem ke snižování aerodynamického odporu. Ve vyšších rychlostech se karoserie snižuje ve dvou krocích až o 26 milimetrů pod normální úroveň.
Důležitým komponentem je nastavitelný přívod chladicího vzduchu, který zároveň slouží jako hlavní část systému řízení provozní teploty. Za maskou chladiče Singleframe je umístěn rám se dvěma elektricky ovládanými žaluziemi. Při rychlosti jízdy mezi 48 a 160 km/h jsou žaluzie většinou uzavřeny, takže vzduch proudí téměř bez turbulencí nad přední kapotou. Jakmile klimatizace nebo komponenty pohonu vyžadují více chladicího vzduchu, žaluzie se postupně otvírají. Při velmi intenzivním zpomalování hydraulickým okruhem brzdové soustavy v nouzových situacích se v nastavitelném přívodu chladicího vzduchu otevřou dva kanály, jimiž vzduch proudí do podběhů předních kol. V případě nutnosti se zapne ventilátor chladiče.
zdroj: Audi
Co nejnižší odpor vzduchu je klíčem k nižší spotřebě a tedy i delšímu dojezdu. Pro elektromobily je tedy aerodynamika obzvlášť důležitá.
TIP: Cena nového Audi e-tron Sportback: v ořezané výbavě za 2 miliony, plně vybavené i za 3,5 milionu
Audi e-tron S Sportback se může dle tiskové zprávy pochlubit hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,26. To je na tak velký vůz solidní hodnota. Tvůrci vozu si vyhráli opravdu s každým detailem. Na okrajích přídě jsou umístěny otvory, z nichž je vzduch veden speciálními kanály do podběhů kol. Tím je zajištěno optimální obtékání kol a bočních ploch karoserie vzduchem. Stejnému účelu slouží otvory v lemech podběhů kol. Na okrajích otvorů v přední části rozšířených lemů jsou umístěny úzké horizontální lamely, které usměrňují proudící vzduch tak, aby obklopoval rušivé turbulence v podbězích kol, a tím je „zapouzdřil“. Výsledkem je „čistý“ aerodynamický stín podél bočních stěn vozidla s nižšími ztrátami proudění. Optimalizován byl rovněž design 20“ kol společně s tvarem a povrchem bočnic pneumatik.
Štíhlá virtuální vnější zpětná zrcátka umožňují oproti standardním zrcátkům ještě nižší aerodynamický odpor vzduchu. K vylepšení aerodynamiky přispívají přibližně ve stejné míře jako otvory v lemech podběhů kol. To znamená, že ve zkušebním cyklu WLTP prodlouží dojezd o cca tři kilometry. Jako další inovace značky čtyř kruhů v konstrukci velkosériových automobilů byla virtuální vnější zpětná zrcátka uvedena do sériové výroby již s modelem Audi e-tron quattro (test). Na koncích jejich plochých nosníků jsou umístěny malé kamery. Obrazy, které kamery zaznamenávají, jsou v interiéru zobrazovány na displejích OLED.
Bez povšimnutí nezůstala ani spodní část vozu. Její obložení se spoilerovými prvky vede vzduch čistě kolem vozidla. Spodní část včetně hliníkového krycího panelu vysokonapěťové sady akumulátorů je zakryta. Miskovitá zapuštění šroubových spojů připomínají prohlubně na golfovém míčku. Vzduch díky tomu proudí ještě snadněji než podél zcela rovné plochy. Sériově dodávané adaptivní vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči je dalším příspěvkem ke snižování aerodynamického odporu. Ve vyšších rychlostech se karoserie snižuje ve dvou krocích až o 26 milimetrů pod normální úroveň.
Důležitým komponentem je nastavitelný přívod chladicího vzduchu, který zároveň slouží jako hlavní část systému řízení provozní teploty. Za maskou chladiče Singleframe je umístěn rám se dvěma elektricky ovládanými žaluziemi. Při rychlosti jízdy mezi 48 a 160 km/h jsou žaluzie většinou uzavřeny, takže vzduch proudí téměř bez turbulencí nad přední kapotou. Jakmile klimatizace nebo komponenty pohonu vyžadují více chladicího vzduchu, žaluzie se postupně otvírají. Při velmi intenzivním zpomalování hydraulickým okruhem brzdové soustavy v nouzových situacích se v nastavitelném přívodu chladicího vzduchu otevřou dva kanály, jimiž vzduch proudí do podběhů předních kol. V případě nutnosti se zapne ventilátor chladiče.
zdroj: Audi